Poradnik Pracownika

Czym jest reklama internetowa - rodzaje i jej funkcje

Reklama internetowa to zestaw narzędzi służących do promocji marek, produktów, usług, zasobów internetowych oraz generowania sprzedaży. Wraz z rozwojem technologii internetowych, reklama online stopniowo stała się elektronicznym substytutem tradycyjnych narzędzi marketingowych, w tym reklam telewizyjnych, reklam radiowych i drukowanych oraz reklamy zewnętrznej. Dziś reklamodawcy często wydają więcej na promocję online niż na klasyczne kanały promocji marek, produktów i usług.

Przyjrzyjmy się najpopularniejszym narzędziom marketingu cyfrowego: reklamie natywnej, medialnej, reklamie w mediach społecznościowych, e-mail marketingowi i marketingowi w wyszukiwarkach.

Zalety reklamy online: Szeroki zasięg odbiorców

Obecnie wyszukiwarki są aktywnie wykorzystywane do wyszukiwania informacji o produktach i usługach. W polskojęzycznym segmencie najpopularniejszymi z nich są Yahoo i Google. Promując swoją markę w sieci, możesz powiedzieć o niej miliardom konsumentów na całym świecie i bez większych trudności dotrzeć do ogromnej grupy docelowej.

Brak ograniczeń budżetowych

Według statystyk, koszt przyciągnięcia 2 tys. odwiedzających do sieci jest około trzykrotnie niższy niż w przypadku technik marketingu offline. W związku z tym, niezależnie od skali prowadzonej działalności możliwe jest wykorzystanie promocji internetowej i tym samym uzyskanie maksymalnego zwrotu z inwestycji reklamowych.

Efektywna interakcja z docelową publicznością

Reklama w internecie pomaga reklamodawcom połączyć się z potencjalnymi klientami, pojawiając się, kiedy i gdzie trzeba. Aby zaprezentować swoje produkty, warto skorzystać z możliwości, jakie dają Pinterest i Instagram. Dobrym sposobem na przekazywanie wiadomości i budowanie długotrwałych relacji z klientami są newslettery. Łącząc cyfrowe narzędzia marketingowe, możesz pokazać konsumentom, że zawsze jesteś tam dla nich i gotowy do pomocy.

Napływ ruchu do zasobów handlowych

Wraz ze wzrostem liczby odwiedzających wzrasta również liczba klientów, czyli wzrasta intensywność sprzedaży. Produkt lub usługa jest reklamowana w Internecie w celu zainteresowania użytkowników i przyciągnięcia ich na stronę firmy. W związku z tym konieczne jest tworzenie reklam, które wzbudzają ciekawość i sprawiają, że potencjalni klienci nie mogą odmówić sobie chęci kliknięcia w link.

Przyjrzyjmy się temu, jak to działa na przykładzie. Załóżmy, że firma sprzedaje zabawki dla dzieci. Można je na przykład promować na portalach społecznościowych wśród młodych matek, dając im swoje produkty lub inne nagrody za składanie zamówień, udostępnianie i polubienia.

Możliwość uruchomienia retargetingu

Dzięki temu narzędziu możesz przypomnieć konsumentom, że kilka dni temu oglądali nową markę ekspresów do kawy na Twojej stronie internetowej i dać im znać, że możesz złożyć im ciekawą ofertę. Odwiedzających, którzy są zainteresowani Twoimi produktami, oglądali karty produktów, a nawet wysłali część z nich do wirtualnego koszyka, ale nie zdecydowali się na zamówienie, należy zachęcić do podjęcia tej decyzji. Można im o sobie przypomnieć poprzez banery wyświetlane na odwiedzanych przez nich stronach internetowych.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny