Poradnik Pracownika

Jak wysyłać paczki klientom e-commerce MM

Sklepy internetowe prowadzą działalność bez fizycznego kontaktu z klientem. Zamówione przedmioty są wysyłane przy pomocy usług kurierskich, aby sprawnie i bezpiecznie docierać do adresata. Co warto wiedzieć na temat dostawy produktów klientom e-commerce? O czym pamiętać i z jakim dostawcą usług najlepiej współpracować?

Dostawa jako istotny aspekt obsługi klienta

W branży e-commerce obsługa klienta prezentuje się nieco inaczej względem klasycznych sklepów stacjonarnych. Proces dostawy jest istotnym elementem, który może wpływać na zadowolenie konsumenta. Największymi wyzwaniami w tym kontekście są opóźnienia, mniej przystępne formy odbioru przesyłki czy brak zachowania odpowiedniego stopnia bezpieczeństwa paczki w trakcie przewozu. Dlatego przedsiębiorcy powinni zwracać szczególną uwagę na to, z jakim dostawcą usług transportowych współpracują. Ewentualne niedogodności mogą powodować nieprzyjemne doświadczenia wśród klientów, co ostatecznie nie zachęci konsumenta do ponownego skorzystania z oferty sklepu internetowego.

Sklepy internetowe działające na szeroką skalę powinny zapewnić sprawną dostawę zarówno przesyłek krajowych, jak i międzynarodowych. Przy obecnym zaawansowaniu technologii oraz sposobie pracy firm kurierskich, w Europie transport pomiędzy różnymi krajami najczęściej trwa kilka dni roboczych. Klienci mogą więc cieszyć się swoim zamówieniem stosunkowo szybko – szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że tranzyt przesyłki może obejmować nawet kilka państw, a ostateczny dystans do pokonania wynosi kilka tysięcy kilometrów. Zarówno przesyłki międzynarodowe, jak i krajowe, powinny być realizowane przy zachowaniu maksymalnych środków ostrożności, w trosce o bezpieczeństwo paczki.

Wysyłka paczek do klientów e-commerce

Odpowiednio skoordynowana wysyłka paczek do klientów e-commerce pozwala płynnie nadawać przesyłki, które w krótkim czasie są dostarczane do klienta. Aby zmaksymalizować efektywność takiego procesu, warto współpracować z kompetentnym dostawcą usług transportowych. W tym kontekście doskonale sprawdza się GLS wraz z usługą BusinessParcel. Oferta ta jest skierowana bezpośrednio do przedsiębiorców, w tym sklepów e-commerce, opierających się na działalności wysyłkowej.

Ideą usługi BusinessParcel od GLS jest zapewnienie firmom sprawnego transportu paczek do odbiorców. Czas dostawy obowiązujący w całej Polsce to kolejny dzień roboczy, co jest wyjątkowo korzystnym aspektem dla klienta korzystającego z oferty sklepu internetowego. Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce i chcesz zagwarantować konsumentom obsługę na najwyższym poziomie, usługa BusinessParcel od GLS pozwoli na sprawną dostawcę produktów w krótkim czasie. To oferta skierowana również do przedsiębiorców, którzy nie posiadają sklepu internetowego, ale nadają regularnie przesyłki. Zaletą oferty jest możliwość ciągłego monitorowania statusu przesyłki – dodatkowo druga próba doręczenia jest wliczona w cenę usługi. Szczegóły współpracy z GLS zawsze są ustalane indywidualnie, z myślą o komforcie dla przedsiębiorcy poszukującego partnera logistycznego dla swojego biznesu. Ostateczna cena za usługę BusinessParcel jest więc zależna od wolumenu nadawanych paczek i kilku dodatkowych czynników.

Ekspresowa wysyłka paczek

W wielu sytuacjach konieczne jest ekspresowe wysłanie paczki. W takiej sytuacji również GLS dysponuje specjalną propozycją skierowaną do przedsiębiorców. To usługa ExpressParcel, w ramach której doręczenie na terenie kraju odbywa się przed godziną 10:00 lub 12.00 następnego dnia roboczego. Oferta łączy się z dodatkowymi opcjami TimeDefiniteServices lub SaturdayServices. Podczas transportu istnieje możliwość śledzenia przesyłki, a próba drugiego doręczenia jest bezpłatna.

Przesyłki międzynarodowe w e-commerce

Sklepy e-commerce bardzo często wysyłają paczki za granicę. W takiej sytuacji szczególnie istotna jest współpraca z doświadczonym partnerem logistycznym, dysponującym odpowiednimi środkami, aby realizować sprawny i bezpieczny transport. w GLS przesyłki międzynarodowe są nadawane w trybie regularnym w ramach usługi EuroBusinessParcel. Zależnie od odległości pomiędzy krajami, czas transportu w Europie wynosi pomiędzy 48-96 godzin. Firma GLS jest w stanie obsługiwać zamówienia nawet do najbardziej odległych państw. Nadawca oraz odbiorca mogą nieustannie monitorować status paczki online – wystarczy podać jej numer na oficjalnej stronie GLS. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą skorzystać z szeregu opcji dodatkowych oferowanych przez GLS.

Okazjonalne nadanie przesyłki – jak to zrobić?

Nie musisz być przedsiębiorcą, aby nadać przesyłkę wspólnie z GLS. Dla klientów indywidualnych dostępne są punkty Szybka Paczka. To obiekty zlokalizowane w sklepach oraz zakładach usługowych, przystosowane do wysyłania przesyłek krajowych i międzynarodowych. W całej Polsce dostępnych jest około 4500 punktów Szybka Paczka – zwykle takie obiekty wyróżniają się długimi godzinami otwarcia, co znacznie ułatwia nadanie przesyłki. Do znalezienia takich obiektów możesz wykorzystać firmową stronę internetową GLS. W wyszukiwarce filii i punktów Szybka Paczka wpisz nazwę miejscowości, a następnie otrzymasz adres najbliższych lokalizacji w Twojej okolicy.

Artykuł sponsorowany