Poradnik Pracownika

Miejsca pracy w zakładach bukmacherskich online

Rynek pracy zmienia się coraz dynamiczniej, podążają często w kierunku informatyki, automatyki oraz pracy zdalnej. Podobne zmiany można zauważyć w branży bukmacherskiej. Całkiem niedawno większość miejsc pracy powiązana była ze stacjonarnymi punktach przyjmowania zakładów. Jednak dziś praktycznie wszyscy bukmacherzy prowadzą zakłady online i to one przejęły większość Klientów. Dlatego nie ulega wątpliwości, że zmiana kierunku rozwoju branży generuje zupełnie nowe miejsca pracy. Co z kolei wpływa na  zupełnie nowe potrzeby, jeśli chodzi o zatrudnienie pracowników. Jak obecnie kształtuje się rynek pracy w polskiej branży bukmacherskiej?

Zakłady bukmacherskie online idą w górę

Zmiany w funkcjonowaniu branży bukmacherskiej mają bezpośrednie przełożenie na rynek pracy. Obecnie zakłady bukmacherskie stawiane w lokalach stacjonarnych przynoszą tylko zaledwie 20% przychodów bukmacherów, a więc aż za 80% odpowiadają kanały internetowe. Zakłady bukmacherskie są wygodniejsze i bardziej dostępnej, a bukmacherzy dbają o dodatkowe atrakcje, jak specjalne bonusy bukmacherskie czy darmowy streaming wydarzeń sportowych. W związku z tym liczba punktów naziemnych, na których bazował wcześniej cały biznes bukmacherski w Polsce, zaczyna się zmniejszać.Wydaje się, że główny czynnik, który podtrzymuje jeszcze segment naziemny to przyzwyczajenie konsumencie klientów w starszych grupach wiekowych.

W jakich obszarach miejsca pracy oferują bukmacherzy?

Oczywiście każdy z bukmacherów funkcjonuje w innym środowisku biznesowych, dlatego też kwestie zadań pracowniczych zależne są od indywidualnych uwarunkowań każdej firmy. Jednak są pewne cechy wspólne, które charakteryzują całą branżę. Dotyczą one kilku głównych obszarów.

Ocena ryzyka i analiza finansowa

Oddsamker, odds compiler czy też specjalista od przygotowywania kursów na wydarzenia bukmacherskie czyli stanowiska związane z wysoko wyspecjalizowaną wiedzą dotycząca dyscyplin sportowych z umiejętnościami szacowania ryzyka, wiedzą z zakresu statystyki i teorii prawdopodobieństwa. Oferty kursowe są oczywiście przygotowywane są przez specjalne programy komputerowe, ale potrzeba całego działu do zarządzania oferta i jej kontroli. Przy tak dynamicznej branży jest to jeden z kluczowych elementów jednak w wielu przypadkach część zadań zostaje wyeksportowana do  dostawców specjalizujących się w rozwiązaniach dla rynku hazardowego. Zarządzanie ryzykiem  to kolejne kluczowe zadanie w branży bukmacherskiej. Firmy  zatrudniają analityków, którzy zajmują się kontrolą ryzyka i przeciwdziałają oszustwom. Ich zadaniem jest sprawdzanie graczy internetowych oraz monitorowanie ich aktywności, oraz tego jakie zakłady bukmacherskie stawiają. Zadaniem analityka jest  wyłapanie niedozwolonych praktyki i ustalenie  limity stawek dla konkretnych zakładów lub indywidualnych graczy.

Obsługa Klienta

Zdecydowanie największą grupa pracowniczą każdej firmy bukamcherskiej jest obsługa Klienta, czy to poprzez bezpośredni kontakt czy przez obsługę zadaniową. Każda firma bukmacherska musi oczywiście mieć komórkę odpowiedzialną za obsługę klienta, ale odkąd zakłady bukmacherskie zaczęły być udostępniane online, działy BOK znacznie się rozrosły. Aktualnie bukmacherzy oferują wsparcie za pomocą kilku kanałów kontaktu, w tym poprzez czat na żywo, e-mail,  formularz kontaktowy i infolinię. Co więcej, niektórzy operatorzy zakładów bukmacherskich zapewniają pomoc konsultantów w trybie 24/7, nie wyłączając weekendów i świąt. Praca w BOK polega nie tylko na bieżącym odpowiadaniu na pytania klientów, ale też na rozwiązywaniu zgłaszanych problemów technicznych czy przeprowadzaniu weryfikacji nowych kont graczy.

Marketing i reklama

Firma bukmacherska ma też zawsze rozbudowany dział marketingu, który zajmuje się reklamą i promocją marki. W warunkach ustawa hazardowej, możliwości reklamowe sa ograniczone, dlatego praca wymaga szczególnych kwalifikacji. Specjaliści ds. marketingu bukmachera opracowują także akcje promocyjne (np. bonusy powitalne dla nowych graczy czy promocje bukmacherskie towarzyszące ważnym wydarzeniom sportowym), realizują kampanie marketingowe, działania SEO, prowadzą profile firmy w mediach społecznościowych i firmowe blogi.

Szeroko pojęte  IT

Systemy IT oraz dział obsługi IT to absolutna podstawa w funkcjonowaniu każdego bukmachera. Systemy, z których korzysta firma bukmacherska, nabywane są rzecz jasna od zewnętrznych dostawców specjalizujących się w rozwiązaniach IT dla rynku hazardowego. Jednak każdy bukmacher i tak musi zatrudniać cały zespół specjalistów ds. IT, którzy błyskawicznie reagują na pojawiające się problemy techniczne, tworzą rozwiązania usprawniające system, czuwają nad pracą aplikacji mobilnej bukmachera, eksportują dane systemowe. 

Inne miejsca pracy u bukmacherów

Na tym rynek pracy, jaki generują legalni bukmacherzy w Polsce, oczywiście się nie kończy. Każdy bukmacher tworzy też miejsca pracy dla księgowych, menadżerów HR, asystentów prawnych, analityków danych, pracowników obsługi biurowej itd. A ponieważ lista legalnych firm bukmacherskich systematycznie się powiększa, zwiększa się też liczba oferowanych stanowisk. Kilka podmiotów już otrzymało pozwolenie Ministerstwa Finansów jednak nie uruchomiło jeszcze swoich serwisów. A pamiętać trzeba, że każdy z legalnych bukmacherów zobowiązany jest do prowadzenia działalności w Polsce, co oznacza liczne miejsca pracy.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny