Poradnik Pracownika

Program Polska Bezgotówkowa. Jak dołączyć do Programu?

Płatności bezgotówkowe to jedna z najwygodniejszych form płatności, preferowana przez coraz większą liczbą klientów. Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie udostępnili takiej możliwości swoim klientom, mogą otrzymać terminale zupełnie za darmo nawet na rok. Jest to możliwe dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa.

Co to jest Program Polska Bezgotówkowa?

Program Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa organizacji płatniczych Visa i Mastercard oraz agentów rozliczeniowych z udziałem Związku Banków Polskich, a także Ministerstwa Rozwoju. Program powstał w 2018 roku. Ma ona na celu popularyzowanie wśród przedsiębiorców oraz obywateli płatności bezgotówkowych. W Polsce działa obecnie milion terminali, a ponad 350 tysięcy zostało instalowanych w ramach Programu. Od początku działalności do Polski Bezgotówkowej dołączyło ponad 250 tysięcy podmiotów.

Kto może dołączyć do Programu?

Program Polska Bezgotówkowa jest skierowany do przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie korzystali jeszcze z terminali płatniczych w swoich firmach. 

W Programie poza małymi i średniej wielkości biznesami mogą również wziąć udział: 

  • oddziały administracji publicznej szczebla rządowego i samorządowego uczestniczące w Programie upowszechnienia płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej;
  • operatorzy zarządzający automatami vendingowymi oraz innego rodzaju urządzeniami samoobsługowymi. 

Z Programu można skorzystać jednorazowo. Każdy uczestnik w ramach Polski Bezgotówkowej może odebrać nawet do 3 urządzeń. Wyjątek stanowią przedsiębiorcy z sektora prywatnego międzymiastowego transportu, którzy mogą otrzymać do użytku nawet do 20 terminali. Z darmowych urządzeń można korzystać przez rok lub do osiągnięcia obrotu 100 tysięcy złotych na każdym z terminali. Aby dołączyć do Programu, należy jedynie wypełnić formularz na stronie: www.polcard.pl/polska-bezgotowkowa/

Według wyników badań kampanii Warto Bezgotówkowo, w 2020 roku 62% osób płacących bezgotówkowo wybierało karty, jako preferowany sposób finalizacji transakcji. Jeśli chcemy odpowiednio dostosować się do zmieniających standardów obsługi oraz wymagań klientów, warto udostępnić możliwość płatności bezgotówkowych i budować wizerunek nowoczesnej firmy.

Artykuł zewnętrzny, tekst partnera