Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Rejestracja czasu pracy w przedsiębiorstwie – 3 wskazówki, jak prowadzić ją efektywnie

Ustawodawca przewidział dla polskich pracodawców szereg obowiązków, do których zalicza się także ewidencja czasu pracy. Ta pozornie prosta czynność często bywa jednak nierealizowana w przedsiębiorstwach poprawnie. Jeśli zapoznasz się z poniższymi wskazówkami, z pewnością uda ci się prawidłowo prowadzić ewidencję, dzięki czemu unikniesz kłopotów w razie ewentualnej kontroli z urzędu.

Nowoczesna ewidencja czasu pracy, czyli rozwiązania przyszłości

W ostatnich latach przeplatanych obostrzeniami związanymi z pandemią, ciężko było prowadzić znane dotąd papierowe listy, co pokazało, że nie jest to najlepsza opcja dla przedsiębiorców aspirujących do miana nowoczesnych pracodawców. Wadą takich wypełnianych ręcznie rubryk było czasochłonne zliczanie godzin oraz mała wiarygodność wpisywanych danych. O wiele sprawniej przebiega rejestracja czasu pracy na inewi.pl. Dzięki tej stronie internetowej szybko wygenerujesz listę obecności, eksportujesz kartę ewidencji czasu pracy lub wprowadzisz elektroniczne wnioski urlopowe, dzięki czemu cały proces przebiegnie o wiele sprawniej i zaoszczędzi wiele zbędnych zadań kadrowym. 

Skuteczna ewidencja czasu pracy, czyli godziny, które podlegają rejestracji

Ewidencja czasu pracy prowadzona jest głównie w celu ustalenia wynagrodzenia lub świadczeń adekwatnych do przepracowanych przez zatrudnioną osobę godzin. Takie podejście w przypadku list papierowych generowało kolejne problemy, ponieważ wszelkiego rodzaju przerwy, zwolnienia w ciągu dnia lub spóźnienia zaburzały łatwą do przeliczenia całość, co mogło wprowadzać zbędny chaos. Elektroniczne systemy rejestracyjne pozwolą ci wygenerować przejrzyste listy obecności, które znajdziesz np. na tej stronie internetowej https://inewi.pl/Lista-Obecnosci-Darmowe-Wzory. To idealny sposób, by szybko i bez problemu stworzyć raporty oraz niezbędne urzędom zestawienia, które przydają się także w czasie wypłat. 

Zachęta do regularnego ewidencjonowania czasu pracy

Słabym punktem często spotykanych list papierowych w firmach bez wątpienia był czynnik ludzki. Pracownicy niechętnie uzupełniają tabelki każdego dnia, a samodzielne wpisywanie godzin jest idealną okazją do delikatnego naginania prawdy. Korzystając w elektronicznej rejestracji, możliwości dopasowywania prawdy do potrzeb jest zdecydowanie mniej, a to zaleta także dla osób zatrudnionych, które często pod presją przełożonych zaniżały ilość wpisywanych godzin. Elektroniczne zestawienia dostępne dla każdego to nie tylko gwarancja uczciwości obu stron, ale także idealny sposób do zmotywowania pracowników, lepszego planowania zadań i poprawienia efektywności. Poza tym możliwość logowania się do systemu ewidencji w dowolnym miejscu na ziemi sprawia, że praca zdalna nabiera sensu i jest łatwiejsza do skontrolowania przez przełożonych. 

Ewidencja czasu pracy to obowiązek, ale ma ona sporo zalet, które może wykorzystać zarówno pracodawca, jak i pracownik. Warto odejść jednak od utrudniających życie, mało ekologicznych papierów na rzecz bardzo intuicyjnych rozwiązań elektronicznych. Nieustanny dostęp do list obecności, łatwy proces zliczania godzin, grafiki i wnioski urlopowe online ułatwią wszystkim życie, a kadrowe z pewnością docenią innowacyjne programy, które ułatwią pracę i procesy sprawozdawcze względem urzędów. Z taką nowoczesną rejestracją czasu pracy żadna kontrola cię nie zaskoczy. 

Artykuł sponsorowany