Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Terminal płatniczy w biznesie - jak zwiększyć zadowolenie klientów?

Prowadzisz własny biznes lub planujesz założenie działalności gospodarczej? W takim razie nie zapominaj o tym, aby stale dopasowywać oferowane usługi do specyfiki rynku oraz potrzeb swoich klientów. Szczególnie ważna jest w tym kontekście możliwość płatności przy użyciu karty płatniczej. W dzisiejszych czasach, terminal płatniczy stanowić powinien niezbędny element każdego biznesu. W poniższym artykule opowiemy o zaletach wprowadzenia płatności bezgotówkowych oraz o możliwościach, jakie zapewni Tobie i Twoim klientom terminal płatniczy. Podpowiemy także, czym kierować się przy wyborze agenta rozliczeniowego.

Czemu warto wprowadzić płatności bezgotówkowe?

Możliwość bezgotówkowego regulowania należności finansowych to przede wszystkim wyjście naprzeciw specyfice współczesnego rynku. Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w lipcu 2022. roku, ponad 70% Polaków wybiera płatności bezgotówkowe. Terminal płatniczy stanowi zatem rozwiązanie, które pomoże Ci spełnić oczekiwania klientów, co bez wątpienia wpłynie na ich wysoki poziom zadowolenia i ich pozytywną opinię na temat świadczonych przez Ciebie usług.

Płatności bezgotówkowe to również dużo bezpieczniejszy sposób zapłaty - zarówno dla Twoich klientów, jak i dla Ciebie. Spora ilość gotówki, trzymana w portfelu lub w kasie fiskalnej to zawsze pewne ryzyko. Wiąże się ono z możliwością kradzieży oraz potencjalnej pomyłki przy przyjmowaniu lub wydawaniu pieniędzy. Choć wszyscy wiemy o tym, że błędy się zdarzają, to klienci nie zawsze są wyrozumiali. Nieprawidłowo wydana gotówka może pozostawić niesmak względem świadczonych przez Ciebie usług, a w najgorszym wypadku doprowadzić do rozpowszechnienia złej opinii o prowadzonej przez Ciebie działalności. Płatności bezgotówkowe zapobiegają tego typu sytuacjom.

Prowadząc lub zakładając własną działalność, musisz pamiętać także o tym, że od stycznia 2022 roku przedsiębiorcy, posiadający kasę fiskalną, są prawnie zobowiązani do tego, aby umożliwić swoim klientom uregulowanie należności przy pomocy płatności bezgotówkowych. Terminal płatniczy pozwoli natomiast na wprowadzenie płatności mobilnych oraz płatności przy użyciu kart płatniczych.

Jakie możliwości daje wprowadzenie terminala płatniczego?

W dzisiejszych czasach terminal płatniczy to nie tylko możliwość płatności bezgotówkowych. Nowoczesne urządzenia dają bowiem szereg dodatkowych możliwości, które z całą pewnością wpłyną na wysoki poziom zadowolenia Twoich klientów. Co zyskają Twoi konsumenci, jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie do swojego biznesu terminala płatniczego?

DCC

Dynamic Currency Conversion to usługa terminala płatniczego, dzięki której zagraniczny klient będzie mógł opłacić należności finansowe w wybranej przez siebie walucie. Codziennie aktualizowany kurs walut umożliwi konsumentowi zapoznanie się z warunkami przewalutowania.

Cashback

Terminal płatniczy to również możliwość wypłacania gotówki. Usługa Cashback pozwoli zatem klientom na pobranie pieniędzy z ich konta bankowego. Konsumenci bez wątpienia docenią takie rozwiązanie - zwłaszcza w sytuacji, gdy w najbliższym otoczeniu nie będzie żadnego bankomatu.

Startery i doładowania

Decydując się na wprowadzenie terminala płatniczego, umożliwisz także swoim konsumentom zakup starterów i doładowań telefonów komórkowych. W ten sposób z pewnością zadowolisz klientów, posiadających komórki na kartę.

Możliwość opłacenia rachunków

Usługa dodatkowa, związana z wprowadzeniem terminala płatniczego, to również możliwość opłacenia rachunków. Dzięki temu, klienci, robiący zakupy w Twoim punkcie usługowym, będą mogli zapłacić m.in. za telefon, gaz czy prąd. Załatwienie wszystkich spraw w jednym miejscu, to bardzo duże ułatwienie i oszczędność cennego czasu. Twoi klienci bez wątpienia będą zadowoleni!

Jak wybrać odpowiedniego agenta rozliczeniowego?

Terminal płatniczy to szereg korzyści - zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów. Wprowadzając płatności bezgotówkowe i związane z nimi usługi dodatkowe, podniesiesz bowiem zadowolenie konsumentów, co sprawi, że bez wątpienia chętnie do Ciebie wrócą. Pozytywna opinia na temat prowadzonej przez Ciebie działalności może również poszerzyć grono aktualnych klientów. Aby tak się stało, potrzebujesz jednak odpowiedniego agenta rozliczeniowego. W jaki sposób go wybrać?

Przede wszystkim, sprawdź, czy interesujący Cię partner należy do Komitetu Agentów Rozliczeniowych - wówczas zyskasz pewność, że jest on wiarygodny. Co więcej, powinieneś dokładnie zapoznać się z jego ofertą. Od niej zależą bowiem m.in. usługi dodatkowe, jakie będziesz mógł zaproponować później swoim klientom. Pamiętaj także o dokładnym przeczytaniu podpisywanej umowy - dzięki temu unikniesz niechcianych nieporozumień.

Artykuł sponsorowany