Poradnik Pracownika

UX – projektowanie użytecznych interfejsów

UX – projektowanie użytecznych interfejsów 

Celem szkolenia UX – projektowanie użytecznych interfejsów jest zapoznanie Cię z podstawowymi zasadami i zjawiskami związanymi z interakcją człowieka z systemami komputerowymi. A także rozwinąć empatię względem potrzeb i ograniczeń użytkowników.

Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

  • szkolenie pozwala zweryfikować intuicyjną wiedzę na temat projektowania interakcji, systematyzuje ją i ćwiczy w trakcie licznych zadań praktycznych,
  • w trakcie szkolenia przekażemy Ci podstawowe terminy z dziedziny HCI (interakcja człowiek-komputer), zasady, reguły i dobre praktyki stosowane przy projektowaniu użytecznych interfesjów. -cała wiedza oparta jest na przykładach licznych interfejsów, wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej 10-letniej praktyce zawodowej trenera.

Kto powinien wziąć udział?

  • programiści, graficy, analitycy biznesowi, testerzy i właściciele produktu,
  • wszyscy zaangażowani w tworzenie wysokiej jakości produktów cyfrowych,
  • każdy podejmujący decyzje w odniesieniu do sposobu działania i wyglądu produktów cyfrowych, gdzie dobro użytkownika jest celem, a nie przeszkodą,
  • doświadczeni zawodowo, ale potrzebujący uporządkowania, weryfikacji i odświeżenia wiedzy,
  • twórcy rozbudowanych stron internetowych, aplikacji webowych, mobilnych i desktopowych, a także systemów ERP i aplikacji biznesowych.

Rezultaty/efekty szkolenia UX – projektowanie użytecznych interfejsów

Po szkoleniu znasz:

  • najpopularniejsze heurystyki użyteczności,
  • zjawiska z dziedziny interakcji człowiek-komputer, takie jak prawo Fittsa czy Hicka,
  • zasady projektowania formularzy,
  • korzyści i ograniczenia ikonografii w interfejsach,
  • zasady grupowania elementów wpływające na postrzeganie interfejsów,
  • wyniki badań naukowych, leżących u podstaw dobrych praktyk w projektowaniu interfejsów,
  • techniki ewaluacji użyteczności systemów, takie jak wędrówka poznawcza, analiza heurystyczna czy testy użyteczności.

Po szkoleniu potrafisz:

  • proponować rozwiązania zgodne z wybranymi heurystykami użyteczności,
  • zapobiegać typowym błędom użyteczności,
  • zaprojektować użyteczny formularz wraz z walidacją,
  • poprawić czytelność treści tekstowych,
  • sformułować zrozumiałe komunikaty błędów,
  • stosować ikony tak, aby poprawiały użyteczność, zamiast jej szkodzi
  • stosować proste tricki pozwalające na kierowanie uwagą użytkownika i ułatwianie procesów poznawczych,
  • stosować różne metody analizy eksperckiej, w tym oceniać użyteczność rozwiązań w oparciu o checklisty,
  • weryfikować rozwiązania w oparciu o obserwacje interakcji użytkowników z produktem.

Czas trwania:

2 dni po 8 godzin z przerwami na kawę, ciacho i lunch.

Możesz spodziewać się:

Wielu dyskusji, ćwiczeń grupowych i indywidualnych, podczas których ocenisz użyteczność istniejących interfejsów i zaprojektujesz nowe rozwiązania. W trakcie szkolenia omówisz przykłady aplikacji biznesowych, stron internetowych, e-commerce, aplikacji mobilnych, a nawet produktów fizycznych.

Wartość:

2199zł + 23% VAT

Otrzymasz od nas:

  • materiały szkoleniowe opracowane przez trenerkę Igę Mościchowską,
  • notatnik i długopis,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo,
  • całodniową przerwę kawowo-ciasteczkową,
  • obiad każdego dnia (możliwość wybrania indywidualnie dostosowanej wersji lunchu)

Trener Iga Mościchowska: Projektantka interakcji i badaczka z 10-letnim doświadczeniem, trener biznesu, obecnie wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów. Współautorka bestsellerowej książki “Badania jako podstawa projektowania user experience”, wydanej przez wydawnictwo PWN. Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „User Experience & Product Design” na AGH w Krakowie. Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay, WSiP, Tauron, KGHM, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Specjalizuje się w projektowaniu złożonych aplikacji biznesowych, opracowywaniu strategii produktu i badaniach z użytkownikami. Wierzy, że za UX odpowiada cały zespół, nie tylko projektant. Dlatego od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, COI, IBM, Capgemini, HP, Red Sky). Jest jednym z ekspertów na Google Launchpad Warsaw oraz prezesem lokalnego oddziału organizacji CHI Polska - UX Wrocław. Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.

Wydarzenie na fb:  https://www.facebook.com/events/435337233877359/

Data: 9-10.07.2019

Miejsce: Warszawa

Zapisy i agenda: https://gigacon.org/event/ux-projektowanie-uzytecznych-interfejsow/