Poradnik Pracownika

Zalety i wady porównywarek cenowych w biznesie

Prowadząc sklep internetowy prędzej czy później rozważymy skorzystanie z porównywarki cen w celu dotarcia do nowych klientów. To rozwiązanie, które niesie ze sobą wiele korzyści. Musimy jednak wiedzieć, jak zmaksymalizować potencjalne zyski.

Rola porównywarek cenowych w e-commerce

Porównywarki cen pozwalają kupującym porównywać ceny produktów z różnych sklepów. Aby skutecznie sprzedawać w sieci, musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak przekonać konsumentów akurat do nas.

Kupujący od lat korzystają z porównywarek cen. Ich znaczenie rośnie wraz ze wzrostem rynku e-commerce. Nikt nie lubi przepłacać czy też korzystać ze sklepów o słabej renomie. Dlatego warto dostarczyć konsumentowi najważniejszych informacji o oferowanym przez nas towarze. 

W przypadku sklepów internetowych porównywarki dają możliwość poszerzenia swojej bazy odbiorców. Oprócz tego niektóre oferują także dodatkowe funkcje, które często przydają się w działaniach marketingowych.

Korzyści dla marketingu internetowego

Porównywarki cen mogą być wykorzystywane przez sprzedawców detalicznych na wiele sposobów:

  • Mogą zapewnić wgląd w strategie cenowe konkurencji, dzięki czemu będziesz wiedzieć, kiedy obniżyć lub podnieść ceny

  • Mogą działać jako dodatkowy kanał sprzedaży, pomagając w pozyskiwaniu nowych klientów, którzy być może wcześniej nie wiedzieli o istnieniu twojego sklepu 

  • Mogą wzmocnić ruch na naszej witrynie

  • Poznamy opinie kupujących. Dowiemy się, jakie rozwiązania warto wdrożyć, aby poprawić jakość oferowanych usług

  • Niektóre porównywarki cen oferują dodatkowe funkcje, którym warto się przyjrzeć. Mogą one dodatkowo pomóc w promocji naszego sklepu

  • Mamy wpływ na rozpoznawalność naszej marki – klienci poznają naszą ofertę, nazwę sklepu oraz logo. W ten sposób łatwiej zaistniejemy w ich świadomości

Jak widać porównywarka cenowa może nam wiele zaoferować. W przypadku Asortimo zyskujemy także możliwość publikacji artykułów sponsorowanych wraz z linkami prowadzącymi do naszego sklepu. W ten sposób zwiększymy widoczność naszej witryny w sieci.

Wady porównywarek cenowych, o których należy pamiętać

Mimo wszystko warto mieć na uwadze kilka czynników, które mogą zdecydować o tym, czy osiągniemy sukces, czy też nie. Przede wszystkim musimy liczyć się z kosztami. W przypadku większości porównywarek płacimy za ruch, który dzięki nim zostanie wygenerowany. Ruch nie oznacza jednak gwarantowanej sprzedaży. Może się więc okazać, że musimy płacić za wejścia, które nie przekładają się na zarobki. To jednak informacja dla nas – prawdopodobnie musimy poprawić naszą stronę lub ofertę, aby klient zdecydował się na zakup właśnie u nas.

Ponadto musisz pamiętać o monitoringu cen oraz konkurencji. Klient w przypadku tego samego produktu najczęściej wybierze ten najtańszy. Istnieje jednak pewna granica opłacalności, której nie warto przekraczać. Porównywarki cen oferują ogromny wybór, który dla ciebie oznacza ogromną konkurencję. Mimo wszystko właściciele sklepów w większości przypadków są zgodni – obecność w bazie danych porównywarek jest cenna i może generować duże zyski. Ważna jest jednak odpowiednia strategia.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny