Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Rozwój osobisty

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny?

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny? Pracownicy często chcą się szkolić i awansować. Czy jednak każdy nadaje się na bycie przełożonym? Co sprawia, że menedżer jest skuteczny? Jakie cechy powinien posiadać? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie odpowiemy na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Kolega z pracy brzydko pachnie - co robić?

Kolega z pracy brzydko pachnie - co robić? Szczególnie latem, ale nie tylko może zdarzyć się, że kolega z pracy brzydko pachnie. Jak o tym powiedzieć współpracownikowi, by go nie urazić? Czy warto porozmawiać z nim w cztery oczy? Przeczytaj artykuł, poznaj odpowiedź na te pytania! czytaj dalej

Efektywny kurs angielskiego - klucz do międzynarodowej kariery!

Efektywny kurs angielskiego - jaki wybrać? Znajomość języka angielskiego stała się niezbędnym narzędziem, które otwiera wiele ścieżek. Dlatego odpowiednio dobrany kurs angielskiego jest szczególnie ważny. Na co należy zwracać uwagę, aby zmaksymalizować korzyści płynące z nauki angielskiego? czytaj dalej

Networking – co oznacza i na czym polega?

Networking – co oznacza i na czym polega? W życiu prywatnym cenimy sobie znajomości z ludźmi podobnymi do nas, godnymi zaufania. Jednak warto przenieść wartość kontaktów także do biznesu. Czym jest i na czym polega networking? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Castingi do filmów i seriali – pasja czy sposób na zarobek?

Castingi do filmów i seriali - pasja czy sposób na zarobek? Wiele osób decyduje się na castingi do filmów i seriali w celu zatrudnienia jako aktor-amator. Z czym to się wiąże? Jak wygląda praca takich osób? Jakie są plusy występowania w takich produkcjach? Przeczytaj artykuł, gdzie odpowiadamy na te pytania! czytaj dalej

Nocna zmiana – jakie kroki podjąć by odzyskać energię?

Nocna zmiana – jakie kroki podjąć by odzyskać energię? Praca w nocy, kiedy organizm domaga się snu i regeneracji, może całkowicie rozregulować nasz organizm. Dlatego też warto zadbać o to, by nocna zmiana nie wpłynęła negatywnie na cały nasz dzień. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Szef jest ode mnie młodszy - jak sobie z tym radzić?

Szef jest ode mnie młodszy - jak sobie z tym radzić? Szef jest ode mnie młodszy - jak powinno zachować się w takiej sytuacji? Czy traktować go z dystansem, a może zaufać jego kompetencjom? Jakich błędów nie popełniać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów

Dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów Szukanie zatrudnienia znacznie się przedłuża? Pracodawcy nie oddzwaniają? Nie wiesz, dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów. Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się podpowiedzieć Ci, dlaczego tak się dzieje! czytaj dalej

Urlop macierzyński dobiegł końca i co dalej?

Urlop macierzyński dobiegł końca i co dalej? Urlop macierzyński dobiega końca i zastanawiasz się co dalej? Skorzystać z urlopu wychowawczego czy wrócić do pracy? A może są jeszcze inne możliwości? Jeśli stoisz przed koniecznością podjęcia decyzji zapoznaj się z artykułem i znajdź rozwiązanie! czytaj dalej

Nadwrażliwość emocjonalna - pomaga czy przeszkadza w pracy?

Nadwrażliwość emocjonalna - jak sobie z nią poradzić w pracy? Nadwrażliwość emocjonalna może zarówno przeszkadzać, jak i pomagać w życiu i pracy. Emocje odczuwa silniej nawet 20% społeczeństwa! Jakie zawody mogą wykonywać osoby nadwrażliwe i jak radzą sobie w pracy? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Ostracyzm w pracy co to jest i jak się objawia?

Co to jest ostracyzm? Lubisz swoją pracę, ale atmosfera sprawia, że masz ochotę ją rzucić? Współpracownicy udają, że cię nie widzą, pomijają cię ostentacyjnie i czujesz się wykluczony? Być może padłeś ofiarą ostracyzmu! Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź co to jest ostracyzm! czytaj dalej

Efektywna optymalizacja procesów pakowania w e-commerce - strategie i narzędzia do osiągnięcia sukcesu

Czy wiesz, jak zwielokrotnić efektywność pakowania w e-commerce? Zmniejszyć koszty i podwyższyć satysfakcję klientów? Przeczytaj artykuł i poznaj strategie i narzędzia, które pozwolą Ci na optymalizację procesów pakowania w Twojej firmie internetowej! czytaj dalej

Cechy dobrego kierownika, czyli kto nadaje się jako lider zespołu?

Cechy dobrego kierownika - jak zostać liderem zespołu? Czy znasz cechy dobrego kierownika? Co ułatwia zarządzanie grupą ludzi? Jak zarażać innych pasją i zaangażowaniem? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czym w szczególności powinna charakteryzować się każda osoba z kadry kierowniczej! czytaj dalej

Mentoring - czym jest i jak może pomóc?

Mentoring - czym jest i jak może pomóc? Rozwój w kwestiach zawodowych jest ważny dla każdego z nas. Pomocny w nim może być mentor. Na czym polega mentoring i czy może nam pomóc w rozwoju kariery? Dlaczego warto wprowadzić go w swojej firmie? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Toksyczni ludzie w pracy - jak sobie z nimi radzić?

Toksyczni ludzie w pracy - jak sobie z nimi radzić? Toksyczni ludzie w pracy mogą zabrać Ci całą przyjemność z wykonywania zadań i zepsuć dobrą atmosferę. Jak zachowują się takie osoby? Jak sobie z nimi radzić? Czy należy się nimi przejmować? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Praca w zespole - na czym powinna opierać się współpraca?

Praca w zespole - jak wygląda? Jakie zalety i wady ma praca w zespole? Czym charakteryzuje się zespół? Czy praca w zespole zwiększa efektywność i zaangażowanie? Czy może wystąpić próżniactwo społeczne? Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Czego nie mówić szefowi w 2024 r.? Tych zwrotów unikaj!

Czego nie mówić szefowi, by się nie narazić? Czy z przełożonym możemy rozmawiać o wszystkim? Czego nie mówić szefowi, jeśli nie chcemy mu się narazić? Jakich zdań powinniśmy unikać? Czy rozmawiać o prywatnych sprawach? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

4 typy osobowości wg Hipokratesa – jak dopasować zawód do typu osobowości

4 typy osobowości wg Hipokratesa – jak dopasować zawód do typu osobowości W psychologii człowieka wyróżnia się 4 typy osobowości, takie jak sangwinik, choleryk, melancholik i flegmatyk. Czym charakteryzuje się każdy z nich? Czy typ osobowości ma wpływ na naszą karierę zawodową? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Wady i zalety – jak o nich rozmawiać?

Wady i zalety – jak o nich mówić? Jak odpowiadać na pytanie o nasze zalety? W jaki sposób najlepiej mówić o swoich wadach, tak żeby nie stracić szansy w rekrutacji? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie wady i zalety najczęściej występują u kandydatów na stanowiska pracy! czytaj dalej

Służbowe maile - jak tworzyć je poprawnie?

Służbowe maile - jak powinny wyglądać profesjonalne  maile? Służbowe maile nierzadko przyprawiają nas o zawrót głowy. Jak je sformułować, by były poprawne, a odbiorca postrzegał nas jako profesjonalistę? Na co zwrócić uwagę? Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami