Żeby atmosfera była milsza i pracowało się o wiele przyjemniej, chcemy, aby ludzie nas polubili. Szczególnie stresujemy się tym faktem, kiedy zaczynamy nową pracę. Czasami naprawdę się staramy, ale nic z tego nie wychodzi. Co robimy źle? Jak być lubianym w pracy? Poznaj 11 sposobów, być może znajdziesz idealny dla siebie!

Jak być lubianym w pracy - sposoby

Spróbuj wprowadzić w życie, kilka prostych sposobów na uzyskanie sympatii. Poniżej znajdziesz odpowiedź jak być lubianym. Warto zapamiętać tę listę.

Po prostu bądź miły

Choć to banalne stwierdzenie, jest najprawdziwsze i najprostsze. Jeżeli będziesz miły dla innych, oni także będą mili dla ciebie. Osoby kojarzące się z uśmiechem na twarzy, sympatyczne, uprzejmie odpowiadające na pytania i pozytywnie nastawione są bardzo dobrze odbierane przez otoczenie. Nawet jeżeli masz gorszy dzień, uśmiechnij się, gdy ktoś uśmiecha się do ciebie i nie stawaj się agresywny, kiedy ktoś zada ci jakiekolwiek pytanie.

Pamiętaj o przywitaniu

Jeżeli przydarzyło ci się kiedykolwiek przywitać się z kimś, kto mimo wszystko mija cię bez słowa, uśmiechu i czujesz się jak powietrze, z pewnością wiesz, jak nieprzyjemne może to być. Dlatego ty również pamiętaj, by witać się z każdą napotkaną osobą, nie pomijać nikogo i posyłać uśmiechy na dzień dobry.

Pomóż, jeżeli możesz

Jeżeli wiesz, że ktoś ma bardzo dużo pracy, a ty możesz pomóc – zaproponuj. Atmosfera na pewno stanie się lepsza, a osoba, której pomożesz – mniej zestresowana i zmęczona. Być może ty również będziesz potrzebować wsparcia i choć nie powinieneś liczyć na odwdzięczenie się i tylko dlatego się zaoferować, miło wiedzieć, że może znaleźć się ktoś, kto i tobie zechce pomóc.

Nie nadwyrężaj zaufania

Ktoś powierzył ci zadanie w trybie pilnym i obiecałeś, że się tym zajmiesz następnego dnia? Zrób to. Nie przekładaj tego w nieskończoność. Zaoferowałeś pomoc? Rzeczywiście pomóż, nie kończ tylko na słowach. Ktoś powierzy ci jakąś tajemnicę? Zachowaj ją. Pokaż, że można ci zaufać.

Pozytywne nastawienie to podstawa

Jak być lubianym w pracy? Bądź pozytywnie nastawiony – do pracy, zadań, współpracowników i przede wszystkim do siebie! Dzięki temu będziesz zrelaksowany, spokojny i skupiony na swoich zadaniach. Pozytywne osoby zarażają swoją energią wszystkich wokół. Nie sposób ich nie lubić!

Słuchaj innych

Nie wychodź z pokoju w połowie wypowiadanego do ciebie zdania. Jeżeli coś cię zainteresuje, dopytaj o szczegóły. Nie przerywaj nagminnie i postaraj się nie tylko mówić, lecz także uważnie słuchać.

Imiona mogą pomóc

Zapamiętaj imiona osób, z którymi pracujesz. Jeżeli 10 raz zapytasz kogoś, jak ma na imię, rozmówca może poczuć się po prostu pominięty i traktowany jak reszta „szarej masy”. W dużych firmach trudno poznać wszystkich od razu, jednak staraj się zapamiętać jak najwięcej. Jeśli wiesz, że nie masz do tego głowy nie tylko w pracy, pomóż sobie i zapisz w notesie, kto jest kim. Pewnie brzmi to zabawnie, ale naprawdę może zadziałać.

Nie udawaj

Jak chcesz być lubianym to nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Fałsz w zachowaniu można wyczuć, nawet kiedy nie zna się jeszcze dobrze danej osoby, poza tym, jeżeli stale kontrolujesz swoje zachowania, jesteś nienaturalny i trudno byś od razu wzbudzał sympatię. Taka postawa może po prostu zmęczyć.

Nie wykorzystuj innych

Nie szukaj kozłów ofiarnych, które nie będą potrafiły ci odmówić i odwalą za ciebie większość pracy. Osoby wykorzystujące innych z pewnością nie zyskają sympatii współpracowników. Jeżeli nie dajesz sobie rady, poproś o pomoc, ale kiedy wszystko wynika jedynie z lenistwa, zmotywuj się do pracy i pokonaj je.

Przyznawaj się do błędów

Jeżeli coś poszło źle z twojej winy, przyznaj się do błędu. Nie zwalaj winy na innych, którzy z porażką nie mają nic wspólnego. Pokaż, że każde potknięcie czegoś cię uczy i wyciągasz z niego wnioski.

Bądź asertywny

Osoby asertywne naprawdę są lubiane. Nie wmawiaj sobie, że kiedy odmówisz lub będziesz umiał wyrazić swojego zdania, ludzie przestaną darzyć cię sympatią.

Wiesz już, jak być lubianym w pracy. Czy jest to trudne? Z pewnością nie tak bardzo, jak może się nam wydawać. Wystarczy podejść do tego na luzie, nie przejmować się już od pierwszego dnia pracy i przede wszystkim – pozostać sobą!