Poradnik Pracownika

ABC konsumenta

2021-05-28

ABC konsumenta

Odwołanie urlopu z powodu koronawirusa – prawa konsumentów i biur podróży

Odwołanie urlopu z powodu koronawirusa – prawa konsumentów i biur podróży Sytuacja podróżnych w Polsce jest regulowana przez przepisy ustawy o usługach turystycznych. Z czym wiąże się odwołanie urlopu z powodu koronawirusa? Jakie prawa ma konsument i biuro podróży? Powyższe kwestie wyjaśniamy w artykule! czytaj dalej
2021-05-25

ABC konsumenta

Odpowiedzialność przewoźnika za opóźniony lub odwołany lot

Odpowiedzialność przewoźnika za opóźniony lub odwołany lot Odpowiedzialność linii lotniczych za odwołany lub opóźniony lot regulują dwa dokumenty Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 oraz Konwencja Montrealska. Sprawdź jak wygląda możliwość uzyskania odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot! czytaj dalej
2021-05-20

ABC konsumenta

Rzecznik konsumentów – czy może pomóc?

Rzecznik konsumentów – czy może pomóc? Praktycznie każda osoba fizyczna jest konsumentem. Kwestie prawne w tym zakresie reguluje kodeks cywilny oraz ostawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Kim jest rzecznik konsumentów, czym się zajmuje i jakie są jego kompetencje? Przeczytaj! czytaj dalej
2021-05-18

ABC konsumenta

Utrata karty płatniczej - co należy zrobić?

Utrata karty płatniczej - co należy zrobić? Utrata karty płatniczej wiąże się z ogromnym stresem. Jakie są konsekwencje przypadku jej zgubienia? Jakich czynności należy dokonać aby zabezpieczyć środki na koncie? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej na temat utraty karty! czytaj dalej
2021-05-12

ABC konsumenta

Odpowiedzialność biura podróży za zmarnowany urlop

Odpowiedzialność biura podróży Każdy turysta chce, aby jego urlop spełniał określone kryteria, dlatego wygodnym jest rozwiązaniem jest wykupienie oferty od biura podróży. Co w sytuacji, gdy oferta okaże się inna niż w broszurze i jaka jest wtedy odpowiedzialność biura podróży? Sprawdź! czytaj dalej
2020-11-24

ABC konsumenta

Odszkodowanie za opóźniony lot lub pociąg

Odszkodowanie za opóźniony lot lub pociąg Czy podróżni w razie opóźnienia środku transportu są bezbronni? Czy za opóźniony pociąg należy się odszkodowanie? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się jak złożyć reklamacje i jak otrzymać rekompensatę za opóźnienie pociągu lub samolotu! czytaj dalej
2020-10-22

ABC konsumenta

Ochrona praw lokatorów – co powinien wiedzieć wynajmujący?

Ochrona praw lokatorów – co powinien wiedzieć wynajmujący? Niewiele osób wie, że umowa najmu lokali mieszkalnych jest regulowana odrębnymi przepisami prawa. Ustawowa ochrona praw lokatorów nakreśla zarówno prawa oraz obowiązki najemców i wynajmujących. Na co zwracać uwagę przy zawieraniu takiej umowy? Sprawdź! czytaj dalej
2020-09-11

ABC konsumenta

Zwrot rozpakowanego towaru - czy można oddać towar po otwarciu pudełka?

Zwrot rozpakowanego towaru - kiedy jest możliwy? Czy możliwy jest zwrot rozpakowanego towaru do sklepu? Czy i kiedy otwarcie pudełka, rozcięcie opakowania uniemożliwia zwrot? Jak to wygląda w sklepach internetowych, a jak w stacjonarnych? Wyjaśniamy, kiedy można oddać towar mimo otwarcia opakowania. czytaj dalej
Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami