Poradnik Pracownika

KARIERA

Praca bez doświadczenia – jak ją zdobyć?

Praca bez doświadczenia - w jaki sposób ją zdobyć? Praca bez doświadczenia najczęściej dotyczy młodych osób, które wchodzą na rynek, lub pracowników chcących zmienić branżę. Jak szukać takiej pracy? Jak się do tego przygotować? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Wzór CV – sprawdź, jak wygląda życiorys zawodowy!

Wzór CV – sprawdź, jak wygląda życiorys zawodowy! Szukasz pracy i nie wiesz, jak powinien wyglądać życiorys zawodowy? Szukasz szablonu, który ułatwiłby Ci to zadanie? Z pewnością napisanie CV nie zawsze jest ono proste i wymaga czasu. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak wygląda wzór CV! czytaj dalej

Jak zmienić pracę, by nie palić za sobą mostów?

Jak zmienić pracę, by zostawić po sobie dobre wrażenie? W głowie kiełkuje Ci myśl o tym, by odejść z dotychczasowego miejsca pracy? Warto w takim przypadku zastanowić się, jak zmienić pracę, aby nie palić za sobą mostów. Czy odejście z klasą jest możliwe? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Co denerwuje nas we współpracownikach?

Co denerwuje nas we współpracownikach? Jesteśmy tylko ludźmi i to oczywiste, że nie da się lubić wszystkich, szczególnie jeśli pracujemy w dużej firmie. Są cechy, które wyprowadzają nas z równowagi. Co denerwuje nas we współpracownikach? Podpowiadamy w naszym artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

Oczekiwania względem pracodawcy – co jest dla nas ważne?

Oczekiwania względem pracodawcy – co jest dla nas ważne? Nie tylko pracodawcy mają wymagania względem osoby, która kandyduje do pracy w ich firmie. Coraz ważniejsze są także oczekiwania względem pracodawcy. Co jest ważne dla kandydatów? Na co zwracają uwagę? Przeczytaj więcej na ten temat w naszym artykule! czytaj dalej

Przedłużające się poszukiwania pracy – co zrobić, by znaleźć zatrudnienie?

Przedłużające się poszukiwania pracy Przedłużające się poszukiwania pracy nie są dla nas łatwe i nie zawsze wiemy, co zrobić, by taki stan zmienić. Co może sprawiać, że stoimy w miejscu i nie możemy znaleźć zatrudnienia? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak wprowadzić turkus do swojej firmy?

Jak wprowadzić turkus do swojej firmy? Czy wprowadzenie turkusu do swojej firmy zawsze jest możliwe? Co jest niezbędne, by w ogóle zacząć o tym myśleć? Jak wprowadzić turkus w naszej organizacji? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Kompetencje miękkie najważniejsze dla pracodawców

Kompetencje miękkie - które z nich są najważniejsze dla pracodawców? Kompetencje miękkie można wyćwiczyć i nie są one dane raz na zawsze. Okazuje się, że coraz więcej pracodawców uważa je za równie ważne, co mierzalne umiejętności. Czego oczekują od pracowników? Co jest dla nich istotne? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Czym charakteryzuje się turkusowa organizacja?

Turkusowa organizacja - cechy charakterystyczne Turkusowa organizacja dla wielu wydaje się wręcz idyllą. Dlaczego? Co ją cechuje? Jak wygląda praca w miejscu, które wprowadzi turkus do swoich struktur? Jakie są zalety takiego kroku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Jaki model zarządzania przyjmuje typowa organizacja?

Czym charakteryzuje się typowa organizacja? Turkusowy model prowadzenia działalności dla wielu wydaje się idylliczny. Jak więc wygląda typowa organizacja? Jak pracuje się w takim miejscu? Jakie błędy w zarządzaniu są popełniane? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej
2019-06-11

Zawody

Kim jest merchandiser i na czym polega jego praca?

Kim jest merchandiser i na czym polega jego praca? Wielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że ułożenie produktów w sklepie może wpływać na ich odbiór przez klientów. Takie działanie marketingowe to merchandising. Czym więc zajmuje się merchandiser? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Style zarządzania organizacją

Style zarządzania organizacją Zanim zaczniemy wprowadzać w naszej organizacji zasady turkusu, musimy ją doskonale poznać, m.in. określić style zarządzania organizacją. Jakie główne rodzaje przywództwa wyróżniamy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj je! czytaj dalej

Barwy organizacji - czyli kolory które określają działalność

Barwy organizacji  - czyli kolory które określają działalność Odpowiednie zarządzanie organizacją jest niezbędne do tego, aby działała ona efektywnie i z sukcesami. Czy wiesz, co oznaczają barwy organizacji i jaki kolor ma ta, którą zarządzasz? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Planowanie kariery – dlaczego warto?

Planowanie kariery - dlaczego warto to zrobić? Niektórym z nas może się wydawać, że planowanie kariery nie ma sensu – w końcu to dalekosiężne plany, a wszystko może się zmienić. Skąd wiedzieć, czego będziemy chcieli za kilka lat? Jednak planowanie ma sens! Dlaczego warto? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Inteligencja społeczna – czym jest i dlaczego jest tak ważna?

Inteligencja społeczna jako cecha pożądana przez pracodawców W czasach kiedy coraz większą wagę przykładamy do kompetencji miękkich, inteligencja społeczna pracownika jest pożądaną cechą. Jednak co właściwie oznacza? Na czym polega? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej

Zasada 2 minut – na czym polega i czy warto ją stosować?

Zasada 2 minut – na czym polega i czy warto ją stosować? Początek pracy to czas, w którym mamy najwięcej energii, dlatego też warto byłoby zacząć od najtrudniejszych, największych zadań. Czy jednak na pewno zawsze jest to najlepsze rozwiązanie? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest zasada 2 minut. czytaj dalej

Nie pojawię się na rozmowie kwalifikacyjnej – jak się zachować?

Nie pojawię się na rozmowie kwalifikacyjnej – jak się zachować? Nie pojawię się na rozmowie kwalifikacyjnej, co powinienem zrobić? Jak się zachować? Czy zadzwonić do rekrutera? A może po prostu nie przyjść? Przeczytaj artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej na temat nieobecności na rekrutacji! czytaj dalej

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy Zdarza się, że pewne rozmowy, które mają miejsce w pracy, sprawiają, że czujemy się niekomfortowo czy nawet powodują kłótnie. Są takie tematy, których lepiej nie poruszać w pracy. O czym więc nie rozmawiać? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Na czym polega prawo Parkinsona?

Na czym polega prawo Parkinsona? Czy zdarzyło ci się wykonywać tę samą liczbę zadań w znacznie różniącym się czasie? Skąd się to bierze i jak wpływa na naszą efektywność? Czy pracownicy rozliczani zadaniowo są bardziej efektywni? Przeczytaj i dowiedz się, czym jest prawo Parkinsona! czytaj dalej

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna?

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna? Stres jest prawdziwą zmorą dzisiejszych czasów. Coraz więcej zawodów jest z nim ściśle związana. Odporność na stres pojawia się w wymaganiach na wiele stanowisk. Jakie zawody jej wymagają? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat stresu! czytaj dalej
Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami