Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Efektywność pracy - co na nią wpływa i jak ją badać?

Efektywność pracy - jakie czynniki mają na nią wpływ? Wielu pracowników marzy o tym, aby wykonywać swoje zadania służbowe zgodnie z planem, jednak nie każdy umie do takiego stanu doprowadzić. Jak zbadać swoją efektywność pracy? Co wpływa na nasze skuteczne działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Przerwa w zatrudnieniu – jak ją wykorzystać?

Przerwa w zatrudnieniu - jak efektywnie wykorzystać wolny czas? Przerwa w zatrudnieniu może być spędzona niezwykle efektywnie. Dzięki temu wrócimy na rynek pracy z podwójną mocą. Jak więc wykorzystać ten wolny czas? Co możemy robić podczas trwania okresu bezrobocia? Podpowiadamy w naszym artykule! czytaj dalej

Nonkonformizm pracownika - jak sobie z nim poradzić?

Nonkonformizm pracownika - jak sobie z nim poradzić? Często pracownicy nie chcą wychodzić ze strefy komfortu i tym samym ryzykować swojej pozycji. Czy jest to nonkonformizm pracownika czy konformizm? Która postawa jest lepsza? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej w tym temacie! czytaj dalej

Getting Things Done - na czym polega ta metoda i jak ją stosować?

Getting Things Done - uporządkuj swoje życie, nie tylko zawodowe! Na czym polega metoda pracy Getting Things Done? Czy pomoże nam w organizacji naszej pracy i naszego życia? Z jakich etapów się składa? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie znajdziesz odpowiedź na te pytania i dowiesz się jak czerpać z niej korzyści! czytaj dalej

Metoda 90-90-1 w rozwoju osobistym - na czym polega?

Metoda 90-90-1 - jak działa? Szukamy różnych sposobów na to, by dotrzeć do wyznaczonych sobie celów. Jednym z nich jest skorzystanie z dostępnych rozwiązań. Na czym polega metoda 90-90-1 i dlaczego warto się z nią zapoznać? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Zaufanie do szefa - co na nie wpływa?

Zaufanie do szefa - co na nie wpływa? W pracy cenimy sobie zaufanie. Oczywiście bardzo ważne jest w tym względzie zaufanie do szefa. Jednak nie zawsze udaje mu się je osiągnąć. Co na nie wpływa? Jak i dlaczego można je stracić? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Metoda Ivy Lee – czyli pomoc w produktywności

Metoda Ivy Lee - czym się charakteryzuje? Wielu z nas chce być produktywnymi, jednak nie zawsze to nam wychodzi. Dlatego też szukamy sposobów na jej poprawę i podniesienie naszej efektywności. Jednym ze sposobów, który może pomóc, jest metoda Ivy Lee. Na czym polega? Odpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Ocena pracownika - czy musi stresować?

Ocena pracownika - na czym polega? W większości firm co jakiś czas przeprowadzana jest ocena pracownika. Dla wielu z nas wiąże się z ogromnym stresem. Jak wygląda ocena? Jak nie powinna wyglądać? Dlaczego warto spojrzeć na nią pozytywnie? Czy warto się stresować? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Co denerwuje nas we współpracownikach?

Co denerwuje nas we współpracownikach? Jesteśmy tylko ludźmi i to oczywiste, że nie da się lubić wszystkich, szczególnie jeśli pracujemy w dużej firmie. Są cechy, które wyprowadzają nas z równowagi. Co denerwuje nas we współpracownikach? Podpowiadamy w naszym artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

Metoda plasterków salami w walce z prokrastynacją

Metoda plasterków salami - na czym polega? Duże projekty do wykonania sprawiają, że może dopaść nas prokrastynacja. Jest tyle do zrobienia, że ostatecznie ciągle odkładamy to w czasie. W takim przypadku pomocna może być metoda plasterków salami. Jak działa? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

W jaki sposób można pokonać stres w pracy?

Stres w pracy - jakie są jego przyczyny? Stres w pracy dopada każdego z nas, mimo że czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy. Bardzo dobrze, jeśli działa na nas mobilizująco, gorzej, gdy nas paraliżuje. Czy wiesz, co jest jego przyczyną? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak się wyluzować? Sprawdź jak odetchnąć po pracy!

Jak się wyluzować i odetchnąć po pracy? Wracasz z pracy, ale nadal o niej myślisz? W każdy wolny dzień sprawdzasz e-maile, a kiedy naprawdę nie możesz trzymać ręki na pulsie, ciągle stresujesz się, że coś się stało? Przeczytaj i sprawdź, jak się wyluzować i odetchnąć po pracy! czytaj dalej

Biznes lokalny – ciekawe pomysły na własną działalność!

Biznes lokalny - 8 pomysłów na własną działalność! Praca na własny rachunek stała się celem wielu osób. Jednak nie wszyscy mają pomysł na to, co mogliby robić. Poszukiwania nie zawsze są łatwe. W artykule przedstawiamy ciekawe pomysły na biznes lokalny, przeczytaj i zainspiruj się! czytaj dalej

Równowaga między życiem prywatnym i zawodowym

Równowaga między życiem prywatnym i zawodowym Żyjemy w czasach, w których nowoczesne technologie sprawiły, że trudno się „wyłączyć”. Oczywiście, każdemu zdarza się być szczególnie zajętym i zostawać w pracy „po godzinach”. Sprawdź czy równowaga między życiem prywatnym i zawodowym jest aż tak ważna! czytaj dalej

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny Wydaje Ci się, że robisz co w Twojej mocy, żeby pracować jak najlepiej, ale Twoim zdaniem nikt tego nie docenia? Zastanawiasz się, dlaczego nie awansujesz? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł, gdzie podpowiadamy, jakie mogą być przyczyny tej sytuacji! czytaj dalej

Dzielenie się wiedzą - czy warto to robić?

Dzielenie się wiedzą - czy warto to robić? Uczysz się czegoś i poświęcasz na to czas, po czym ktoś chce, żebyś wprowadził go w nowe zagadnienia? Zastanawiasz się, czy dzielenie się wiedzą może przynieść korzyści, czy straty? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie! czytaj dalej

Metoda TRZOS - czy pomoże Ci w planowaniu?

Metoda TRZOS - czy pomoże Ci w planowaniu? Planowanie czasu pracy może nam pomóc w produktywności i efektywności, jednak tylko wtedy, kiedy robimy to umiejętnie. Pomocna w tym przypadku może okazać się metoda TRZOS w planowaniu krótkoterminowym. Na czym polega? Odpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Po co kupować i sprzedawać akcje? Poradnik początkującego inwestora

kup akcje Samo rozpoczęcie kupowania i sprzedaży akcji nie jest skomplikowane. Zysk z ich kupna i sprzedaży pozyskać można dzięki zyskom kapitałowym i dywidendom. Większość osób inwestuje za pośrednictwem internetowych maklerów giełdowych, co stanowi ułatwienie. czytaj dalej

Jak się uspokoić i nie wybuchnąć złością w pracy?

Jak się uspokoić i nie wybuchnąć złością w pracy? Opanowanie złości bywa naprawdę trudne. Pewne sytuacje naprawdę wystawiają nas na próbę. Jak się uspokoić i wyciszyć? Co zrobić, żeby nie wybuchnąć? Czy to w ogóle jest możliwe? Przeczytaj artykuł i poznaj kilka sposobów na powstrzymanie emocji! czytaj dalej

Pożegnanie w pracy - jak powinno wyglądać?

Pożegnanie w pracy - można to zrobić z klasą Nierzadko pożegnanie w pracy bywa kłopotliwe. Nie wiemy, w jaki sposób pożegnać współpracowników, w jakiej formie i przede wszystkim - czy w ogóle to robić. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak powinno wyglądać pożegnanie w pracy! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami