Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Rozwój osobisty

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele?

Metoda SMART w wyznaczaniu celów! Co oznacza ten skrót? Wyznaczanie celu może nam pomóc w karierze zawodowej i codziennej pracy. Co zrobić, by nie były to jedynie puste hasła? Z pomocą może nam przyjść metoda SMART. Co oznacza ten skrót? Na czym polega? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe?

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe? Zaczynasz pracować i nie możesz się skupić? Nie masz motywacji, trudno Ci się zabrać do nawet najłatwiejszych zadań? Nie wiesz co zrobić by zmienić ten stan? To mogą być pierwsze oznaki wypalenia zawodowego. Podpowiadamy, jak pokonać brak motywacji! czytaj dalej

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które ułatwią Ci budowanie kariery

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które pozwolą Ci osiągnąć cel! Jakie cechy charakteru posiada człowiek sukcesu? Czy możemy się ich nauczyć? Co sprawia, że trafiamy na szczyt? Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się jak duży masz wpływ na swoją przyszłość! Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny?

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny? Pracownicy często chcą się szkolić i awansować. Czy jednak każdy nadaje się na bycie przełożonym? Co sprawia, że menedżer jest skuteczny? Jakie cechy powinien posiadać? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie odpowiemy na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę

Prokrastynacja - czym jest i jakie są jej przyczyny? Prokrastynacja bywa często mylona z czystym lenistwem. Jak jednak jest naprawdę? Do czego może doprowadzić ten stan? W jaki sposób można z nim walczyć i czy w ogóle da się to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Cechy dobrego kierownika, czyli kto nadaje się jako lider zespołu?

Cechy dobrego kierownika - jak zostać liderem zespołu? Czy znasz cechy dobrego kierownika? Co ułatwia zarządzanie grupą ludzi? Jak zarażać innych pasją i zaangażowaniem? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czym w szczególności powinna charakteryzować się każda osoba z kadry kierowniczej! czytaj dalej

Pożegnanie w pracy - jak powinno wyglądać?

Pożegnanie w pracy - można to zrobić z klasą Nierzadko pożegnanie w pracy bywa kłopotliwe. Nie wiemy, w jaki sposób pożegnać współpracowników, w jakiej formie i przede wszystkim - czy w ogóle to robić. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak powinno wyglądać pożegnanie w pracy! czytaj dalej

Praca w zespole - na czym powinna opierać się współpraca?

Praca w zespole - jak wygląda? Jakie zalety i wady ma praca w zespole? Czym charakteryzuje się zespół? Czy praca w zespole zwiększa efektywność i zaangażowanie? Czy może wystąpić próżniactwo społeczne? Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Jakie korzyści przynosi praca?

Jakie korzyści przynosi praca? Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie korzyści przynosi praca. Dlaczego warto się jej podejmować? Czy przynosi coś więcej niż korzyści finansowe? Jeśli tak, to co nam daje? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się odpowiedzieć na te pytania! czytaj dalej

Czas wolny - jak go nie zmarnować i efektywnie wykorzystać?

Co możesz robić, kiedy nadszedł czas wolny? Właściwie wszystko! Często nie możemy się doczekać, aż po godzinach w pracy w końcu nadejdzie czas wolny. Wyrzucamy sobie jednak, że najczęściej po prostu go marnujemy. Jak go wykorzystać i sprawić, by był efektywny? Podpowiadamy w artykule jak to zrobić! czytaj dalej

Frustracja zawodowa - przyczyny i przeciwdziałanie

Frustracja zawodowa - przyczyny i przeciwdziałanie Frustracja zawodowa może stać się problemem każdego z nas. Łączy się ona ze stresem. Dlaczego pojawia się w naszym życiu i czy można jej w jakichś sposób przeciwdziałać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej. czytaj dalej

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny Wydaje Ci się, że robisz co w Twojej mocy, żeby pracować jak najlepiej, ale Twoim zdaniem nikt tego nie docenia? Zastanawiasz się, dlaczego nie awansujesz? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł, gdzie podpowiadamy, jakie mogą być przyczyny tej sytuacji! czytaj dalej

Dobre relacje w pracy – czy warto je utrzymywać?

Jak dbać o dobre relacje w pracy ? Zdarza się, że chcemy jak najbardziej oddzielić życie prywatne od zawodowego, w związku z tym nie zależy nam na kontakcie ze współpracownikami. Jednak, czy dobre relacje w pracy mogą pozytywnie na nas wpłynąć? Podpowiadamy w artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

Facylitacja społeczna - klucz do zwiększenia efektywności pracowników

Facylitacja społeczna - klucz do zwiększenia efektywności pracowników Facylitacja społeczna - już sama fizyczna obecność innych osób powoduje pobudzenie naszego organizmu. Czy w obecności innych tak samo dobrze wykonujemy zadania łatwe i trudne? Chcesz dowiedzieć się więcej o facylitacji społecznej? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej

Blended learning – na czym polega i czy jest skuteczne?

Blended learning - na czym polega i czy jest skuteczne? Chcemy się rozwijać, w związku z czym korzystamy ze szkoleń i kursów. Na czym polega metoda nauki blended learning? Dla kogo jest przeznaczona? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedź na to pytanie oraz wady i zalety takiego zdobywania wiedzy! czytaj dalej

W jaki sposób można pokonać stres w pracy?

Stres w pracy - jakie są jego przyczyny? Stres w pracy dopada każdego z nas, mimo że czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy. Bardzo dobrze, jeśli działa na nas mobilizująco, gorzej, gdy nas paraliżuje. Czy wiesz, co jest jego przyczyną? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jakie są sposoby na motywowanie pracowników?

Jakie są sposoby na motywowanie pracowników? Motywowanie pracowników to temat pojawiający się w wielu firmach. Jakie są pozapłacowe motywatory, które sprawiają, że pracownicy mają większą chęć do pracy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na temat motywacji w pracy! czytaj dalej

Efektywność pracy - co na nią wpływa i jak ją badać?

Efektywność pracy - jakie czynniki mają na nią wpływ? Wielu pracowników marzy o tym, aby wykonywać swoje zadania służbowe zgodnie z planem, jednak nie każdy umie do takiego stanu doprowadzić. Jak zbadać swoją efektywność pracy? Co wpływa na nasze skuteczne działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna?

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna? Dlaczego charyzma w pracy jest tak ważna? Czym właściwie ona jest i jak zachowują się osoby charyzmatyczne? Czy charyzma oznacza sukces zawodowy? Czy można ją wypracować? Jakie są sposoby? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów

Dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów Szukanie zatrudnienia znacznie się przedłuża? Pracodawcy nie oddzwaniają? Nie wiesz, dlaczego nie możesz znaleźć pracy? Poznaj 8 najczęstszych powodów. Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się podpowiedzieć Ci, dlaczego tak się dzieje! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami