Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Wolontariat - wady i zalety tej formy zatrudnienia

Wolontariat - czy warto pracować w ten sposób? Wolontariat jest formą pracy, która przez jednych rozumiana jest jako doskonała możliwość rozwoju, przez innych jako wykorzystywanie umiejętności wolontariusza. Jak jest naprawdę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wady i zalety wolontariatu! czytaj dalej

Na czym polega hierarchia potrzeb Maslowa?

Hierarchia potrzeb Maslowa - na czym polega? Hierarchia potrzeb Maslowa jest uznawana za uniwersalną prawdę. Czy ma ona odzwierciedlenie w rzeczywistości? Czy może mieć zastosowanie w miejscu pracy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na te i inne pytania o teorii motywacji! czytaj dalej

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę Prokrastynacja bywa często mylona z czystym lenistwem. Jak jednak jest naprawdę? Do czego może doprowadzić ten stan? W jaki sposób można z nim walczyć i czy w ogóle da się to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Czy kompetencje miękkie są kluczem do sukcesu?

Kompetencje miękkie- sposób na osiągniecie sukcesu Nie tylko twarde kompetencje, umiejętności i doświadczenie doceniane są przez pracodawców. Równie ważne są kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność czy kreatywność. Przeczytaj artykuł i sprawdź, czy można je identyfikować i czy da się ich nauczyć! czytaj dalej

Pożegnanie w pracy - jak powinno wyglądać?

Pożegnanie w pracy - można to zrobić z klasą Nierzadko pożegnanie w pracy bywa kłopotliwe. Nie wiemy, w jaki sposób pożegnać współpracowników, w jakiej formie i przede wszystkim - czy w ogóle to robić. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak powinno wyglądać pożegnanie w pracy! czytaj dalej

Twój dom, twoje nowe miejsce pracy. Jak organizować sobie home office?

praca zdalna a miejsce pracy Praca zdalna podczas pandemii koronawirusa okazała się koniecznością. Wielu pracowników zostało zmuszonych do zamiany części swoich mieszkań w domowe biura. Sprawdź, jak stworzyć idealne biuro w swoim domu! czytaj dalej

Office 365 – czy warto?

Office 365 – czy warto? Realizacja zadań na odległość jest możliwa dzięki rozwojowi aplikacji dostępnych online, w tym pakietu od Google, czyli G Suite i programów od Microsoftu, czyli Office 365. Czy Office 365 jest odpowiednim dla firm? Sprawdź to! czytaj dalej

Ergonomia - czym jest i czy jest istotna?

 Ergonomia - czym jest i czy jest istotna? Pracodawcy robią wszystko, aby zapobiegać wypadkom, które mogą się wydarzyć w miejscu pracy. Co ma z tym wspólnego ergonomia? Na czym polega? Czym się różni ergonomia koncepcyjna od korekcyjnej? Przeczytaj nasz artykuł, by poznać odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Praca w zespole - na czym powinna opierać się współpraca?

Praca w zespole - jak wygląda? Jakie zalety i wady ma praca w zespole? Czym charakteryzuje się zespół? Czy praca w zespole zwiększa efektywność i zaangażowanie? Czy może wystąpić próżniactwo społeczne? Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Służbowe maile - jak tworzyć je poprawnie?

Służbowe maile - jak powinny wyglądać profesjonalne  maile? Służbowe maile nierzadko przyprawiają nas o zawrót głowy. Jak je sformułować, by były poprawne, a odbiorca postrzegał nas jako profesjonalistę? Na co zwrócić uwagę? Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej! czytaj dalej

Cechy dobrego kierownika, czyli kto nadaje się jako lider zespołu?

Cechy dobrego kierownika - jak zostać liderem zespołu? Czy znasz cechy dobrego kierownika? Co ułatwia zarządzanie grupą ludzi? Jak zarażać innych pasją i zaangażowaniem? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czym w szczególności powinna charakteryzować się każda osoba z kadry kierowniczej! czytaj dalej

Czy motywacja do pracy jest ważna dla pracowników?

Motywacja do pracy - poznaj 8 czynników wpływających na pracowników! Czy do pracy motywują jedynie pieniądze? Co powinien zrobić pracodawca, żeby zachęcić pracownika do działania? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co wpływa na jakość wykonywanych obowiązków oraz jaką postać najczęściej przybiera motywacja do pracy! czytaj dalej

Jak zorganizować home office? Praca zdalna bez tajemnic

Jak zorganizować home office? Praca zdalna bez tajemnic Jak zorganizować home office? O czym należy pamiętać pracując zdalnie z domu? Jakich programów można używać aby poprawić efektywność wykonywanej pracy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się jak Polacy pracują zdalnie w obecnych czasach! czytaj dalej

Co to jest mobbing i jak można z nim walczyć?

co to jest mobbing Stosowanie mobbingu jest prawnie zakazane i może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Co to jest mobbing, jak się objawia i jak można z nim walczyć? Czy możemy mu przeciwdziałać? Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Outsourcing usług tłumaczeniowych w firmie. Korzyści dla firmy i pracownika

Outsourcing usług tłumaczeniowych w firmie. Korzyści dla firmy i pracownika Outsourcing usług tłumaczeniowych. Na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać? Jakie są korzyści takiego rozwiązania dla firmy i pracownika? Czy outsourcing usług tłumaczeniowych zapewnia bezpieczeństwo i poufność danych? Dowiedz się! czytaj dalej

Stres spowodowany pracą - jak sobie z nim poradzić?

Stres spowodowany pracą - jak sobie z nim poradzić? Odczuwasz silny stres spowodowany pracą i nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Czujesz się przytłoczony natłokiem obowiązków? Przeczytaj artykuł i poznaj praktyczne wskazówki, dzięki którym zredukujesz stres towarzyszący Ci w miejscu pracy! czytaj dalej

Darowizna na rzecz walki z koronawirusem – jak rozliczyć?

darowizna na rzecz walki z koronawirusem - jak ją rozliczyć? Wprowadzony stan epidemii oznacza konieczność podjęcia szczególnych działań. Z uwagi na to Fundacja Siepomaga zorganizowała zbiórkę na wsparcie walki z COVID-19. Sprawdź w jaki sposób powinna zostać rozliczona darowizna na rzecz walki z koronawirusem! czytaj dalej

Wielozadaniowość - powody dla których nie bywa korzystna

Wielozadaniowość nie zawsze jest korzystna Masz za dużo na głowie? Uważaj, bo przez to może spaść Twoja wydajność i efektywność w pracy. Dlaczego wielozadaniowość nie zawsze będzie działała na Twoją korzyść. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Równowaga między życiem prywatnym i zawodowym

Równowaga między życiem prywatnym i zawodowym Żyjemy w czasach, w których nowoczesne technologie sprawiły, że trudno się „wyłączyć”. Oczywiście, każdemu zdarza się być szczególnie zajętym i zostawać w pracy „po godzinach”. Sprawdź czy równowaga między życiem prywatnym i zawodowym jest aż tak ważna! czytaj dalej

Wolontariat w trakcie urlopu wypoczynkowego – czy to możliwe?

Wolontariat w trakcie urlopu wypoczynkowego Czym jest wolontariat i czy można zostać wolontariuszem we własnym zakładzie pracy? Czy pracownik może świadczyć pracę w ramach wolontariatu w trakcie przebywania na urlopie wypoczynkowym? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami