Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Początkujący manager – jakich zachowań powinien unikać?

Jakich błędów powinien unikać początkujący manager? Jakie błędy może popełnić początkujący manager? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jak przygotować się do pełnienia tego stanowiska i jakie rady warto wcielić w życie? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Work-life balance – czego unikać, by go osiągnąć?

W jaki sposób go osiągnąć work-life balance? Work-life balance to równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, którą osiągnąć chce wielu z nas. Jakich zachowań unikać, by się to udało? Dlaczego jest to takie ważne? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Pokonaj stres przed wystąpieniami publicznymi!

Stres przed wystąpieniami publicznymi - jak sobie poradzić? Czy stres przed wystąpieniami publicznymi dopada tylko uczniów czy studentów? Oczywiście, że nie! Także pracownicy od czasu do czasu się z nim borykają. Jak się przełamać i zmniejszyć tremę? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

IKIGAI zapewnia szczęście i długie życie, w czym tkwi sekret?

IKIGAI - definicja IKIGAI to określenie japońskiej sztuki szczęścia i długowieczności. Warto poznać wskazówki, które przeniesione do codzienności poprawią nie tylko komfort życia prywatnego, lecz także zawodowego. Przeczytaj więcej w naszym artykule! czytaj dalej

Służbowe maile - jak tworzyć je poprawnie?

Służbowe maile - jak powinny wyglądać profesjonalne  maile? Służbowe maile nierzadko przyprawiają nas o zawrót głowy. Jak je sformułować, by były poprawne, a odbiorca postrzegał nas jako profesjonalistę? Na co zwrócić uwagę? Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej! czytaj dalej

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę Prokrastynacja bywa często mylona z czystym lenistwem. Jak jednak jest naprawdę? Do czego może doprowadzić ten stan? W jaki sposób można z nim walczyć i czy w ogóle da się to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Metoda 90-90-1 w rozwoju osobistym - na czym polega?

Metoda 90-90-1 - jak działa? Szukamy różnych sposobów na to, by dotrzeć do wyznaczonych sobie celów. Jednym z nich jest skorzystanie z dostępnych rozwiązań. Na czym polega metoda 90-90-1 i dlaczego warto się z nią zapoznać? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Co zrobić kiedy dopada nas życiowa stagnacja?

Życiowa stagnacja - porady Życiowa stagnacja może dopaść każdego z nas. Mamy wrażenie, że stoimy w miejscu i nie wiemy, co z tym zrobić. Szukamy sposobów na to, by ruszyć z miejsca. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, co możesz zrobić w takiej sytuacji! czytaj dalej

Praca nad jednym zadaniem – czy zwiększa efektywność?

Czy praca nad jednym zadaniem zwiększa produktywność? Współcześnie duży nacisk kładzie się na wielozadaniowość, chcemy robić jak najwięcej i jak najlepiej. Czy rozwiązaniem nie jest jednak praca nad jednym zadaniem? Czy nie zwiększa ona efektywności? Przeczytaj więcej w naszym artykule! czytaj dalej

Kompetencje miękkie – poznaj najważniejsze!

Dlaczego kompetencje miękkie są takie ważne? Coraz więcej zawodów wymaga od potencjalnych pracowników rozwiniętych kompetencji miękkich. Mimo wszystko nadal są one nieco lekceważone. Które kompetencje miękkie są najważniejsze? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Dyskryminacja w pracy - czy dotyczy także Ciebie?

Dyskryminacja w pracy - czy dotyczy także Ciebie? Dyskryminacja w pracy przybiera różne formy. Jeżeli czujemy, że stajemy się jej ofiarą, powinniśmy dokładnie przyglądać się zachowaniu osoby dyskryminującej, ponieważ mamy prawo do walki o swoje prawa. Przeczytaj i dowiedz się jak walczyć z dyskryminacją! czytaj dalej

Jak skończyć wszystkie rozpoczęte zadania?

Jak skończyć wszystkie rozpoczęte zadania - organizacja pracy Niektórzy z nas mają tyle pomysłów, że chcą jak najszybciej rozpocząć każdy z nich. Ostatecznie okazuje się, że nie kończymy żadnego. Jak skończyć wszystkie rozpoczęte zadania? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat planowania czasu! czytaj dalej

Jak powinna zostać przygotowana idealna prezentacja?

Prezentacja - przykłady Z pewnością nikogo nie trzeba przekonywać, że prezentacja powinna być doskonale przygotowana, aby nie zanudzić jej odbiorców. Jak więc to zrobić, by zapewnić zaciekawienie publiczności i jednocześnie nie stresować się nadmiernie? Podpowiadamy! czytaj dalej

Metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy

Metody kreatywnego myślenia przydatne w pracy Pomysłowość niezbędna jest nie tylko w branży kreatywnej, dlatego też warto stale ćwiczyć swój mózg. Przedstawiamy metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Toksyczni ludzie w pracy - jak sobie z nimi radzić?

Toksyczni ludzie w pracy - jaki mają wpływ na atmosferę w firmie? Toksyczni ludzie w pracy mogą zabrać Ci całą przyjemność z wykonywania zadań i zepsuć dobrą atmosferę. Jak zachowują się takie osoby? Jak sobie z nimi radzić? Czy należy się nimi przejmować? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Project manager – ile zarabia i co robi?

Project manager – ile zarabia i co robi? Project manager, czyli kierownik projektu, ma szeroki zakres obowiązków. Czym się zajmuje? Ile zarabia osoba na tym stanowisku? Jakie są wymagania pracodawców względem kandydatów? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Kiedy jest najlepszy czas na negocjacje?

Najlepszy czas na negocjacje - kiedy? Zdarza się, że choć jesteśmy chwaleni za naszą pracę, umiejętności i osiągnięcia, wciąż nie ma to przełożenia na naszą ścieżkę awansu. Jaki jest najlepszy czas na negocjacje z szefostwem o podwyżce czy awansie? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Nadmiar obowiązków – jak sobie z nim radzić?

Nadmiar obowiązków – jak z nim walczyć? Masz zbyt wiele do zrobienia, a może rozdrabniasz się i mnóstwo czasu spędzasz nad zadaniami, które nie są ważne? Nadmiar obowiązków Cię przytłacza i nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Corporate wellness – na czym polega ten trend?

Corporate wellness – jakie niesie korzyści? Pracodawcy coraz bardziej dbają o swoich pracowników – nie tylko pomagając w rozwoju ich umiejętności, lecz także zwracając uwagę na ich zdrowie. Dlaczego jest to ważne i na czym polega corporate wellness? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Jak znaleźć czas na wszystko i nie zwariować?

Jak znaleźć czas na wszystko - sztuka wyboru. Jak znaleźć czas na wszystko? To jedno z pytań, które zadaje sobie wielu z nas. Czy to w ogóle jest możliwe? Jeśli odpowiednio do tego podejdziemy – jak najbardziej. Co to znaczy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami