Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Co denerwuje nas we współpracownikach?

Co denerwuje nas we współpracownikach? Jesteśmy tylko ludźmi i to oczywiste, że nie da się lubić wszystkich, szczególnie jeśli pracujemy w dużej firmie. Są cechy, które wyprowadzają nas z równowagi. Co denerwuje nas we współpracownikach? Podpowiadamy w naszym artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

Jak wprowadzić turkus do swojej firmy?

Jak wprowadzić turkus do swojej firmy? Czy wprowadzenie turkusu do swojej firmy zawsze jest możliwe? Co jest niezbędne, by w ogóle zacząć o tym myśleć? Jak wprowadzić turkus w naszej organizacji? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Kompetencje miękkie najważniejsze dla pracodawców

Kompetencje miękkie - które z nich są najważniejsze dla pracodawców? Kompetencje miękkie można wyćwiczyć i nie są one dane raz na zawsze. Okazuje się, że coraz więcej pracodawców uważa je za równie ważne, co mierzalne umiejętności. Czego oczekują od pracowników? Co jest dla nich istotne? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Czym charakteryzuje się turkusowa organizacja?

Turkusowa organizacja - cechy charakterystyczne Turkusowa organizacja dla wielu wydaje się wręcz idyllą. Dlaczego? Co ją cechuje? Jak wygląda praca w miejscu, które wprowadzi turkus do swoich struktur? Jakie są zalety takiego kroku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Style zarządzania organizacją

Style zarządzania organizacją Zanim zaczniemy wprowadzać w naszej organizacji zasady turkusu, musimy ją doskonale poznać, m.in. określić style zarządzania organizacją. Jakie główne rodzaje przywództwa wyróżniamy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj je! czytaj dalej

Barwy organizacji - czyli kolory które określają działalność

Barwy organizacji  - czyli kolory które określają działalność Odpowiednie zarządzanie organizacją jest niezbędne do tego, aby działała ona efektywnie i z sukcesami. Czy wiesz, co oznaczają barwy organizacji i jaki kolor ma ta, którą zarządzasz? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Planowanie kariery – dlaczego warto?

Planowanie kariery - dlaczego warto to zrobić? Niektórym z nas może się wydawać, że planowanie kariery nie ma sensu – w końcu to dalekosiężne plany, a wszystko może się zmienić. Skąd wiedzieć, czego będziemy chcieli za kilka lat? Jednak planowanie ma sens! Dlaczego warto? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Inteligencja społeczna – czym jest i dlaczego jest tak ważna?

Inteligencja społeczna jako cecha pożądana przez pracodawców W czasach kiedy coraz większą wagę przykładamy do kompetencji miękkich, inteligencja społeczna pracownika jest pożądaną cechą. Jednak co właściwie oznacza? Na czym polega? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej

Zasada 2 minut – na czym polega i czy warto ją stosować?

Zasada 2 minut – na czym polega i czy warto ją stosować? Początek pracy to czas, w którym mamy najwięcej energii, dlatego też warto byłoby zacząć od najtrudniejszych, największych zadań. Czy jednak na pewno zawsze jest to najlepsze rozwiązanie? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest zasada 2 minut. czytaj dalej

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy Zdarza się, że pewne rozmowy, które mają miejsce w pracy, sprawiają, że czujemy się niekomfortowo czy nawet powodują kłótnie. Są takie tematy, których lepiej nie poruszać w pracy. O czym więc nie rozmawiać? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Na czym polega prawo Parkinsona?

Na czym polega prawo Parkinsona? Czy zdarzyło ci się wykonywać tę samą liczbę zadań w znacznie różniącym się czasie? Skąd się to bierze i jak wpływa na naszą efektywność? Czy pracownicy rozliczani zadaniowo są bardziej efektywni? Przeczytaj i dowiedz się, czym jest prawo Parkinsona! czytaj dalej

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna?

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna? Stres jest prawdziwą zmorą dzisiejszych czasów. Coraz więcej zawodów jest z nim ściśle związana. Odporność na stres pojawia się w wymaganiach na wiele stanowisk. Jakie zawody jej wymagają? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat stresu! czytaj dalej

Rozwój kariery – na czym go oprzeć?

Rozwój kariery – na czym go oprzeć? Rozwój kariery zawodowej jest istotną kwestią dla wielu z nas. Nie chcemy stać w miejscu i zależy nam na sukcesach. Na czym więc należy się skupić? Jakie mogą być filary naszego rozwoju? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na powyższe pytania! czytaj dalej

Nie chce mi się pracować – jak to zmienić?

Nie chce mi się pracować – w jaki sposób to zmienić? Nie chce mi się pracować – pewnie każdy z nas choć raz wypowiedział to zdanie. Co robić, kiedy nagle dopada nas lenistwo? Czy możemy z nim walczyć? Jak je pokonać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak zwrócić na siebie uwagę, gdy pracujemy w korporacji?

Jak zwrócić na siebie uwagę pracując w dużej firmie? Praca w korporacji czy dużej firmie jest trudna pod tym względem, że nie jest łatwo zwrócić na siebie uwagę przełożonych. Tym samym możemy pracować świetnie, ale nikt tego nie dostrzeże. Jak zwrócić na siebie uwagę w dużej firmie? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Szef lubiany przez pracowników – co go cechuje?

Szef lubiany przez pracowników – co go cechuje? Jeśli już rozmawiamy o przełożonych, częściej zdarza nam się ich krytykować niż chwalić. To jednak nie oznacza, że szef lubiany przez pracowników to coś rzadkiego, wręcz przeciwnie! Co cechuje szefa lubianego przez personel? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej

Jak opanować emocje, pracując z trudnym klientem?

Jak opanować emocje, pracując z trudnym klientem? Zachowanie cierpliwości podczas pracy z trudnym klientem nie jest często łatwe. Musimy trzymać nerwy na wodzy, co nie zawsze się udaje. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak opanować emocje, pracując z trudnym klientem! czytaj dalej

Spotkanie z trudnym klientem

Spotkanie z trudnym klientem Choć każdy z nas wolałby tego uniknąć, czasami po prostu musimy pójść na spotkanie z trudnym klientem. Co zrobić, aby było jak najmniej problematyczne? Jak z nim pracować? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak rozmawiać z trudnym klientem?

Jak rozmawiać z trudnym klientem? Właściwie każdy przedsiębiorca spotyka na swojej drodze trudnego klienta. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy od razu się poddać? Jak rozmawiać z trudnym klientem? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Zmiana branży po wielu latach doświadczenia

Zmiana branży po wielu latach w firmie Zmiana branży po wielu latach doświadczenia w obecnej z pewnością nie jest łatwa. Znowu musimy zaczynać od zera. Jakie kroki podjąć, jeśli się na to zdecydujemy? Kiedy pomyśleć o zmianie branży? Przeczytaj więcej w naszym artykule! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami