Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Rozwój osobisty

Szkolenia - dlaczego są tak istotne i co dają?

Szkolenia - dlaczego są tak istotne i co dają? Nikt nie chce stać w miejscu, w związku z tym szkolenia są niezwykle istotne, by ciągle się rozwijać. Dlaczego to tak ważne? Czy szkolenia pomagają w rozwoju zawodowym? Przeczytaj nasz artykuł, by poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej! czytaj dalej

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny

Dlaczego nie awansujesz? - poznaj przyczyny Wydaje Ci się, że robisz co w Twojej mocy, żeby pracować jak najlepiej, ale Twoim zdaniem nikt tego nie docenia? Zastanawiasz się, dlaczego nie awansujesz? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł, gdzie podpowiadamy, jakie mogą być przyczyny tej sytuacji! czytaj dalej

Wolontariat - wady i zalety tej formy zatrudnienia

Wolontariat - czy warto pracować w ten sposób? Wolontariat jest formą pracy, która przez jednych rozumiana jest jako doskonała możliwość rozwoju, przez innych jako wykorzystywanie umiejętności wolontariusza. Jak jest naprawdę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wady i zalety wolontariatu! czytaj dalej

Jak rozmawiać z trudnym klientem?

Jak rozmawiać z trudnym klientem? Właściwie każdy przedsiębiorca spotyka na swojej drodze trudnego klienta. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy od razu się poddać? Jak rozmawiać z trudnym klientem? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

FOMO - czy jest również Twoim problemem?

FOMO - czy jest również Twoim problemem? Kiedy jesteś offline, ciągle zastanawiasz się, co Cię omija? Kiedy współpracownicy idą na spotkanie, masz wrażenie, że nie wiesz najważniejszego? Być może masz problem z FOMO. Czym jest i jak z nim walczyć? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się więcej! czytaj dalej

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które ułatwią Ci budowanie kariery

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które pozwolą Ci osiągnąć cel! Jakie cechy charakteru posiada człowiek sukcesu? Czy możemy się ich nauczyć? Co sprawia, że trafiamy na szczyt? Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się jak duży masz wpływ na swoją przyszłość! Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy

Metody kreatywnego myślenia przydatne w pracy Pomysłowość niezbędna jest nie tylko w branży kreatywnej, dlatego też warto stale ćwiczyć swój mózg. Przedstawiamy metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Na czym polega hierarchia potrzeb Maslowa?

Hierarchia potrzeb Maslowa - teoria motywacji Hierarchia potrzeb Maslowa jest uznawana za uniwersalną prawdę. Czy teoria ta jest jeszcze aktualna? Czy może mieć zastosowanie w miejscu pracy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na te i inne pytania o teorii motywacji! czytaj dalej

Przyjaźń w pracy - czy w ogóle istnieje?

Przyjaźń w pracy - czy w ogóle istnieje? Przyjaźń w pracy była wielokrotnie analizowana. Czy jest w ogóle możliwa? Jak wpływa na wykonywanie obowiązków? Jakie są wady i zalety przyjaźni w pracy? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe?

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe? Zaczynasz pracować i nie możesz się skupić? Nie masz motywacji, trudno Ci się zabrać do nawet najłatwiejszych zadań? Nie wiesz co zrobić by zmienić ten stan? To mogą być pierwsze oznaki wypalenia zawodowego. Podpowiadamy, jak pokonać brak motywacji! czytaj dalej

Efektywność pracy - co na nią wpływa i jak ją badać?

Efektywność pracy - jakie czynniki mają na nią wpływ? Wielu pracowników marzy o tym, aby wykonywać swoje zadania służbowe zgodnie z planem, jednak nie każdy umie do takiego stanu doprowadzić. Jak zbadać swoją efektywność pracy? Co wpływa na nasze skuteczne działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Postawa proaktywna w pracy - czym się charakteryzuje?

Postawa proaktywna w pracy - czym jest? Czym charakteryzuje się postawa proaktywna i co odróżnia ją od reaktywnej? Jak rozpoznać osobę, którą cechuje postawa proaktywna? Czy proaktywność można nabyć? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Pożegnanie w pracy - jak powinno wyglądać?

Pożegnanie w pracy - można to zrobić z klasą Nierzadko pożegnanie w pracy bywa kłopotliwe. Nie wiemy, w jaki sposób pożegnać współpracowników, w jakiej formie i przede wszystkim - czy w ogóle to robić. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak powinno wyglądać pożegnanie w pracy! czytaj dalej

Przechodzenie na TY dobre czy niekoniecznie?

Przechodzenie na TY - dobre czy niekoniecznie? W jednym miejscu przechodzenie na TY w pracy przychodzi bardzo płynnie, w innym jest niekoniecznie mile widziane. Jak ocenić taką praktykę? Kto powinien zaproponować mówienie sobie po imieniu? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Satysfakcja z pracy - co na nią wpływa i z czym jest powiązana?

Satysfakcja z pracy jako jeden z głównych motywatorów Czy satysfakcja z pracy może być cenniejsza niż wynagrodzenie? Dlaczego tak się dzieje? Czy praca, którą wykonujemy na co dzień, może być naszym hobby? Jakie są zagrożenia pracy jako hobby? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w artykule. Przeczytaj! czytaj dalej

Prokrastynacja i jej wpływ na naszą pracę

Prokrastynacja - czym jest i jakie są jej przyczyny? Prokrastynacja bywa często mylona z czystym lenistwem. Jak jednak jest naprawdę? Do czego może doprowadzić ten stan? W jaki sposób można z nim walczyć i czy w ogóle da się to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Zwalniam się – o czym muszę pamiętać?

Zwalniam się – o czym muszę pamiętać? Zwalniam się! – ale co dalej? Niestety sama decyzja nie wystarczy. Jak wygląda rozwiązanie i wypowiedzenie umowy? Jak z klasą pożegnać firmę i swoich współpracowników? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Stres przed wystąpieniem publicznym - jak go pokonać?

Stres przed wystąpieniem publicznym - jak go pokonać? Dla wielu z nas wystąpienia publiczne wiążą się z ogromnym stresem. Istnieją jednak sposoby, które potrafią go zmniejszyć. Jak pokonać stres? Jak zwalczyć towarzyszącą nam tremę? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na wszystkie te pytania. Sprawdź! czytaj dalej

Co to jest mobbing i jak można z nim walczyć?

Co to jest mobbing i jak można z nim walczyć? Stosowanie mobbingu jest prawnie zakazane i może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Co to jest mobbing, jak się objawia i jak można z nim walczyć? Czy możemy mu przeciwdziałać? Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Nie chce mi się pracować – jak to zmienić?

Nie chce mi się pracować – w jaki sposób to zmienić? Nie chce mi się pracować – pewnie każdy z nas choć raz wypowiedział to zdanie. Co robić, kiedy nagle dopada nas lenistwo? Czy możemy z nim walczyć? Jak je pokonać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami