Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Czy kompetencje miękkie są kluczem do sukcesu?

Czy kompetencje miękkie są kluczem do sukcesu? Nie tylko twarde kompetencje, umiejętności i doświadczenie doceniane są przez pracodawców. Równie ważne są kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność czy kreatywność. Przeczytaj artykuł i sprawdź, czy można je identyfikować i czy da się ich nauczyć! czytaj dalej

Barwy organizacji, czyli kolory które określają działalność

Barwy organizacji, czyli kolory które określają działalność Odpowiednie zarządzanie organizacją jest niezbędne do tego, aby działała ona efektywnie i z sukcesami. Czy wiesz co oznaczają barwy organizacji i jaki kolor ma ta, którą zarządzasz? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat znaczenia barw! czytaj dalej

8-godzinny dzień pracy - jak zdążyć ze wszystkimi zadaniami?

8-godzinny dzień pracy - jak zdążyć ze wszystkimi zadaniami? Jak rozplanować 8-godzinny dzień pracy, by zdążyć ze wszystkimi zadaniami? Jak sprawić, by praca była efektywniejsza? Co zrobić, żeby produktywnie spędzić dzień? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Brak czasu na rozwój osobisty - jak to zmienić?

Brak czasu na rozwój osobisty to zwykła wymówka! “Chciałbym zacząć coś robić, ale nie mam kiedy!” - ile razy słyszeliśmy lub wypowiadaliśmy takie zdanie? Brak czasu na rozwój osobisty stał się najczęstszą wymówką. Co zrobić, by znaleźć dodatkowe godziny? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Rozwój jest dla Ciebie ważny? Tych ludzi unikaj!

Rozwój  osobisty. Czy ktoś może nam w tym przeszkodzić? Chcemy się rozwijać i zdobywać coraz więcej umiejętności. Kiedy nam na tym zależy, nie zdajemy sobie często sprawy, jak bardzo wpływa to na nas otoczenie. Jakich typów ludzi powinniśmy unikać, jeżeli rozwój jest dla nas ważny? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Czy warto stosować controlling personalny?

Czy warto stosować controlling personalny? Nazwa controlling personalny nierzadko przywodzi na myśl kontrolowanie pracowników. Warto jednak mieć świadomość, że proces ten polega jednak na mierzeniu wskaźników związanych z zespołem pracowników. Dowiedz się więcej z artykułu! czytaj dalej

W jaki sposób rozwijać swój talent i z czym go łączyć?

W jaki sposób rozwijać swój talent i z czym go łączyć? Któż nie chciałby pracować, jednocześnie wykonując zadania, które sprawiają nam największą przyjemność? Jak wykorzystać swój talent w działalności i połączyć pasję z życiem zawodowym? Czy to w ogóle możliwe? Przeczytaj artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Jak zarabiać na fotografii stockowej: Ostateczny przewodnik‍

Myślisz o zostaniu fotografem stockowym? A może już zanurzyłeś się w świecie fotografii stockowej i szukasz sposobów na zarabianie na swoich zdjęciach?Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej czytaj dalej

Praca zdalna - poznaj jej plusy i minusy

Praca zdalna - jakie są jej plusy i minusy? Praca zdalna ma dużo plusów, jednak nie do końca jest to droga usłana różami. Czy pracowanie w domu, z dala od szefa może mieć minusy? Jak postrzega się osoby pracujące zdalnie? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wady oraz zalety takiego modelu! czytaj dalej

Dar przekonywania - jak się tego nauczyć?

Dar przekonywania - czy można się tego nauczyć?  Mówi się, że niektórzy z nas posiadają wrodzony dar przekonywania. Co jednak, jeśli się z nim nie urodziliśmy, a chcemy przekonać kogoś do swoich racji? Czy można się tego nauczyć? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w naszym artykule. Przeczytaj! czytaj dalej

Mowa ciała podczas wystąpień publicznych

Mowa ciała podczas wystąpień publicznych Podczas przygotowań do wystąpień publicznych, zapominamy o tym, jak ważna jest mowa ciała w trakcie ich trwania. O czym powinniśmy pamiętać? Na co zwrócić uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania, by dowiedzieć się więcej! czytaj dalej

Kierunki studiów – co jest najpopularniejsze?

Kierunki studiów – co jest najpopularniejsze? Nie zawsze wybór kierunku studiów jest prosty dla kandydata. W końcu zazwyczaj są oni bardzo młodzi, kiedy podejmują decyzję. Jakie kierunki studiów są najpopularniejsze? Co wybierają absolwenci? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Nadmiar obowiązków – jak sobie z nim radzić?

Nadmiar obowiązków – jak sobie z nim radzić? Masz zbyt wiele do zrobienia, a może rozdrabniasz się i mnóstwo czasu spędzasz nad zadaniami, które nie są ważne? Nadmiar obowiązków Cię przytłacza i nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Jak asertywność w pracy pomaga w karierze zawodowej?

Asertywność w pracy - czym jest i jak wykorzystać ją w pracy? Przyjęło się, że postawa asertywna wiąże się wyłącznie z umiejętnością mówienia „nie”. Warto jednak wiedzieć, że to tylko jeden z jej aspektów. Jaka jest asertywność w pracy i w jaki sposób wykorzystywać ją efektywnie? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Nie chce mi się pracować – jak to zmienić?

Nie chce mi się pracować – w jaki sposób to zmienić? Nie chce mi się pracować – pewnie każdy z nas choć raz wypowiedział to zdanie. Co robić, kiedy nagle dopada nas lenistwo? Czy możemy z nim walczyć? Jak je pokonać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Ergonomia - czym jest i czy jest istotna?

 Ergonomia - czym jest i czy jest istotna? Pracodawcy robią wszystko, aby zapobiegać wypadkom, które mogą się wydarzyć w miejscu pracy. Co ma z tym wspólnego ergonomia? Na czym polega? Czym się różni ergonomia koncepcyjna od korekcyjnej? Przeczytaj nasz artykuł, by poznać odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Postawa proaktywna w pracy - czym się charakteryzuje?

Postawa proaktywna w pracy - czym jest? Czym charakteryzuje się postawa proaktywna i co odróżnia ją od reaktywnej? Jak rozpoznać osobę, którą cechuje postawa proaktywna? Czy proaktywność można nabyć? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Czas wolny - jak go nie zmarnować i efektywnie wykorzystać?

Czas wolny - jak go nie zmarnować i efektywnie wykorzystać? Często nie możemy się doczekać, aż po godzinach w pracy w końcu nadejdzie czas wolny. Wyrzucamy sobie jednak, że najczęściej po prostu go marnujemy. Jak go wykorzystać i sprawić, by był efektywny? Podpowiadamy w artykule jak to zrobić! czytaj dalej

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele?

Metoda SMART w wyznaczaniu celów! Co oznacza ten skrót? Wyznaczanie celu może nam pomóc w karierze zawodowej i codziennej pracy. Co zrobić, by nie były to jedynie puste hasła? Z pomocą może nam przyjść metoda SMART. Co oznacza ten skrót? Na czym polega? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które ułatwią Ci budowanie kariery

Człowiek sukcesu - poznaj cechy, które pozwolą Ci osiągnąć cel! Jakie cechy charakteru posiada człowiek sukcesu? Czy możemy się ich nauczyć? Co sprawia, że trafiamy na szczyt? Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się jak duży masz wpływ na swoją przyszłość! Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami