Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Praca zespołowa - poznaj jej wady i zalety!

 Praca zespołowa - poznaj jej wady i zalety! Praca zespołowa pozwala na szybsze i sprawniejsze wykonywanie zadań. Zespół musi być jednak odpowiednio dobrany, by nie wybuchały niepotrzebne konflikty. Jakie są wady i zalety pracy zespołowej? Jak zarządzać ich pracą? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Brak czasu na rozwój osobisty - jak to zmienić?

Brak czasu na rozwój osobisty to zwykła wymówka! “Chciałbym zacząć coś robić, ale nie mam kiedy!” - ile razy słyszeliśmy lub wypowiadaliśmy takie zdanie? Brak czasu na rozwój osobisty stał się najczęstszą wymówką. Co zrobić, by znaleźć dodatkowe godziny? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Kompetencje miękkie – poznaj najważniejsze!

Kompetencje miękkie – poznaj najważniejsze! Coraz więcej zawodów wymaga od potencjalnych pracowników rozwiniętych kompetencji miękkich. Mimo wszystko nadal są one nieco lekceważone. Które kompetencje miękkie są najważniejsze? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! Sprawdź! czytaj dalej

Dyskryminacja w pracy - czy dotyczy także Ciebie?

Dyskryminacja w pracy - czy dotyczy także Ciebie? Dyskryminacja w pracy przybiera różne formy. Jeżeli czujemy, że stajemy się jej ofiarą, powinniśmy dokładnie przyglądać się zachowaniu osoby dyskryminującej, ponieważ mamy prawo do walki o swoje prawa. Przeczytaj i dowiedz się jak walczyć z dyskryminacją! czytaj dalej

Dobra prezentacja - jak przygotować się na wystąpienie publiczne?

Dobra prezentacja - jak przygotować się na wystąpienie publiczne? Dobra prezentacja na wystąpieniu publicznym może stanowić nawet połowę sukcesu. Nie warto spychać jej na dalszy plan. Jak przygotować dobrą prezentację? Jakie aspekty warto wziąć pod uwagę? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi. czytaj dalej

Motywacja do pracy, czyli co nas napędza do działania

Motywacja do pracy, czyli co nas napędza do działania Zastanawialiście się kiedyś, jaka jest wasza motywacja do pracy i co motywuje was do niej? Pieniądze, benefity, a może motywatory niematerialne? Jak pracodawcy zachęcają swoich pracowników do bardziej efektywnej pracy? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Dobre relacje w pracy – czy warto je utrzymywać?

Dobre relacje w pracy – czy warto je utrzymywać? Zdarza się, że chcemy jak najbardziej oddzielić życie prywatne od zawodowego, w związku z tym nie zależy nam na kontakcie ze współpracownikami. Jednak, czy dobre relacje w pracy mogą pozytywnie na nas wpłynąć? Podpowiadamy w artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

8-godzinny dzień pracy - jak zdążyć ze wszystkimi zadaniami?

8-godzinny dzień pracy - jak zdążyć ze wszystkimi zadaniami? Jak rozplanować 8-godzinny dzień pracy, by zdążyć ze wszystkimi zadaniami? Jak sprawić, by praca była efektywniejsza? Co zrobić, żeby produktywnie spędzić dzień? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Pracodawca - jaki powinien być i za co go cenimy?

Pracodawca -  jaki powinien być i za co go cenimy? Dobry pracodawca marzy się każdemu z nas. Jaki tak właściwie powinien być? Za co najbardziej cenimy naszych szefów? Czy pracodawca powinien być jak nasz przyjaciel? Przeczytaj artykuł, poznaj odpowiedzi na te i inne pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Czy kompetencje miękkie są kluczem do sukcesu?

Czy kompetencje miękkie są kluczem do sukcesu? Nie tylko twarde kompetencje, umiejętności i doświadczenie doceniane są przez pracodawców. Równie ważne są kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność czy kreatywność. Przeczytaj artykuł i sprawdź, czy można je identyfikować i czy da się ich nauczyć! czytaj dalej

Narzekanie w pracy - jak wyzbyć się tego nawyku!

Narzekanie w pracy - sposoby na zmianę nastawienia Kiepska atmosfera, za dużo pracy, za mało pieniędzy - narzekanie w pracy może przybrać różne formy. Jednak osoby, które tylko marudzą, mogą zmniejszać motywację całego zespołu. Jak przestać narzekać w pracy? Podpowiadamy w naszym artykule. Przeczytaj! czytaj dalej

Empatia - czy jest potrzebna w pracy?

Empatia - czy jest potrzebna w pracy? Wiele mówi się o tym, jak ważne jest współodczuwanie w codziennym życiu. Czy jednak empatia w pracy jest potrzebna? Czy może pomóc nam być lepszym pracownikiem? Co daje nam empatia? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się odpowiedzieć na te pytania. czytaj dalej

Ocena pracownika - czy musi stresować?

Ocena pracownika - na czym polega? W większości firm co jakiś czas przeprowadzana jest ocena pracownika. Dla wielu z nas wiąże się z ogromnym stresem. Jak wygląda ocena? Jak nie powinna wyglądać? Dlaczego warto spojrzeć na nią pozytywnie? Czy warto się stresować? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Szef lubiany przez pracowników – co go cechuje?

Szef lubiany przez pracowników – co go cechuje? Jeśli już rozmawiamy o przełożonych, częściej zdarza nam się ich krytykować niż chwalić. To jednak nie oznacza, że szef lubiany przez pracowników to coś rzadkiego, wręcz przeciwnie! Co cechuje szefa lubianego przez personel? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej

Jakie kwalifikacje zawodowe są pożądane przez pracodawców?

Jakie kwalifikacje zawodowe są pożądane przez pracodawców? Jakie kwalifikacje zawodowe są cenione przez pracodawców? Rynek pracy nieustannie ewoluuje, dlatego potrzeby pracodawców ulegają ciągłym zmianom, a pracownicy stale poszerzają swoje kompetencje. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Kod Hollanda - poznaj typy osobowości zawodowej!

Kod Hollanda - poznaj typy osobowości zawodowej! Wybór wykonywanego zawodu nie powinien być przypadkowy. Na czym go opierać? Kod Hollanda pomaga sprawdzić, jak nasze cechy osobowości określają typ osobowości zawodowej. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakim typem osobowości jesteś! czytaj dalej

Techniki zarządzania czasem - jak ułatwić sobie pracę?

Techniki zarządzania czasem - jak ułatwić sobie pracę? Czy techniki zarządzania czasem ułatwią nam codzienną pracę? Jakie metody są wydajne i skuteczne? Która technika jest dla nas najlepsza? Przeczytaj nasz artykuł, by poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się więcej na temat organizacji czasu pracy! czytaj dalej

Jakich talentów i kompetencji w firmie nie może zastąpić AI?

Poznaj kompetencje w firmie, których nie zastąpi AI Sztuczna inteligencja (AI) nie zastąpi ludzkich talentów w organizacji, ale je uzupełni i wzmocni. Kluczem do sukcesu będzie współpraca ludzi i maszyn. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na temat tego, jakich talentów nie zastąpi AI. czytaj dalej

Perfekcjonizm - pomaga czy przeszkadza w pracy?

Perfekcjonizm - pomaga czy przeszkadza w pracy? Choć perfekcjonizm jest uznawany za zaletę, często przekształca się w wadę. Czy ta cecha charakteru bardziej pomaga czy przeszkadza w pracy? Kiedy perfekcjonizm staje się niebezpieczny? Jaki może mieć na nas wpływ? Koniecznie przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Rodzaje podpisów elektronicznych i ich zastosowanie w codziennym życiu

Rodzaje podpisów elektronicznych - poznaj je! Proces cyfryzacji przyczynił się do wielu ułatwień, m.in. w zakresie podpisywania dokumentów urzędowych i innych podpisami elektronicznymi. Jakie zatem możemy wyróżnić rodzaje podpisów elektronicznych w Polsce? Przeczytaj i dowiedz się! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami