Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Rozwój osobisty

Jaki dysk zewnętrzny wybrać?

Jaki dysk zewnętrzny wybrać? Dysk zewnętrzny pozwala na bezpieczne przechowywanie ważnych danych, plików multimedialnych, dokumentów i można go łatwo przenosić. Jaki zatem dysk zewnętrzny warto wybrać? Co należy do jego zalet? Przeczytaj i dowiedz się! czytaj dalej

Chronotyp - czym jest i jak wpływa na pracę?

Chronotyp - czym jest i jak wpływa na pracę? Wstajesz wcześnie i masz na wszystko energię, a może pobudka o 7 rano to dla Ciebie prawdziwy koszmar? Warto określić swój chronotyp, by wiedzieć, kiedy jesteśmy najbardziej produktywni! Przeczytaj więcej i dowiedz się czy jesteś sową czy skowronkiem! czytaj dalej

Praca bez stresu - jak rozwijać życie zawodowe?

Praca bez stresu - jak rozwijać życie zawodowe? W pracy spędzamy wiele czasu, nic więc w tym dziwnego, że chcemy podnosić komfort jej wykonywania. Dzięki pewnym nawykom możemy rozwinąć swoje życie zawodowe i sprawić, że praca bez stresu będzie dla nas niemal codziennością. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Jak się wyluzować? Sprawdź jak odetchnąć po pracy!

Jak się wyluzować i odetchnąć po pracy? Wracasz z pracy, ale nadal o niej myślisz? W każdy wolny dzień sprawdzasz e-maile, a kiedy naprawdę nie możesz trzymać ręki na pulsie, ciągle stresujesz się, że coś się stało? Przeczytaj i sprawdź, jak się wyluzować i odetchnąć po pracy! czytaj dalej

Czy motywacja do pracy jest ważna dla pracowników?

Motywacja do pracy - poznaj 8 czynników wpływających na pracowników! Czy do pracy motywują jedynie pieniądze? Co powinien zrobić pracodawca, żeby zachęcić pracownika do działania? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co wpływa na jakość wykonywanych obowiązków oraz jaką postać najczęściej przybiera motywacja do pracy! czytaj dalej

Koniec urlopu - jak wrócić do pracy i nie zwariować?

Koniec urlopu - jak wrócić do pracy? Wakacje to dla większości pracujących mocno wyczekiwany okres, podczas którego można zapomnieć na chwilę o rutynie. Jednakże koniec urlopu dla wielu oznacza powakacyjną chandrę i natłok pracy. Przeczytaj artykuł i sprawdź jak wrócić do pracy po urlopie! czytaj dalej

Dobre relacje w pracy – czy warto je utrzymywać?

Dobre relacje w pracy – czy warto je utrzymywać? Zdarza się, że chcemy jak najbardziej oddzielić życie prywatne od zawodowego, w związku z tym nie zależy nam na kontakcie ze współpracownikami. Jednak, czy dobre relacje w pracy mogą pozytywnie na nas wpłynąć? Podpowiadamy w artykule! Sprawdź to! czytaj dalej

Urodziny w pracy można świętować na wiele sposobów

Urodziny w pracy można świętować na wiele sposobów Urodziny w pracy nierzadko nas stresują. Nie wiemy, jak je obchodzić, czy w ogóle to robić i co robić, gdy to nie my świętujemy, a nasi współpracownicy. Jak powinny wyglądać urodziny w pracy? Na te pytania, odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Jak rozpoznać objawy przemęczenia pracą?

Objawy przemęczenia pracą - jak je rozpoznać? Dopadają Cię nieprzyjemne dolegliwości, których nie możesz pokonać? Tracisz motywację do pracy i chęć działania? Ciężko skupić Ci się na pracy? Być może pojawiają się u Ciebie objawy przemęczenia pracą. Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Na czym polega i jak wygląda w praktyce przywództwo sytuacyjne?

Przywództwo sytuacyjne - czym się charakteryzuje? Czy sposób zarządzania zespołem powinien być niezmienny, a może warto dopasować go do sytuacji firmy? Na czym polega przywództwo sytuacyjne i czy przyjęcie tego modelu jest konieczne? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Uważne słuchanie - jak się go skutecznie nauczyć?

Uważne słuchanie - czy da się go nauczyć? Aby dobrze współpracować, niezbędne jest uważne słuchanie. Czy jednak takiej umiejętności można się nauczyć i jeżeli tak, to w jaki sposób? Czym charakteryzuje się dobry słuchacz? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Narzekanie w pracy - jak wyzbyć się tego nawyku!

Narzekanie w pracy - sposoby na zmianę nastawienia Kiepska atmosfera, za dużo pracy, za mało pieniędzy - narzekanie w pracy może przybrać różne formy. Jednak osoby, które tylko marudzą, mogą zmniejszać motywację całego zespołu. Jak przestać narzekać w pracy? Podpowiadamy w naszym artykule. Przeczytaj! czytaj dalej

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele?

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele? Wyznaczanie celu może nam pomóc w karierze zawodowej i codziennej pracy. Co zrobić, by nie były to jedynie puste hasła? Z pomocą może nam przyjść metoda SMART. Co oznacza ten skrót? Na czym polega? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Pomóż przełożonemu dać ci awans!

Pomóż przełożonemu dać ci awans! Pragniesz awansu, ale nie wiesz jak o niego poprosić? Czy można sprawić, aby przełożony sam Ci go zaproponował? Jakie są na to sposoby? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wskazówki! Dzięki tym poradom, dowiesz się jak dostać awans! czytaj dalej

Jak opanować nerwy i nie dać się ponieść emocjom w pracy?

Jak opanować nerwy i nie dać się ponieść emocjom w pracy? Zdenerwowanie i nadmiar emocji na pewno nie pomagają w pracy. Wzmaga to stres i wtedy trudno nam się uspokoić. Jak opanować nerwy i nie dać się ponieść emocjom w pracy? Co możemy zrobić, by poczuć się lepiej? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna?

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna? Dlaczego charyzma w pracy jest tak ważna? Czym właściwie ona jest i jak zachowują się osoby charyzmatyczne? Czy charyzma oznacza sukces zawodowy? Czy można ją wypracować? Jakie są sposoby? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Job crafting – co oznacza i jak wdrożyć w organizacji?

Job crafting – co oznacza i jak wdrożyć w organizacji? Job crafting to metoda, która pozwala pracownikom aktywnie kształtować swoje role zawodowe, aby lepiej odpowiadały ich potrzebom, umiejętnościom i aspiracjom. Sprawdź, czym dokładnie jest job crafting i jakie korzyści niesie dla organizacji. czytaj dalej

Metoda plasterków salami w walce z prokrastynacją

Metoda plasterków salami - na czym polega? Duże projekty do wykonania sprawiają, że może dopaść nas prokrastynacja. Jest tyle do zrobienia, że ostatecznie ciągle odkładamy to w czasie. W takim przypadku pomocna może być metoda plasterków salami. Jak działa? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Praca dodatkowa - jak skutecznie poradzić sobie z kilkoma etatami?

Praca dodatkowa - jak radzić sobie z kilkoma etatami i nie zwariować? Wiele osób decyduje się na podjęcie dodatkowego zajęcia. Praca dodatkowa może mieć różne przyczyny. Dlaczego się na nią decydujemy? Jak radzić sobie z kilkoma etatami i czy to jest dobry pomysł? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Jak bardzo istotny jest Twój wizerunek w pracy?

Jak bardzo istotny jest Twój wizerunek w pracy? Choć można się bronić przed powiedzeniem “Jak cię widzą, tak cię piszą”, nie da się ukryć, że sami często oceniamy przez pryzmat wizerunku. Jak ważny jest Twój wizerunek w pracy? Jak go budować, a czego unikać? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami