8 zalet SEO. Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Czy pozycjonowanie jest warte wysiłku czy lepiej poświęcić czas na inne kanały marketingowe? Dlaczego Twoja strona potrzebuje SEO? Trudno sobie wyobrazić, że ktokolwiek, kto prowadzi firmę i dba o jej obecność online, nie słyszał o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Korzyści z SEO dla biznesu są praktycznie nieograniczone, a ich wykorzystanie może przynieść sukces Twojej marce. W tym artykule wskażemy Ci 8 najważniejszych korzyści z SEO dla Twojej firmy. Zainteresowany? No to zaczynajmy!
SEO zwiększa ruch na stronie
Wyszukiwarki to najlepsze strony odsyłające, jakie istnieją, ponieważ wszyscy z nich korzystamy, a Google jest naszym codziennym niezbędnikiem. Szukasz nowej pralki? Wpisujesz frazę w Google. Poszukujesz znaczenia nieznanego wyrazu? Wpisujesz go w Google. Wyszukiwarki są głównym źródłem ruchu na stronie dla większości branż i po prostu są najlepszym proaktywnym sposobem na znalezienie marki przez użytkowników.
Zapewnia stabilny ruch w witrynie
Ruch w mediach społecznościowych, reklamy PPC czy spoty reklamowe powodują eksplozję ruchu, która zamiera, gdy ludzie się nimi znudzą lub po prostu reklamy się zakończą. Ruch SEO jest spójny u stabilny i generuje mniej więcej taki sam ruch tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu. Oczywiście, niektóre branże cechuje sezonowość jak np. blogi podróżnicze, które latem mogą generować więcej odwiedzin, jednak ogólna zasada jest dalej aktualna: ruch SEO jest zrównoważony.
Pozycjonowanie zapewnia lepsze wrażenia użytkownika
Celem SEO są nie tylko korzyści dla Twojej firmy, ale też zapewnienie użytkownikom możliwie najlepszych wyników. W rezultacie wiele aktualizacji algorytmów koncentruje się na upewnieniu, że kierują do witryn dostarczających odpowiednie treści, ale także zapewniających doskonałe wrażenia użytkownika. Prawidłowe wykonane działania SEO poprawiają szybkość ładowania witryny, nawigację i łatwość użytkowania. Dodatkowo, pomaga to lepiej uporządkować informacje w Twojej witrynie, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, produktach, usługach, treściach na blogu i nie tylko. Krótko mówiąc, SEO sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej czytelna i przyjazna dla odwiedzających, którzy częściej wchodzą w interakcję z witrynami o przejrzystej strukturze.
Prosty sposób na zbudowanie świadomości marki
Świadomość marki to stopień, w jakim rynek docelowy rozpoznaje markę. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zapewnia, że Twój produkt czy informacje na stronie są łatwo dostępne w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a gdy dostaniesz się na szczyt rankingu, odwiedzający będą mogli Cię łatwiej zobaczyć. Stamtąd już zdecydowanie łatwiej do przyciągnięcia użytkowników do witryny.
Staniesz się autorytetem w swojej dziedzinie
Internet diametralnie zmienił sposób, w jaki wygląda proces sprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci mają obecnie dostęp do wielu przydatnych zasobów, które mogą pomóc im poznać ich opcje. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania pozyskane poprzez działania SEO, mogą dać odwiedzającym wrażenie, że jesteś jednym z najlepszych w branży. Dolne pozycje sprawią, że ludzie mogą po prostu tam nie dotrzeć lub pomyśleć, że brakuje Ci wiarygodności.
SEO nie wymaga płacenia za promocję
Jedną z największych zalet SEO jest to, że nie wymaga płacenia za przestrzeń reklamową. Tradycyjne kampanie reklamowe są płatne, często potrzebne są całkiem spore nakłady finansowe, by osiągnąć cel. Pozycjonowanie jest zdecydowanie tańsze - witryny pojawiające się w bezpłatnych wynikach nie płacą za ów rankingi. Jedyną inwestycją jest stworzenie strony i artykułów tak, by pojawiały się jak najwyżej, czyli zgodnie z algorytmami wyszukiwarek.
Optymalizując stronę wyprzedzasz konkurencję
Jedną z najbardziej lukratywnych korzyści SEO, która łączy wszystko to, co omówiliśmy do tej pory, jest to, że może pomóc być o krok przed konkurencją. Czyniąc swoją markę bardziej rozpoznawalną i budując wiarygodność, umacniasz swoją pozycję lidera branży i autorytetu w swojej dziedzinie. Zawsze masz szansę na pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co jest bardzo konkurencyjne i zapewnia dużą część wszystkich kliknięć, dlatego opłaca się być na szczycie.
Dzięki SEO, poprawisz współczynnik konwersji
Dobra pozycja Twojej witryny w dowolnej wyszukiwarce, może znacznie poprawić współczynniki konwersji. Jeśli wystarczająco długo uda Ci się utrzymać czołową pozycję, rynek docelowy stanie się bardziej świadomy Twojego biznesu i jakości pracy. A to zwiększy wiarygodność i reputację na tle całej branży. Gdy klienci będą mocniej kojarzyć Twoją markę, będą też wiedzieli więcej o Twoich usługach, a to zwiększa szansę na transakcję właśnie z Tobą.
Optymalizacja witryny to złożony i długotrwały proces, jednak wdrożenie jej do swoich działań to szereg wielu korzyści, które przełożą się na wzrost przychodów i sprzedaży. Jeśli interesuje Cię autorska strategia SEO dostosowana do Twojego CMS, wybierz pozycjonowanie Drupal i wprowadź swoją witrynę na czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.
Artykuł zewnętrzny, tekst partnera.