Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Pozycjonowanie stron firmowych. Jakie czynniki wpływają na Twój ranking w Google?

Szacuje się, że jest ich łącznie nawet kilkaset. Zdecydowana większość z nich jest utajniona przez Google. Czynniki rankingowe, bo to właśnie o nich mowa, potrafią decydować o marketingowych losach naprawdę wielu firm. W tym artykule wywołamy do tablicy aspekty, które jak dotychczas zostały potwierdzone przez Google lub doświadczonych specjalistów, którzy na pozycjonowaniu stron internetowych dosłownie zjedli zęby. Chcesz, żeby prowadzony przez Ciebie portal firmowy znalazł się na najbardziej prestiżowych pozycjach zestawienia Google? Sprawdź, czy spełnia on podstawowe wymagania algorytmu. Lista jawnych czynników rankingowych jest naprawdę długa! 

Fundamentalne zasady SEO nadal bardzo istotne. Zbuduj na nich podwaliny do sukcesu!

Każde profesjonalne pozycjonowanie stron firmowych musi rozpocząć się od skrupulatnej analizy słów kluczowych. Bez odpowiedniej selekcji tego typu fraz, możesz zapomnieć o odpowiadaniu na najpopularniejsze pytania, zadawane przez internautów w oknie wyszukiwarki Google. Lista SERP zaprezentuje wyłącznie te portale, które najlepiej dopasowały charakterystyczne hasła do terminów pojawiających się w zapytaniu potencjalnego konsumenta. To właśnie z tego powodu analiza słów uznawana jest za prawdziwy fundament SEO i jeden z podstawowych czynników rankingowych. Podobnie można powiedzieć o optymalizacji kodu strony, multimediów umieszczonych wewnątrz portalu oraz treści. Podczas ustalania kolejności zestawienia na poszczególne frazy algorytmy od Google biorą pod uwagę również jakość linków prowadzących do domeny. Dbając o link building wyłącznie na prestiżowych portalach, otwierasz przed sobą szansę na dotarcie do topu rankingu! 

Pozycjonowanie stron firmowych - co robić, aby inni Cię widzieli?

Czynniki rankingowe uwzględniają również wygodę użytkownika. Zwróć uwagę na UX

Słyszałeś kiedyś stwierdzenie, że domeną liderów rankingu wyszukiwarki Google jest połączenie aspektów nawiązujących do SEO z podstawowymi elementami UX, czyli user experience? Suma doświadczeń użytkowników sieci, czyli Twoich potencjalnych Klientów, będzie niezwykle ważna dla budowania zestawienia Google na poszczególne frazy kluczowe. Od dawna przecież wiadomo, że priorytetem dla algorytmu jest obecność mobilnej lub responsywnej wersji strony internetowej. To jednak nie wszystko, ponieważ sztuczna inteligencja zaprojektowana przez giganta zza Oceanu ocenia również szybkość działania serwisu oraz prawidłową budowę struktury takiego miejsca. Efektywne pozycjonowanie stron firmowych bez wcześniej wymienionych czynników z pewnością nie będzie możliwe. Regularnie opuszczane przez internautów serwisy są jasnym znakiem dla Google – tego adresu URL nie warto promować w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie dlatego musisz zadbać o spełnienie wymogów nie tylko SEO, ale także UX.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny