Poradnik Pracownika

Jak dobrać telefon, prowadząc działalność gospodarczą?

Telefon to sprzęt, który jest potrzebny w każdej firmie – to nie ulega wątpliwości. Bez względu na branżę czy liczbę zatrudnionych osób, kontakt z klientami, kontrahentami oraz urzędnikami jest niezwykle istotny. W życiu każdego przedsiębiorcy dochodzi zatem do momentu, w którym chciałby wziąć telefon na firmę. Decyzję tę hamują zwykle zobowiązania, które się za nim ciągną – a więc umowy abonamentowe. Okazuje się jednak, że można kupić sprzęt na działalność bez konieczności wiązania się abonamentem. Jak? Wyjaśniamy!

Kiedy można wziąć telefon na firmę?

Nim przedsiębiorca zdecyduje się wziąć telefon na firmę, powinien się zastanowić, czy ma w ogóle taką możliwość. Kupno sprzętu jako działalność gospodarcza oznacza bowiem wpisanie go w koszty firmowe – a nie wszystko można w nich zawrzeć. Jak zatem wygląda kupno telefonu firmowego pod względem prawnym?

Odpowiedzi należy szukać w przepisach ustawy o PIT i ustawy o CIT. A te nie wskazują konkretnego katalogu produktów, które można wprowadzić do kosztów uzyskania przychodu. Jednak interpretacje specjalistów wskazują, że aby konkretny zakup mógł zostać wpisany „w koszty”, to między wydatkiem a możliwością osiągnięcia przychodu musi zaistnieć powiązanie. I to takie, które przedsiębiorca będzie w stanie udowodnić.

W przypadku telefonu nie ma pod tym względem żadnego problemu. Bez wątpienia istnieje związek przyczynowo skutkowy między wykonywaniem i odbieraniem połączeń, a sprzedażą towarów lub usług. Oczywiście pod warunkiem, że sprzęt będzie rzeczywiście wykorzystywany w działalności firmy (i wyłącznie w niej).

Czy można kupić telefon na firmę bez umowy?

Telefon na działalność gospodarczą może zatem wziąć każdy. A czy taki zakup musi wiązać się z podpisywaniem kilkuletniej umowy abonamentowej? Na szczęście nie! Orange Flex dla Firm jest propozycją od Orange, w ramach której użytkownik dostaje możliwość korzystania z sieci komórkowej oraz kupowania smartfonów i innych sprzętów konieczności zawierania długotrwałych umów. To całkiem nowa sieć, która łączy najlepsze cechy usług na kartę (brak umowy) i abonamentu (brak doładowań, otrzymywanie faktur).

Jak wziąć telefon na firmę bez abonamentu?

Aby kupić telefon na firmę jednoosobową w Orange Flex, trzeba być klientem sieci. Wystarczy zatem pobrać aplikację Orange Flex, założyć konto i zamówić nowy numer lub przenieść swój obecny od innego operatora – zaznaczając, że chce się korzystać z usług jako działalność gospodarcza. Następnie przedsiębiorca wybiera Plan (pakiet usług), który go interesuj i aktywuje konto biznesowe. Płaci za miesiąc korzystania z góry, BLIK-iem lub kartą płatniczą, przy czym w kolejnym miesiącu może wybrać inny Plan lub w ogóle nie korzystać – pełna elastyczność. Co dalej?

W aplikacji Orange Flex dostępna jest zakładka Sklep. A w niej znaleźć można dziesiątki atrakcyjnych ofert przeróżnych sprzętów, w tym smartfonów, laptopów, tabletów czy słuchawek – nowych oraz outletowych. Wystarczy wybrać telefon, który Cię interesuje, dodać go do koszyka i dokonać płatności, by za 2-3 dni powitać kuriera z nowym sprzętem. 

Telefon w jednoosobowej działalności gospodarczej nie musi zatem oznaczać konieczności wiązania się długoletnią umową czy pamiętania o comiesięcznych płatnościach za abonament. Z Orange Flex to dużo prostsze!

Artykuł sponsorowany

Strzałka