Poradnik Pracownika

Artykuły na temat akta osobowe

2024-11-13

Stosunek pracy

Dokumentacja pracownicza po likwidacji firmy - jaki okres przechowywania?

Dokumentacja pracownicza po likwidacji firmy - jaki okres przechowywania? Dokumentacja pracownicza po likwidacji firmy powinna być przekazana następcy prawnemu. Następca prawny wstępuje w miejsce firmy kończącej swoją działalność w sferę jej stosunków prawnych. Sprawdź artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Obowiązek wydania akt pracownika - warto wiedzieć!

Obowiązek wydania akt pracownika - warto wiedzieć! Co do zasady pracodawca jest zobowiązany do wydania kopii całości lub części dokumentacji pracowniczej. Czy następuje to na wniosek? Kiedy powstaje obowiązek wydania akt pracownika. Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Kiedy można odebrać akta osobowe od pracodawcy?

Kiedy mogę odebrać akta osobowe od pracodawcy? Czy wiesz, że pracownik ma prawo zabrać swoje akta osobowe do domu? W jakiej sytuacji jest to możliwe? Czy do odbioru swojej dokumentacji pracowniczej mają prawo wyłącznie byli pracownicy? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej