Murale Reklamowe
Murale, jakie znamy w obecnej formie, już od ponad 100 lat stanowią nieodłączny element krajobrazu miejskiego w najróżniejszych zakątkach świata. Ta znakomita forma wyrazu w Ameryce Łacińskiej przedstawiała ważne sceny z historii regionu. W czasach świetności przemysłowej miasta Detroit w Stanach Zjednoczonych nawiązywała do ruchu robotniczego. W Polsce zaś taka forma artystyczna była silnie związana z reżimem komunistycznym - już w czasach PRL, niektóre z państwowych podmiotów gospodarczych zaczęły postrzegać murale jako możliwość reklamy własnych produktów i usług. Aktualnie muralowe reklamy prawdziwie rozgościły się w polskich miastach. Nie tylko jest to świetny sposób na reklamę, ale również niesie za sobą całe mnóstwo korzyści - od aspektów artystycznych zdobiących miasto, przez kreatywne rozwiązania, po walkę ze smogiem!
Polska muralem stoi
Dzięki staraniom artystów i działaczy miejskich, murale w Polsce stały się nieodłącznym elementem architektury miejskiej i również branża reklamowa dostrzegła nie tylko aspekt artystyczny, ale i ogromny potencjał reklamowy tego nośnika. Obraz, który zdobi miasto, a przy okazji promuje firmę, w połączeniu z ogromem pracy, który trzeba włożyć w stworzenie takiego dzieła sprawiają, że efekt nie pozostaje niedostrzeżony. Takie formy komunikacji marki z Klientem stanowią jedną z najciekawszych form reklamy zewnętrznej, na jakie trafić możemy zarówno w mniejszych, jak i większych miastach kraju i coraz więcej firm wybiera ten rodzaj reklamy w swojej kampanii. Jest to szczególnie interesujące biorąc pod uwagę fakt niezwykłego rozwoju technologii. Z jednej strony coraz więcej firm za pomocą digital-out-of-home tworzy robiące ogromne wrażenie reklamy 3D. Z drugiej strony natomiast korzystają z podstawowej formy komunikacji, czyli obrazu malowanego na ścianie.
Świecące w ciemności, ekologiczne, wykorzystujące cień - murale reklamowe to kreatywność w pełnej odsłonie!
Murale reklamowe same w sobie to doskonała forma reklamy. Imponujący rozmiar, wymiar artystyczny, ogrom pracy - takiej reklamy nie da się nie zauważyć! Praktycznie każdy mural reklamowy to doskonale przemyślana wizja, ujęta w piękny obraz. Dlatego właśnie i reklamodawcy, i konsumenci bardzo doceniają tę formę przekazu. O ile mural sam w sobie zwraca uwagę, to - jak w każdej reklamie - kreatywne rozwiązania robią tu prawdziwe wrażenie. A tych mamy w Polsce pod dostatkiem! Jeśli więc Twoja firma rozważa reklamę w postaci muralu, przygotowaliśmy garść inspiracji prosto z polskich ulic!
Daying Light 2 - mural Techland, na który musisz spojrzeć dwa razy.
Imponujących rozmiarów dzieło przedstawia grafikę z okładki gry, znaną z materiałów promocyjnych marki, natomiast po zmroku pojawia się zupełnie inne oblicze grafiki. Wszystko to, za sprawą specjalnych lamp UV, zamontowanych w pobliżu muralu, które po zmroku ujawniają na obrazie jeszcze jednego – dosyć niepokojącego – gościa. Wstawienie lamp UV, nie jest jedynie nietypowym zagraniem marketingowców – pomysł ten ściśle wiąże się z tematyką gry, w której jedyną formą obrony przed atakiem zombie jest właśnie promieniowanie UV.
Źródło: Techland
FilmBox i mural świecący w ciemności
Kino Polska stworzyła w centrum Warszawy mural promujący jeden z ich kanałów FilmBox Premium - iście kosmiczny mural zachęca do oglądania kanału i bycia “bliżej gwiazd”. W przypadku tej kreacji, twórcy wykorzystali fluorescencyjne farby, które nocą dają niesamowity, gwieździsty efekt - aż miło oglądać takie gwiezdne niebo w centrum miasta!
Źródło: Kino Polska
Organy Michaela Englera i promocyjny mural we Wrocławiu
Mural powstał w ramach działań promocyjnych związanych z zakończeniem odbudowy organów Michaela Englera, które po 46 latach wróciły do bazyliki św. Elżbiety we Wrocławiu. W ciągu dnia, na ścianie przy ulicy Pawła Włodkowica, widoczny jest napis w języku hebrajskim „Aaron, pierwszy arcykapłan”. Po zmroku, z napisu wyłania się twarz Aarona – starotestamentowego kapłana. Całość nie jest dziełem przypadku. Postać Aarona jest jedną z rzeźb zdobiących słynne organy Michaela Englera, a miejsce muralu, czyli Dzielnica Czterech Wyzwań symbolizuje różnorodność, tolerancję religijną i kulturową Wrocławia.
Źródło: Wroclaw.pl
Spotify - gigant na polskich murach.
Jeden z największych serwisów streamingowych na świecie Spotify, doskonale zdaje sobie sprawę z uwielbienia Polaków do formy reklamy jaką są artystyczne murale. W 2017 roku Spotify promował na muralach wizerunki polskich artystów - tych najczęściej słuchanych w Polsce. W 2021 roku powrócił z kampanią “czym jest rap?”, do której zaprosił 13 czołowych polskich raperów i raperek. Kampanię śledzić można było online oraz - za sprawą murali w kilku, największych miastach w Polsce - offline. Każdy z artystów biorących udział w akcji, został uwieczniony na spójnych z kampanią online muralach.
Źródło: mat. prasowe Spotify
Kampania Palmolive i prawdziwe połączenie z naturą
Świetnym pomysłem przy tworzeniu murali reklamowych jest wykorzystanie naturalnej okolicy nośnika reklamowego, tak jak zrobiła to marka Palmolive. W dobie dbania o self care i ucieczkę od natłoku codziennych obowiązków, marka Palmolive postanowiła wykorzystać ten insight do realizacji kampanii wizerunkowej. W lipcu 2020 roku zaprojektowali akcję promocyjną opierającą się na muralach, które mieściły się w kilku polskich miastach. Zgodnie z wartościami samej marki, które mówią o połączeniu z naturą i uwolnieniu emocji, Palmolive wykorzystało odpowiednie lokalizacje do umieszczenia swoich malunków na ścianach budynków. Były to miejsca otoczone bujną zielenią, a kreacja graficzna przedstawiała matkę z córką, które ceniły tę bliskość natury.
Źródło: mat. prasowe Palmolive
Murale pochłaniające smog.
Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, że ekologia to must have w prowadzeniu działalności - to czy firma jest odpowiedzialna społecznie jest istotne zarówno dla Klientów i Pracowników jak i potencjalnych partnerów biznesowych firmy. Nic więc dziwnego, że w naszym kraju niezwykle popularne stały się ekologiczne murale reklamowe, które pochłaniają smog. Ten rodzaj reklamy wybrały firmy technologiczne jak Sii, czy No Fluff Jobs, a również miasta, np. Rybnik i wiele innych firm. “Użycie farb katalitycznych, które posiadają zdolność do neutralizacji zanieczyszczeń, pozwala na redukcję smogu, który jest niechcianym, choć wszechobecnym zjawiskiem w Polsce. Jakby tego było mało, właściwości farb katalitycznych sprawiają, że mural sam się czyści! Decydując się więc na przeprowadzenie kampanii reklamowej na muralach możemy liczyć na spore zainteresowanie, wkład w walkę o czystsze środowisko, a także samoczyszczącą się reklamę. Warto rozważyć ten format reklamowy”” - Bartosz Kasperkiewicz, specjalista ds. rozwoju oferty w ZnajdźReklame.pl
Źródło: warszawa.naszemiasto.pl
Mural jako reklama Twojej firmy
Murale wywodzą się ze street artu i kiedyś były kojarzone tylko z bohomazami na budynkach. Dziś jest to niesztampowa forma reklamy, która ozdabia miasta. Na przestrzeni lat marki coraz chętniej rozważają tego typu kampanie, a agencje reklamowe proponują coraz bardziej kreatywne opcje wykorzystania tego nośnika reklamowego. Dla wielu firm taka forma reklamy https://www.znajdzreklame.pl/tablice-reklamowe to świetny pomysł na komunikację marki z klientem. Co więcej, za pomocą takiego muralu można przekazać wartości, jakimi kieruje się firma - związek z kulturą i wspieranie artystów przy realizacji grafiki, stawianie na technologię - dzięki użyciu technologicznych rozwiązań, czy wreszcie dbanie o ekologię stawiając na eko-murale.
Chcesz wynająć murale reklamowe?
Mnogość lokalizacji, najróżniejsze techniki tworzenia muralu, koordynacja różnych wykonawców, skomplikowany proces realizacji. Stworzenie murala nie jest łatwym zadaniem - ale spektakularne efekty nie przychodzą z łatwością. Dlatego nie zniechęcaj się do realizacji swojego pomysłu - zostaw go w rękach specjalistów. Wybierając ZnajdźReklamę.pl otrzymasz kompleksową obsługę - od propozycji lokalizacji i nośnika, przez wszystkie formalności, realizację całości, aż po raport końcowy. Co więcej, masz pewność, że oprócz profesjonalnej obsługi i opieki konsultanta, każda Twoja kampania reklamowa gwarantuje posadzenie nowego drzewa w polskich lasach wspólnie z Posadzimy.pl. Sprawdż ofertę tutay: https://www.znajdzreklame.pl/murale-reklamowe
Artykuł sponsorowany