Poradnik Pracownika

Inwestowanie w pozycjonowanie stron to czysty zysk. Tylko wymaga czasu.

Z roku na rok kupujemy coraz częściej w Internecie. Klienci przekonali się do tej formy zakupów, co przyczyniło się do rozwoju rynku e-commerce. Dlatego pozycjonowanie stron to praca, która może się zwrócić z nawiązką. O ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób.

Przede wszystkim nie nastawiajmy się na szybki efekt. Niektóre agencje będą nam obiecywać gruszki na wierzbie i efekty niemalże „od zaraz”. Rozsądny klient wie jednak, że pozycjonowanie stron to długofalowy proces, dlatego do współpracy wybierze rzetelną agencję SEO.

Od czego zależy czas oczekiwania na efekt?

No dobrze, klient wie, że na efekty trzeba będzie poczekać. Ale jak długo dokładnie? Niestety, dokładne oszacowanie tego nie jest takie proste. Na szczęście na podstawie pewnych czynników możemy ustalić, kiedy mniej więcej powinniśmy zaobserwować pierwsze wzrosty pozycji. 

Bardzo dużo zależy od branży, w której działamy. Silna konkurencja oznacza dłuższą drogę na szczyt. Jeśli myślimy o usłudze SEO, musimy zdawać sobie sprawę z tego, ile będziemy potrzebować czasu i pieniędzy na osiągnięcie zadowalających nas wyników. Do tego warto mieć na uwadze to, że Google zwraca uwagę na wiek naszej domeny. Jeśli dopiero wchodzimy na rynek, to cały proces jeszcze bardziej się wydłuży.

Jeśli przy konkurencji jesteśmy – generalnie warto się jej przyglądać, nawet gdy pozycjonowanie naszego sklepu już się rozpoczęło. Być może nasi rywale również zaczęli korzystać z usług agencji, a może znaleźli cenne frazy kluczowe, na które my jeszcze nie jesteśmy widoczni. Takie rzeczy zawsze warto obserwować, ponieważ możemy znaleźć wskazówki, które będą dla nas przydatne. 

W pozycjonowaniu stron liczy się doświadczenie

Klient płaci, klient wymaga. Ale nie oznacza to, że zawsze będzie zadowolony z wyników. Jeśli wiemy, że mamy silną konkurencję, a nasze frazy kluczowe są trudne do wypozycjonowania, to najlepiej od razu zwrócić się do doświadczonej agencji. Usługa SEO kosztuje, a my przecież nie chcemy „przepalać” pieniędzy na nieskuteczne działania. Dlatego w takiej sytuacji od razu postawmy na ludzi, którzy mogą pochwalić się skutecznym pozycjonowaniem stron. 

Pamiętajmy również, że działania agencji tak czy siak, warto raz na jakiś czas sprawdzać. Powinniśmy mieć wgląd do monitoringu fraz kluczowych, ale zaleca się również zerkanie na to, jakie czynności są podejmowane na naszej stronie. Jeśli pozycjoner ingeruje w treści na naszej stronie, sprawdźmy, czy gdzieś nie wkradł się błąd i na przykład nasza usługa nie została błędnie opisana. 

Pozycjonujesz swoją stronę? Bądź na to gotowy!

Czasem jest tak, że prace agencji przebiegają poprawnie, ale my nie widzimy efektów. Są sytuacje, gdy faktycznie może tak się dziać i my musimy o tym pamiętać. Dochodzi na przykład do zmian w algorytmach Google, przez co niektóre nasze frazy mogą odnotować spadki. Doświadczona agencja szybko zauważy, na czym polega aktualizacja zasad pozycjonowania i szybko wdroży zmiany. Nie mniej jednak czasem spadniemy w pozycjach – jeśli jest to krótkotrwałe, to nie dzieje się nic złego. 

Bywa również tak, że nasza strona wymaga wielu gruntownych zmian. Czasem nawet powinna zostać przebudowana, aby zwiększyć szanse na skuteczne pozycjonowanie.  To również może wydłużyć cały proces, jednak jest to wysiłek, który zdecydowanie warto podjąć. 

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny