Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Praca i zarobki specjalisty ds. marketingu. Jak nim zostać?

Dział marketingu jest bardzo ważny w każdej firmie, ponieważ bez niego nawet najlepsze produkty mogą nie odnieść oczekiwanego sukcesu. Utrzymywanie w przedsiębiorstwie takiego działu jest jednak bardzo kosztowne, a znalezienie specjalisty czasem bywa bardzo trudne. Ile wynoszą zarobki specjalisty ds. marketingu? W artykule szczegóły!

Praca specjalisty ds. marketingu

Marketingowiec może pracować zarówno w agencji reklamowej, jak i dziale marketingowym konkretnej firmy. Zadaniem specjalisty ds. marketingu jest jak najlepsze wypromowanie konkretnych produktów i usług - tak, aby trafiły one do jak największego procentu grupy docelowej. Jak się to robi? Przede wszystkim chodzi tu o takie czynności, jak: ustawianie towaru na półkach, organizowanie akcji promocyjnych czy też podejście sprzedawcy do klienta. Osoba obejmująca to stanowisko dba o to, aby towary na półkach były poukładane przemyślanie, a sposób wykonywania usług były najwyższej jakości. Praca w dziale reklamy czy w agencji marketingowej zazwyczaj związana jest z dużym stresem oraz presją na osiągnięcie założonych wyników i pozyskaniem klientów, jednak nierzadko przekłada się to na zarobki.

Zarobki specjalisty ds. marketingu

Podjęcie pracy w agencji reklamowej lub w dziale marketingu może okazać się bardzo opłacalne finansowo. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tym zawodem zazwyczaj zarabiają około 3000 złotych, jednak wraz z rozwojem mogą liczyć na wyższe zarobki. Sytuacja na rynku pracy nie jest klarowna, gdyż w czasie kilku ostatnich lat liczba absolwentów tego kierunku znacznie się zwiększyła - dlatego zapotrzebowanie na rynku pracy nieco zmalało. Z drugiej strony natomiast nieustannie powstają nowe firmy, które potrzebują specjalistów z zakresu marketingu, więc powstają nowe wakaty do obsadzenia. Wynagrodzenie specjalisty ds. marketingu zazwyczaj zależy od wielkości i lokalizacji firmy, ale też umiejętności marketingowych pracownika. Można jednak przyjąć, że doświadczona osoba, która obejmuje tego typu stanowisko zarabia średnio około 6500 złotych w ciągu miesiąca. 

Jak zostać specjalistą ds. marketingu

Jeśli myślisz o podjęciu pracy w zawodzie specjalisty ds. marketingu, to musisz ukończyć odpowiednie studia lub studium podyplomowe. Jaki kierunek należy wybrać? Najlepiej jeśli będzie on bezpośrednio powiązany z marketingiem. Wiele osób wybiera ogólne studia z zarządzania, jednak one ukierunkowane są na kształcenie przyszłych zarządców i kierowników, a aby móc pracować w danej firmie jako marketingowiec, nie trzeba mieć stanowiska kierowniczego. Oprócz dyplomu bardzo ważna jest również odpowiednia osobowość i cechy charakteru.

Idealny kandydat powinien przede wszystkim być komunikatywny i umieć myśleć nieszablonowo, a także mieć bogatą wyobraźnię i być kreatywnym. Ponadto, w pracy specjalisty ds. marketingu przyda się posiadanie analitycznego umysłu i wysoko rozwiniętych umiejętności negocjacyjnych i sprzedażowych. Oprócz tego ważna jest także kultura osobista, gdyż zdarza się, że osoba na tym stanowisku musi zaprezentować firmę np. podczas wydarzeń branżowych. Nie należy także zapominać, że w marketingu trzeba walczyć o klienta, a więc osoba, która stara się o stanowisko specjalisty ds. marketingu powinna umieć postawić na swoim.