Poradnik Pracownika

KARIERA

Planowanie kariery – dlaczego warto?

Planowanie kariery - dlaczego warto to zrobić? Niektórym z nas może się wydawać, że planowanie kariery nie ma sensu – w końcu to dalekosiężne plany, a wszystko może się zmienić. Skąd wiedzieć, czego będziemy chcieli za kilka lat? Jednak planowanie ma sens! Dlaczego warto? Przeczytaj w artykule! czytaj dalej

Inteligencja społeczna – czym jest i dlaczego jest tak ważna?

Inteligencja społeczna jako cecha pożądana przez pracodawców W czasach kiedy coraz większą wagę przykładamy do kompetencji miękkich, inteligencja społeczna pracownika jest pożądaną cechą. Jednak co właściwie oznacza? Na czym polega? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. czytaj dalej

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy

Tematy, których lepiej nie poruszać w pracy Zdarza się, że pewne rozmowy, które mają miejsce w pracy, sprawiają, że czujemy się niekomfortowo czy nawet powodują kłótnie. Są takie tematy, których lepiej nie poruszać w pracy. O czym więc nie rozmawiać? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Na czym polega prawo Parkinsona?

Na czym polega prawo Parkinsona? Czy zdarzyło ci się wykonywać tę samą liczbę zadań w znacznie różniącym się czasie? Skąd się to bierze i jak wpływa na naszą efektywność? Czy pracownicy rozliczani zadaniowo są bardziej efektywni? Przeczytaj i dowiedz się, czym jest prawo Parkinsona! czytaj dalej

Rozwój kariery – na czym go oprzeć?

Rozwój kariery – na czym go oprzeć? Rozwój kariery zawodowej jest istotną kwestią dla wielu z nas. Nie chcemy stać w miejscu i zależy nam na sukcesach. Na czym więc należy się skupić? Jakie mogą być filary naszego rozwoju? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na powyższe pytania! czytaj dalej

Jak zwrócić na siebie uwagę, gdy pracujemy w korporacji?

Jak zwrócić na siebie uwagę pracując w dużej firmie? Praca w korporacji czy dużej firmie jest trudna pod tym względem, że nie jest łatwo zwrócić na siebie uwagę przełożonych. Tym samym możemy pracować świetnie, ale nikt tego nie dostrzeże. Jak zwrócić na siebie uwagę w dużej firmie? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Atrakcyjny pracownik – czyli jaki?

Atrakcyjny pracownik – czyli jaki? Co oznacza pojęcie atrakcyjny pracownik? Nad czym warto pracować, by pracodawca czy rekruter zwrócili na nas uwagę? Jakie są ich oczekiwania względem idealnych kandydatów? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Spotkanie z trudnym klientem

Spotkanie z trudnym klientem Choć każdy z nas wolałby tego uniknąć, czasami po prostu musimy pójść na spotkanie z trudnym klientem. Co zrobić, aby było jak najmniej problematyczne? Jak z nim pracować? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Zmiana branży po wielu latach doświadczenia

Zmiana branży po wielu latach w firmie Zmiana branży po wielu latach doświadczenia w obecnej z pewnością nie jest łatwa. Znowu musimy zaczynać od zera. Jakie kroki podjąć, jeśli się na to zdecydujemy? Kiedy pomyśleć o zmianie branży? Przeczytaj więcej w naszym artykule! czytaj dalej

Jak dbać o dobre relacje z klientem?

Dlaczego warto dbać o dobre relacje z klientem? Prowadzenie działalności wiąże się z mnóstwem czasu poświęconego na tworzenie produktu czy usługi. Jednak aby osiągnąć sukces, musimy pamiętać, jak ważne są relacje z klientem. Jak o nie dbać? Podpowiadamy w naszym artykule! czytaj dalej

Dobre zdjęcia biznesowe – o czym pamiętać?

Dobre zdjęcia biznesowe – o czym pamiętać? Dobre zdjęcia biznesowe składają się na nasz wizerunek profesjonalisty. Odpowiednio przygotowane mogą przyczynić się do sukcesu. Jak powinny wyglądać? O czym powinniśmy pamiętać? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Praktyki studenckie – dlaczego mogą być kluczowe w dalszej karierze?

Praktyki studenckie – dlaczego mogą być kluczowe w dalszej karierze? Na studiach obowiązkowe jest odbycie praktyk zawodowych. Studenci decydują się jednak często także na nie pozaprogramowo. Dlaczego praktyki studenckie mogą być kluczowe w dalszej karierze zawodowej? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Cyberslacking w pracy to dobre czy złe zjawisko?

Cyberslacking w pracy jest zjawiskiem pozytywnym czy negatywnym? Cyberslacking w pracy jest bardzo popularnym i powszechnym zjawiskiem. Na czym polega? Czy jest dozwolony? Czy wpływa negatywnie czy pozytywnie na pracowników? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Jak wzbudzić zaciekawienie publiczności?

Jak wzbudzić zaciekawienie publiczności? Nikt nie chce, aby nasi słuchacze byli nami znudzeni. Dlaczego też zastanawiamy się, jak wzbudzić zaciekawienie publiczności. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak skupić ich uwagę i ją utrzymać. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Czego oczekuje publiczność podczas wystąpień publicznych?

Czego oczekuje publiczność podczas wystąpień publicznych Czy podczas przygotowania się do prezentacji zastanawiasz się, czego oczekuje publiczność podczas wystąpień publicznych? To ważna kwestia, ponieważ odbiorcy powinni być dla Ciebie najważniejsi. Przeczytaj więcej w artykule! czytaj dalej

Co odstrasza rekrutera - poznaj 9 cech!

Co odstrasza rekrutera - poznaj 9 cech! Kiedy znowu nie udaje nam się otrzymać zatrudnienia po rozmowie kwalifikacyjnej, zaczynamy się zastanawiać, co odstrasza rekrutera. Mogą to być pewne cechy charakteru. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 9 zachowań skutecznie odstraszających rekrutera! czytaj dalej

Pytania sprawdzające kreatywność na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytania sprawdzające kreatywność - jak na nie odpowiadać? Wielu z nas boi się nietypowych pytań, które mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej. Zazwyczaj są to pytania sprawdzające kreatywność. Jak na nie odpowiadać? O co może zapytać rekruter? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Blog - czy może Ci pomóc w znalezieniu pracy?

Blog - czy może Ci pomóc w znalezieniu pracy? W dobie tak powszechnego dostępu do internetu, blog staje się dla wielu ludzi pełnoetatową pracą. Czy jednak dzięki niemu można znaleźć dobre zatrudnienie? Czy może być to ważny element doświadczenia zawodowego? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Zasady savoir-vivre’u, które musisz znać!

Zasady savoir-vivre’u, które musisz znać! Rekrutacja jest dla nas często bardzo stresująca. Nie możemy jednak zapominać, jak ważne są podczas jej trwania zasady savoir-vivre’u. Które z nich z pewnością musisz znać? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się jakie zasady należy znać! czytaj dalej

Rozwój kariery zawodowej – jak ruszyć z miejsca?

Rozwój kariery zawodowej – jak ruszyć z miejsca? Zdarza się, że rozwój kariery zawodowej nie jest dla nas satysfakcjonujący. Czujemy, że stoimy w miejscu, ale nie mamy pojęcia jak z niego ruszyć. Co możemy zrobić? Co warto przemyśleć? Podpowiadamy w naszym artykule jak wpłynąć na rozwój naszej kariery! czytaj dalej
Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami