W internecie można zobaczyć wiele zdjęć ich biur, które zachwycają. Jeśli ktoś powie nam, że pracuje w jednym z tych miejsc, mamy wrażenie, że to musi być prawdziwy specjalista. Niektórzy z nas marzą o pracy w tych miejscach, obierają sobie to jako cel kariery zawodowej. To jedne z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie, często uznaje się je za najlepszych pracodawców. Nic dziwnego, że wydaje nam się, iż dostanie pracy w takim miejscu graniczy z cudem. Co musisz umieć, żeby pracować w Google, Apple lub Microsoft? Jakie kompetencje są ważne? Jakich ludzi szukają te firmy? Czy masz szansę na zatrudnienie. Przeczytaj o wymaganych umiejętnościach w niniejszych artykule.

Co musisz umieć, żeby pracować w Google, Apple lub Microsoft?

Pewnie niejeden z nas zastanawiał się, co musi umieć, aby rozpocząć pracę, w którejś z tych firm. Są one bardzo popularne, a z milionów nadesłanych CV wybieranych jest zazwyczaj tylko kilka tysięcy - co musisz umieć, żeby pracować w Google, Apple lub Microsoft?

Portal Paysa, który przybliża zagadnienia związane z rynkiem pracy, przyjrzał się trzem gigantom i wyróżnił 7 umiejętności, które są niezbędne, by wystartować w rekrutacji. Po analizie kompetencji osób już pracujących w tych firmach, serwis Paysa przedstawił kluczowe, powtarzające się umiejętności. Przedstawiamy je w poniższej tabeli.

 

Projektant
(Designer)

Ekspert oprogramowania

(Engineer)

Manager produktu

(Product Manager)

Specjaliści ds. data science
(Data scientist)

Znajomość UI (User interface)

c++/c/c#



Zarządzanie projektami

Analiza danych

Projektowanie graficzne

Java

Predyspozycje do bycia liderem

SQL

Projektowanie stron WWW

Programowanie aplikacji/ Tworzenie oprogramowania

Obsługa klienta

Zarządzanie projektami

Adobe Photoshop

Python

Strategie

Znajomość zagadnienia machine learning, czyli samouczenia się maszyn

Adobe Illustrator

JavaScript

Znajomość chmur obliczeniowych

Znaczenie danych

Architektura informacji

SQL

Marketing produktu

Analiza biznesowa

Zarządzenie artystyczne

Programowanie zwinne

Znajomość oprogramowania zaspokajającego potrzeby firmy (Enterprise software)

Python

 

Oczywiście praca w takich międzynarodowych firmach wymaga również znajomości języka angielskiego, często na poziomie zaawansowanym.

Praca w Google

Wygląd i funkcjonalność biur Google są znane na całym świecie. Już samo miejsce, w którym codziennie miałoby się wykonywać swoje obowiązki, przyciąga pracowników do tego miejsca. Oprócz wymienionych kompetencji, rekruterzy sprawdzają również inne umiejętności pracowników.

Chodzi im przede wszystkim o zatrudnienie osób, które myślą nieszablonowo i są zdeterminowane w rozwiązaniu problemu, nawet jeżeli wiąże się to z godzinami pracy. Kreatywność i elastyczność z pewnością są jednymi z najbardziej pożądanych kompetencji miękkich w czasie rekrutacji.

Praca w Apple

Rekruterom szukającym pracowników do pracy w firmie Apple również zależy na tym, by kandydaci mieli nieszablonowe spojrzenie na problem, potrafili dostrzegać więcej i byli zdeterminowani w dążeniu do celu.

Do firmy Apple poszukiwani są pracownicy, którzy pracują przede wszystkim z pasji, chcą w jakiś sposób zmieniać i ulepszać otaczający ich świat.

Praca w Microsofcie

Jeżeli natomiast chodzi o Microsoft, często poszukiwane są tam osoby “widoczne”, które pokazują swoje umiejętności, nie są anonimowe. Chodzi tutaj na przykład o pokazywanie swojej pasji na prowadzonych blogach czy wpisach w mediach społecznościowych - na Twitterze, LinkedIn, Facebooku itp.

Microsoft często szuka pracowników za pomocą headhunterów, to oferta przychodzi do potencjalnego pracownika, nie odwrotnie. Oczywiście to nie znaczy, że jeżeli zależy nam na pracy, powinniśmy czekać - mimo wszystko warto się skontaktować z firmą. Szczególnie, jeżeli raczej nie jesteśmy w sieci rozpoznawalni.

Praca dla wspomnianych gigantów nie należy do najłatwiejszych. Nic więc dziwnego, że firmy te poszukują prawdziwych specjalistów - w końcu z ich usług korzystają miliony ludzi na całym świecie. Nie jest jednak tak, że otrzymanie zatrudnienia w takim miejscu okazuje się niemożliwe. Wystarczy zapoznać się z wymaganiami i dążyć do ich spełnienia.