Poradnik Pracownika

Jak pozyskiwać nowych klientów w internecie?

Promowanie firmy w sieci jest jedną z efektywniejszych form reklamy. Jednak wymaga to wdrożenia odpowiedniej strategii. Warto mieć świadomość, że wiele firm dostrzega już potencjał w internecie i konkurencja będzie tylko rosła. Dlatego warto zainteresować się marketingiem w sieci i działaniami, które pozwolą zwiększyć liczbę klientów. Blisko 95% polskich internautów korzysta już z wyszukiwarki Google, co nie pozostawia wątpliwości, że jest to dobre narzędzie, aby klienci mogli nas łatwiej odnaleźć. W jaki sposób zacząć być widocznym online?

Czy prowadzenie biznesu w 2022 roku jest wyzwaniem?

Pandemia całkowicie zmieniła reguły gry w każdym aspekcie życia. W szczególności w zakresie prowadzenia firmy. Wiele biznesów musiało w błyskawicznym tempie elastycznie dostosować się do zmieniającej się

rzeczywistości. Jednak taka przyspieszona transformacja sprawiła, że firmy miały szanse rozwinąć się na dotąd niespotykanych polach. Na dodatek mnogość narzędzi online sprawia, że dziś technicznie łatwiej jest prowadzić biznes. Zniknęła bariera logistyczna oraz możemy współpracować z ludźmi z praktycznie całego świata. Z drugiej strony wiele biznesów musiało przedefiniować swoją działalność, a to oznacza, że na rynku istnieje duża konkurencja, która podeszła w kreatywny sposób do transformacji. Na dodatek widmo kryzysu popandemicznego, rozkręcająca się inflacja oraz konflikt zbrojny za naszą wschodnią granicą sprawiają, że koszty prowadzenia działalności wzrastają. Walka o klienta staje się coraz bardziej zacięta.

Nowi klienci – jak ich zdobyć?

Obecność w internecie nie jest możliwa bez strony internetowej, która jest nie tylko nowoczesna i przyjazna użytkownikowi, ale również zoptymalizowana dla wyszukiwarek. Na dobrej stronie musi się również znaleźć odpowiednio przedstawiona oferta i treści. Będzie to miało znaczenie pod kątem pozycjonowania, czyli widoczności naszej strony w wyszukiwarce, co ułatwi odnalezienie nas przez potencjalnych klientów. Dodatkowo content marketing sprawi, że łatwiej będzie nam wypracować wizerunek eksperta, czy chociażby edukować osoby odwiedzające naszą stronę. Oprócz pracy nad pozycją strony w wyszukiwarce i wartościowymi treściami, warto zainteresować się obecnością naszej marki w mediach społecznościowych, budowaniem bazy newsletterowej, czy reklamami płatnymi w Google Ads.

Jak pozyskiwać nowych klientów w internecie?

Źródło: pixabay.com

Klienci zwykle rozpoczynają swoją ścieżkę zakupową od wyszukiwarki, co oznacza, że warto zadbać o pozycję swojej strony, aby wyświetlać się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimization jest bardziej efektywne niż chociażby reklama w telewizji, czy w formie ulotek. Dzięki działaniom z zakresu SEO trafimy do osób, które są w największym stopniu zainteresowane naszymi produktami lub usługami, co zwiększa szansę na konwersję. Przed zdecydowaniem się na pozycjonowanie warto zasięgnąć opinii ekspertów i dowiedzieć się, dlaczego nasza strona nie sprzedaje. Przykładowo agencja SEO Grupa iCEA oferuje bezpłatne konsultacje SEO, które pomogą rozwiązać zagadkę, w jaki sposób skutecznie poprawić wyniki sprzedażowe.

Jak robić dobry marketing bez wydawania fortuny?

W działania SEO na pewno warto zainwestować, jednak nie jest to proces prosty. W tym przypadku lepiej zdecydować się na zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie lub współpracę z agencją, która profesjonalnie będzie prowadzić działania dla Twojej marki. W przypadku innych działań marketingowych sprawa wygląda prościej. Większość z nich możemy poprowadzić samodzielnie po dawce edukacji na ten temat. Przykładowo nawet jeżeli pierwsze nasze reklamy nie będą efektywne, wówczas możemy testować i optymalizować je tak, aby były coraz bardziej skuteczne. Kluczem jest pozyskiwanie wiedzy ze sprawdzonych źródeł. W dobie internetu możliwości nie brakuje! Do wyboru mamy webinary, konferencje, kursy, szkolenia, podcasty, czy prasę branżową. Przykładowo czasopismo dla marketerów i branży e-commerce Magazyn Digital publikuje artykuły napisane przez praktyków, które pokazują, jak krok po kroku prowadzić działania zwiększające liczbę klientów. W dzisiejszych czasach rzadko możemy sobie pozwolić na tracenie czasu na zbędne teoretyzowanie. Dlatego od razu warto sięgnąć po konkrety i zacząć skutecznie działać. 

Artykuł sponsorowany