Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Nie potrzebuję urlopu! - czy na pewno?

Nie potrzebuję urlopu! - czy na pewno? Wszyscy współpracownicy są już po urlopie lub odliczają do niego dni, a ty uparcie powtarzasz sobie: Nie potrzebuję urlopu! Mam jeszcze tyle spraw do zrobienia! Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czy Twój organizm na pewno nie potrzebuje przerwy! czytaj dalej

W jaki sposób można pokonać stres w pracy?

Stres w pracy - jakie są jego przyczyny? Stres w pracy dopada każdego z nas, mimo że czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy. Bardzo dobrze, jeśli działa na nas mobilizująco, gorzej, gdy nas paraliżuje. Czy wiesz, co jest jego przyczyną? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Było FOMO? Czas na JOMO

Było FOMO? Czas na JOMO FOMO i JOMO to dwa skrajnie różne podejścia do życia, szczególnie w kontekście ery cyfrowej i mediów społecznościowych. JOMO może pomóc zmniejszyć stres, lęk i wypalenie, które często towarzyszą FOMO. Przeczytaj i doweidz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Zarządzanie talentami – na czym polega i jakie daje korzyści?

Zarządzanie talentami – na czym polega i jakie daje korzyści? Zarządzanie talentami to strategiczny proces, który obejmuje identyfikację, rozwój, utrzymanie i motywowanie pracowników posiadających kompetencje niezbędne do osiągnięcia celów organizacji. Sprawdź, jak wygląda prawidłowy proces zarządzania talentami. czytaj dalej

Nietakty w pracy - tego unikaj w biurze!

Nietakty w pracy - tego unikaj w biurze! W pracy spędzamy większość swojego dnia, dlatego też liczymy na to, że uda nam się spędzić godziny na wytężonej pracy w miłej atmosferze. Niestety, niektóre nietakty w pracy psują nasze założenie. Czego unikać w biurze? Przeczytaj artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna?

Odporność na stres – w jakich zawodach jest niezbędna? Stres jest prawdziwą zmorą dzisiejszych czasów. Coraz więcej zawodów jest z nim ściśle związana. Odporność na stres pojawia się w wymaganiach na wiele stanowisk. Jakie zawody jej wymagają? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat stresu! czytaj dalej

Dzielenie się wiedzą - czy warto to robić?

Dzielenie się wiedzą - czy warto to robić? Uczysz się czegoś i poświęcasz na to czas, po czym ktoś chce, żebyś wprowadził go w nowe zagadnienia? Zastanawiasz się, czy dzielenie się wiedzą może przynieść korzyści, czy straty? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie! czytaj dalej

Praca bez stresu - jak rozwijać życie zawodowe?

Praca bez stresu - jak rozwijać życie zawodowe? W pracy spędzamy wiele czasu, nic więc w tym dziwnego, że chcemy podnosić komfort jej wykonywania. Dzięki pewnym nawykom możemy rozwinąć swoje życie zawodowe i sprawić, że praca bez stresu będzie dla nas niemal codziennością. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Jak się wyluzować? Sprawdź jak odetchnąć po pracy!

Jak się wyluzować i odetchnąć po pracy? Wracasz z pracy, ale nadal o niej myślisz? W każdy wolny dzień sprawdzasz e-maile, a kiedy naprawdę nie możesz trzymać ręki na pulsie, ciągle stresujesz się, że coś się stało? Przeczytaj i sprawdź, jak się wyluzować i odetchnąć po pracy! czytaj dalej

Czy motywacja do pracy jest ważna dla pracowników?

Motywacja do pracy - poznaj 8 czynników wpływających na pracowników! Czy do pracy motywują jedynie pieniądze? Co powinien zrobić pracodawca, żeby zachęcić pracownika do działania? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co wpływa na jakość wykonywanych obowiązków oraz jaką postać najczęściej przybiera motywacja do pracy! czytaj dalej

Koniec urlopu - jak wrócić do pracy i nie zwariować?

Koniec urlopu - jak wrócić do pracy? Wakacje to dla większości pracujących mocno wyczekiwany okres, podczas którego można zapomnieć na chwilę o rutynie. Jednakże koniec urlopu dla wielu oznacza powakacyjną chandrę i natłok pracy. Przeczytaj artykuł i sprawdź jak wrócić do pracy po urlopie! czytaj dalej

Urodziny w pracy można świętować na wiele sposobów

Urodziny w pracy można świętować na wiele sposobów Urodziny w pracy nierzadko nas stresują. Nie wiemy, jak je obchodzić, czy w ogóle to robić i co robić, gdy to nie my świętujemy, a nasi współpracownicy. Jak powinny wyglądać urodziny w pracy? Na te pytania, odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Jak rozpoznać objawy przemęczenia pracą?

Objawy przemęczenia pracą - jak je rozpoznać? Dopadają Cię nieprzyjemne dolegliwości, których nie możesz pokonać? Tracisz motywację do pracy i chęć działania? Ciężko skupić Ci się na pracy? Być może pojawiają się u Ciebie objawy przemęczenia pracą. Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Na czym polega i jak wygląda w praktyce przywództwo sytuacyjne?

Przywództwo sytuacyjne - czym się charakteryzuje? Czy sposób zarządzania zespołem powinien być niezmienny, a może warto dopasować go do sytuacji firmy? Na czym polega przywództwo sytuacyjne i czy przyjęcie tego modelu jest konieczne? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na pytania! czytaj dalej

Uważne słuchanie - jak się go skutecznie nauczyć?

Uważne słuchanie - czy da się go nauczyć? Aby dobrze współpracować, niezbędne jest uważne słuchanie. Czy jednak takiej umiejętności można się nauczyć i jeżeli tak, to w jaki sposób? Czym charakteryzuje się dobry słuchacz? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele?

Metoda SMART - dlaczego warto wyznaczać sobie cele? Wyznaczanie celu może nam pomóc w karierze zawodowej i codziennej pracy. Co zrobić, by nie były to jedynie puste hasła? Z pomocą może nam przyjść metoda SMART. Co oznacza ten skrót? Na czym polega? Przeczytaj w naszym artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Pomóż przełożonemu dać ci awans!

Pomóż przełożonemu dać ci awans! Pragniesz awansu, ale nie wiesz jak o niego poprosić? Czy można sprawić, aby przełożony sam Ci go zaproponował? Jakie są na to sposoby? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj wskazówki! Dzięki tym poradom, dowiesz się jak dostać awans! czytaj dalej

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna?

Dlaczego charyzma w pracy jest ważna? Dlaczego charyzma w pracy jest tak ważna? Czym właściwie ona jest i jak zachowują się osoby charyzmatyczne? Czy charyzma oznacza sukces zawodowy? Czy można ją wypracować? Jakie są sposoby? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Job crafting – co oznacza i jak wdrożyć w organizacji?

Job crafting – co oznacza i jak wdrożyć w organizacji? Job crafting to metoda, która pozwala pracownikom aktywnie kształtować swoje role zawodowe, aby lepiej odpowiadały ich potrzebom, umiejętnościom i aspiracjom. Sprawdź, czym dokładnie jest job crafting i jakie korzyści niesie dla organizacji. czytaj dalej

Metoda plasterków salami w walce z prokrastynacją

Metoda plasterków salami - na czym polega? Duże projekty do wykonania sprawiają, że może dopaść nas prokrastynacja. Jest tyle do zrobienia, że ostatecznie ciągle odkładamy to w czasie. W takim przypadku pomocna może być metoda plasterków salami. Jak działa? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami