Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Metoda plasterków salami w walce z prokrastynacją

Metoda plasterków salami - na czym polega? Duże projekty do wykonania sprawiają, że może dopaść nas prokrastynacja. Jest tyle do zrobienia, że ostatecznie ciągle odkładamy to w czasie. W takim przypadku pomocna może być metoda plasterków salami. Jak działa? Podpowiadamy w artykule! czytaj dalej

Praca dodatkowa - jak skutecznie poradzić sobie z kilkoma etatami?

Praca dodatkowa - jak radzić sobie z kilkoma etatami i nie zwariować? Wiele osób decyduje się na podjęcie dodatkowego zajęcia. Praca dodatkowa może mieć różne przyczyny. Dlaczego się na nią decydujemy? Jak radzić sobie z kilkoma etatami i czy to jest dobry pomysł? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Jak bardzo istotny jest Twój wizerunek w pracy?

Jak bardzo istotny jest Twój wizerunek w pracy? Choć można się bronić przed powiedzeniem “Jak cię widzą, tak cię piszą”, nie da się ukryć, że sami często oceniamy przez pryzmat wizerunku. Jak ważny jest Twój wizerunek w pracy? Jak go budować, a czego unikać? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Facylitacja społeczna - klucz do zwiększenia efektywności pracowników

Facylitacja społeczna - klucz do zwiększenia efektywności pracowników Facylitacja społeczna - już sama fizyczna obecność innych osób powoduje pobudzenie naszego organizmu. Czy w obecności innych tak samo dobrze wykonujemy zadania łatwe i trudne? Chcesz dowiedzieć się więcej o facylitacji społecznej? Przeczytaj artykuł! czytaj dalej

Zespół chronicznego zmęczenia - kiedy lenistwo to choroba

Zespół chronicznego zmęczenia - kiedy lenistwo to choroba Odczuwasz ciągłe zmęczenie i nic Ci się nie chce, choć poświęcasz czas na odpoczynek? Być może dopadł Cię zespół chronicznego zmęczenia! Co to takiego? Kto jest narażony na zachorowanie? Czy można się wyleczyć? Przeczytaj artykuł i poznaj jego objawy! czytaj dalej

Czy atmosfera w pracy wpływa na efektywność pracowników?

Czy atmosfera w pracy wpływa na efektywność pracowników? Samopoczucie pracowników i kierownictwa często spychane jest na dalszy plan. Warto jednak mieć świadomość, że im lepsza atmosfera w pracy, tym efektywniej wykonywane są zadania. Jak sprawić, żeby w firmie nie zżerały wszystkich nerwy? Sprawdź! czytaj dalej

Bezsenność przez pracę - poznaj przyczyny

Bezsenność przez pracę - poznaj przyczyny Im krócej śpimy, tym gorzej się czujemy i gorzej pracujemy. Jednocześnie bezsenność przez pracę jest częstym zjawiskiem. Dlaczego nie możemy zasnąć? Co powoduje bezsenność przez pracę? Jak z tym walczyć? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Szkoły policealne GoWork – edukacja dla każdego, bez względu na wiek

szkoły policealne - jaką wybrać? zkoły policealne GoWork to idealne rozwiązanie dla osób pragnących zmienić ścieżkę kariery, zdobyć nowe kwalifikacje lub wrócić na rynek pracy. Dzięki elastycznym programom i profesjonalnej kadrze. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Frustracja zawodowa - przyczyny i przeciwdziałanie

Frustracja zawodowa - przyczyny i przeciwdziałanie Frustracja zawodowa może stać się problemem każdego z nas. Łączy się ona ze stresem. Dlaczego pojawia się w naszym życiu i czy można jej w jakichś sposób przeciwdziałać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej. czytaj dalej

Nieśmiałość w pracy - skąd się bierze i jak sobie z nią radzić?

Nieśmiałość w pracy - skąd się bierze i jak sobie z nią radzić? Nieśmiałość potrafi skutecznie utrudnić kontakty z innymi ludźmi. Jak więc sobie z nią poradzić, gdy jest przeszkodą w wykonywaniu pracy? Czy można pokonać nieśmiałość w pracy? Jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

Co zrobić, żeby szef nas polubił czyli przepis na sukces

Co zrobić, żeby szef nas polubił czyli przepis na sukces W dobrej atmosferze pracuje się przyjemniej. Dlatego chcemy wzbudzać sympatię - nie tylko współpracowników, lecz także szefa. Co zrobić, żeby szef nas polubił? Jak się zachowywać? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania! czytaj dalej

W jaki sposób rozwijać swój talent i z czym go łączyć?

W jaki sposób rozwijać swój talent i z czym go łączyć? Któż nie chciałby pracować, jednocześnie wykonując zadania, które sprawiają nam największą przyjemność? Jak wykorzystać swój talent w działalności i połączyć pasję z życiem zawodowym? Czy to w ogóle możliwe? Przeczytaj artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Studia podyplomowe - najpopularniejsze kierunki, po których znajdziesz lepszą pracę

Studia podyplomowe - jakie najlepsze? Rynek pracy dynamicznie się zmienia, powodując tym samym większą konkurencyjność. Dlatego warto zastanowić się nad poszerzeniem swoich kwalifikacji. Jaki kierunek studiów podyplomowych warto wybrać? Przeczytaj artykuł i sprawdź! czytaj dalej

Czym jest stres i jak sobie z nim radzić?

Jak działa stres i jak sobie z nim poradzić? Wielu z nas, choć stara się zachowywać spokój, to w pracy często pojawia się stres. Takie emocje bywają wyniszczające i nie działają dobrze na naszą efektywność. Jak najefektywniej radzić sobie ze stresem? Przeczytaj o tym w naszym artykule! czytaj dalej

Jak plotki w firmie wpływają na atmosferę pracy?

Czy istnieje sposób na plotki w firmie? Jak z nimi walczyć? W pracy bardzo ważna jest atmosfera. Plotki w firmie zdecydowanie jej nie służą - sytuacja między pracownikami może stać się napięta, co odbija się na efektywności czy zaangażowaniu. Jak walczyć z plotkami? Przeczytaj w artykule i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Awans kolegi z pracy - jak poradzić sobie w takiej sytuacji?

Awans kolegi z pracy - jak poradzić sobie w takiej sytuacji? Awans kolegi z pracy może wzbudzić w nas różne emocje - od radości po zazdrość, a nawet gniew. Jak poradzić sobie w takiej sytuacji? Jak zareagować na to, że nasz kolega stał się naszym przełożonym? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Trudny klient - zobacz jak z nim pracować?

Trudny klient - sprawdź jak z nim pracować i nie zwariować? Trudny klient wymaga odpowiedniego traktowania. Jak sobie z nim poradzić i nie zwariować? Jak nie dać się ponieść emocjom? Jak, w zgodzie ze sobą, sprawić by klient był zadowolony? Poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej z naszego artykułu! czytaj dalej

Asertywność w pracy - czym jest i jak wykorzystać ją w pracy?

Asertywność w pracy - czym jest i jak wykorzystać ją w pracy? Przyjęło się, że postawa asertywna wiąże się wyłącznie z umiejętnością mówienia „nie”. Warto jednak wiedzieć, że to tylko jeden z jej aspektów. Jaka jest asertywność w pracy i w jaki sposób wykorzystywać ją efektywnie? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Jakie korzyści przynosi praca?

Jakie korzyści przynosi praca? Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie korzyści przynosi praca. Dlaczego warto się jej podejmować? Czy przynosi coś więcej niż korzyści finansowe? Jeśli tak, to co nam daje? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie postaramy się odpowiedzieć na te pytania! czytaj dalej

Prośba o podwyżkę - jak się przygotować na trudną rozmowę z szefem?

Prośba o podwyżkę - dlaczego boimy się rozmowy z szefem? Prośba o podwyżkę - chcesz wiedzieć, jak dobrze się do niej przygotować? Czego powinno się unikać w trakcie takiej rozmowy? Czy jest odpowiedni moment, by podjąć temat podwyżki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule. Przeczytaj! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami