Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę

Rekrutacja pracowników to w obecnych czasach duże wyzwanie, do którego każdy pracodawca musi się świetnie przygotować. Jednym z najtrudniejszych elementów całego procesu rekrutacyjnego jest umieszczenie ogłoszenia o pracę w taki sposób, żeby osoby pasujące do profilu kandydata mogły na nie z łatwością trafić. Gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę? Przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym proces rekrutacyjny ruszy do przodu. 

Darmowe ogłoszenie o pracę 

W przeszłości znalezienie pracownika na wolne stanowisko stanowiło zaledwie formalność, która była dopełniona w ciągu kilku dni. Dzisiaj to jednak nie takie łatwe. Rynek pracy rozwinął się, a pomimo względnej recesji w gospodarce wciąż brakuje rąk do pracy. Dlatego znalezienie odpowiedniego pracownika wiąże się przede wszystkim z zapewnieniem naszemu ogłoszeniu odpowiedniego rozgłosu. W tym celu powinniśmy na samym początku skupić się na portalach ogłoszeniowych, które specjalizują się w agregowaniu danych o aktualnych ofertach pracy.

Przede wszystkim skupmy się na tych serwisach, w których darmowe ogłoszenia o pracę mogą być umieszczone. Nie musimy wcale ograniczać się jedynie do jednego serwisu. Tak naprawdę im więcej serwisów odwiedzimy i umieścimy swoje ogłoszenie, tym większa szansa, że wielu specjalistów idealnych na nasze stanowisko natknie się na naszą ofertę. Oczywiście portale ogłoszeniowe również oferują nam bogatsze pakiety, które odpłatnie oferują doskonałą widoczność naszych ofert pracy lub gwarantują pierwsze miejsca w wyszukiwaniach. To od nas zależy, czy chcemy inwestować w tego typu usługi.

Portale branżowe skupiające oferty pracy

Jeśli nasza działalność skupia się na wąskiej specjalizacji, popularne portale ogłoszeniowe mogą być niewystarczające, by w szybkim tempie znaleźć specjalistę z kompetencjami, na których tak naprawdę nam zależy. Dlatego też warto zwiększyć swoje szanse, umieszczając ofertę w branżowych serwisach, które coraz częściej dysponują zakładką informującą o tym, jakie są aktualne oferty prace.

To doskonała alternatywa, głównie ze względu na dostęp do specjalistów danej dziedziny. Takie portale są odwiedzane jedynie przez osoby, które wiedzą, czego i gdzie szukać. Przykładem może być dynamicznie rozwijająca się branża IT. Programiści często odwiedzają specjalistyczne serwisy i blogi, które oprócz wartościowych treści dają również dostęp do aktualnych ofert pracy. Jeśli firma IT poszukuje programisty dysponującego wąskimi i specjalistycznymi kompetencjami, umieszczając oferty pracy w takim serwisie, znacznie zwiększa szansę na odzew kandydatów. 

Serwisy społecznościowy

Wraz z popularyzacją social mediów, znacznie zwiększył się również ich potencjał pod kątem kojarzenia ze sobą pracodawców i kandydatów do pracy. I my, szukając idealnej osoby na wolne stanowisko, nie powinniśmy zapomnieć o tym najczęściej odwiedzanym przez wszystkich internautów miejscu w sieci. 

Aktualne oferty pracy mogą być umieszczane na fanpage'u firmy, ale również na wielu grupach, które skupiają w sobie specjalistów danej dziedziny. Social media to także doskonałe miejsce, by odpowiedzieć na pierwsze pytania kandydatów, a także poznać ich bliżej, sugerując się ich wypowiedziami lub profilem. Warto wspomnieć, że to coraz częściej wykorzystywany kanał, który daje nam bardzo dużo wiedzy o potencjalnym pracowniku. W jakich serwisach możemy umieszczać ogłoszenia o pracę? To zależy od specyfiki naszej działalności - Facebook i LinkedIn to dwa najpopularniejsze miejsca, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by rozszerzyć swoją akcję rekrutację o inne, równie popularne media społecznościowe. 

Pomoc firmy rekrutacyjnej

Czy istnieje jakakolwiek szansa na to, by znaleźć wysokiej klasy specjalistę i przeprowadzić z nim odpowiedni proces rekrutacyjny, nie mając jednocześnie żadnego doświadczenia w tym obszarze? Owszem, jest to możliwe, jednak jest to rozwiązanie, które wiąże się z określonymi kosztami. Mowa tu oczywiście o wsparciu profesjonalnej firmy rekrutacyjnej. 

Firma rekrutacyjna to doskonała alternatywa, która może pomóc nam w całym procesie rekrutacyjnym, począwszy od analizy naszych wymagań, przez umieszczenie ogłoszeń o pracę, przeprowadzenie całej rekrutacji aż po rekomendacje tych kandydatów, którzy spełniają nasze wymagania i są najbardziej perspektywiczni, biorąc pod uwagę ich potencjał. Jest to doskonałe rozwiązanie, jeśli szukamy pracowników w specjalistycznych branżach, którzy cechują się już dużym doświadczeniem i kompetencjami, lecz ze względu na specyfikę działalności nie występuje w niej zbyt duża rotacja. Cena takiej usługi jest uzależniona od naszych potrzeb, ustalonego procesu rekrutacji oraz specjalizacji, w jakiej pracownik ma być zatrudniony.

Gdzie jeszcze można umieścić ogłoszenie o pracę? 

Na powyższych propozycjach nie kończą się możliwości umieszczenia oferty o pracę. Warto zwrócić uwagę na mniej oczywiste, lecz równie efektywne sposoby, które mogą w krótkim czasie zaowocować powitaniem na pokładzie nowego specjalisty o kompetencjach niezbędnych do sprawowania funkcji w naszej organizacji. O jakich sposobach mowa? 

Przede wszystkim portale z ogłoszeniami lokalnymi, na które wciąż zagląda bardzo wiele osób. Serwisy z najnowszymi wieściami dotyczącymi najbliższej okolicy są chętnie odwiedzane przez wszystkich mieszkańców miasta i okolicy, a co za tym idzie, doskonale sprawdzą się w roli przekaźnika informacji o aktualnych ofertach pracy. 

Nie zapominajmy również o tradycyjnej formie przekazywania ofert pracy do urzędów pracy, a w przypadku chęci zatrudnienia młodych osób, także do biur karier ulokowanych przy każdej uczelni wyższej.