Poradnik Pracownika
Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych Header oprogramowania dla biur rachunkowych

Portale z ofertami pracy - Dlaczego warto umieścić ogłoszenie o pracę na specjalnych portalach?

Niskie bezrobocie to bardzo pozytywny przejaw w naszej gospodarce, który jednak niezbyt cieszy pracodawców poszukujących rąk do pracy. Nie od dzisiaj wiadomo, że o dobrego specjalistę coraz trudniej, czego dowodem jest coraz mniejsza ilość aplikacji w odpowiedzi na oferty pracy. W jaki sposób wykorzystać portale z ofertami pracy, by jak najszybciej znaleźć idealnego kandydata na oferowane przez nas stanowisko?

Portale z ofertami pracy - sposób na szybkie znalezienie specjalisty

Gdzie umieścić ogłoszenie o pracę? To jeden z dylematów, z którym musi poradzić sobie każdy pracodawca szukający nowego specjalisty na wolne stanowisko pracy. Z jednej strony możliwości dojścia do pracownika są coraz większe. Z drugiej jednak strony, paradoksalnie coraz mniej osób decyduje się korzystać z pewnych źródeł oferujących pracę. 

Gdzie zatem powinniśmy w pierwszej kolejności umieścić ogłoszenie o pracę, jeśli zależy nam na szybkim znalezieniu cenionego specjalisty? Z pewnością pierwszą myślą będzie portal z ogłoszeniami o pracę. I jest to bardzo dobry wybór. Takie portale wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością a co więcej, ze względu na popularność, otwiera się ich coraz więcej. 

Dlaczego warto wykorzystać portale z ofertami pracy? 

Dlaczego to właśnie portale z ogłoszeniami o pracę są najlepszym źródłem wartościowych kandydatów do pracy? Przede wszystkim ze względu na łatwy dostęp do tego źródła, a co za tym idzie, jego powszechność. Każda osoba, która poszukuje pracy lub jest znużona swoimi obecnymi obowiązkami służbowymi, w pierwszej kolejności zagląda na popularne portale z ogłoszeniami o pracę. Dostęp do portali jest niezwykle łatwy i nie wymaga uprzedniego zalogowania się lub podawania żadnych informacji o sobie. 

Kolejnym istotnym argumentem za korzystaniem z portali ogłoszeniowych jest ich bardzo szeroki zasięg. Jeśli zdecydujemy się zaprezentować aktualne oferty pracy w swojej firmie na jednym z portali, możemy być pewni, że dotrą one do wielu osób. Nawet gdy główny zainteresowany nie zauważy naszego ogłoszenia, ktoś z rodziny lub znajomy może z łatwością przekazać mu referencje do naszego ogłoszenia o pracę. Możemy oczywiście skupiać się również na portalach lokalnych, lecz w tym przypadku możemy liczyć jedynie na odzew osób, które pochodzą z danego regionu i regularnie zaglądają na taki portal. 

Na ilu portalach umieścić ogłoszenie o pracę?

Pytanie o liczbę portali, na których należy umieścić ogłoszenie, jest bardzo istotne, i z pewnością niejeden pracodawca zadawał się sobie przed publikacją ogłoszenia. Odpowiedź jest bardzo prosta. Im więcej portali będzie zawierało nasze ogłoszenie o pracę, tym większe prawdopodobieństwo, że idealny kandydat faktycznie natknie się na nie. 

Na ten moment możemy wyróżnić co najmniej 30 portali, które agregują informację o ofertach pracy w poszczególnych regionach, ale też w całej Polsce. Co prawda nie każdy portal oferuje zamieszczanie darmowych ogłoszeń, jednak jeśli zależy nam na tym, by w jak największym stopniu zmniejszyć koszty procesu rekrutacyjnego, i tak pozostanie nam co najmniej kilkanaście miejsc, w których ogłoszenie może być przez nas umieszczone. 

Dlaczego warto umieścić ogłoszenie na jak największej liczbie portali? Ze względu na to, że każdy z nas ma pewne przyzwyczajenia. Niektórzy z nas wolą przeglądać jeden z portali ze względu na estetyczną szatę graficzną. Inny kandydat z kolei może mieć przykre wspomnienia związane z pracodawcą, którego znalazł za pośrednictwem popularnego portal i od tego czasu korzysta z zupełnie innej strony. Preferencji kandydatów nie odgadniemy, możemy natomiast zwiększyć szansę na zauważenie przez nich naszej oferty, umieszczając ją w wielu miejscach. 

Jak stworzyć interesującą ofertę pracy? 

By jak największa liczba wysokiej klasy kandydatów zgłosiła się do nas, nie wystarczy tylko wysłać ofertę w każde możliwe miejsce. Oferta pracy stworzona przez nas powinna być konkretna, spójna oraz musi zawierać wszystkie informacje, które rozwieją wątpliwości na temat potencjalnego zakresu obowiązków. Jakie informacje muszą zostać podane w idealnym ogłoszeniu o pracę? Przede wszystkim:

  • Podstawowe informacje o naszej organizacji,
  • Nazwa stanowiska pracy wraz z jego charakterystyką,
  • Główne obowiązki, jakie kandydat będzie musiał realizować na stanowisku,
  • Wymagania techniczne i nietechniczne względem kandydata,
  • Informacje na temat benefitów i innych elementów, które oferuje firma,
  • Wymagania formalne względem rekrutacji (jakie dokumenty muszą zostać przesłane przez kandydata).

To dane, które muszą znaleźć się w każdym ogłoszeniu o pracę. Warto zadbać dodatkowo o warstwę estetyczną oraz merytoryczną w taki sposób, by kandydat faktycznie poczuł się zaproszony do złożenia aplikacji

Bezpłatne czy płatne portale z ofertami pracy - co wybrać?

Rynek portali z ogłoszeniami o pracę znacznie rozwinął się na przestrzeni ostatnich lat. Coraz więcej serwisów oferuje atrakcyjne umieszczenie ofert pracy odpłatnie w ramach pojedynczej płatności bądź miesięcznego abonamentu. Czy opłaca się korzystać z takich portali?

To oczywiście zależy od naszych potrzeb. Jeśli poszukujemy pracownika na bardzo specjalistyczne stanowisko, które wymaga odpowiedniego doświadczenia, wiedzy i kompetencji, pomoc w odpłatnym promowaniu oferty może pozytywnie wpłynąć na szybkość odzewu kandydatów. To samo dotyczy sytuacji, w której poszukujemy pracownika jak najszybciej, bez względu na koszty rekrutacji.

Jeśli jednak nie chcemy generować nadmiernych kosztów rekrutacji i jesteśmy gotowi poczekać na idealnego kandydata trochę dłużej, nic nie stoi na przeszkodzie, by ograniczać się jedynie do serwisów z bezpłatnymi ogłoszeniami o pracę.