Poradnik Pracownika

Jak znaleźć pracownika dla swojej firmy? Poradnik dla pracodawców

Poszukiwanie idealnego kandydata na wolne stanowisko w firmie nie należy do najłatwiejszych czynności niezależnie od branży. Prowadzisz własne przedsiębiorstwo i potrzebujesz dodatkowych rąk do pracy? Dowiedz się, jak najłatwiej przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów oraz jak przygotować ogłoszenie o pracę. To niezbędne minimum, o jakim musisz wiedzieć, poszukując nowych osób do swojej firmy.

Wyszukanie i znalezienie nowego pracownika dla firmy często zajmuje bardzo dużo czasu. Wpływ na to ma wiele czynników począwszy od atrakcyjności ogłoszenia, wymogów, proponowanego wynagrodzenia, a także branży. Miejscem, gdzie warto rozpocząć poszukiwania są portale oferujące darmowe ogłoszenia o pracę. Procesy rekrutacyjne najczęściej przeprowadzane są przez dział HR. Masz niewielką firmę i samodzielnie tworzysz ogłoszenie o pracę? W takim razie ten krótki poradnik będzie dla Ciebie niezwykle pomocny!

Jak powinna przebiegać rekrutacja w firmie?

Obecnie rynek pracy wymaga tego, aby pracodawcy odpowiedzialnie podchodzili do tematu zatrudnienia nowego pracownika oraz procesów rekrutacyjnych w firmie. Ogłoszenia zamieszczane w sieci często skutecznie przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów na dane stanowisko. Musisz jednak przygotować ogłoszenie o pracę zgodnie z obowiązującymi standardami na rynku. Sama rekrutacja w przedsiębiorstwie powinna dzielić się na kilka etapów, a mianowicie:

  1. Analiza potrzeb firmy oraz konkurencji.

  2. Przygotowanie oferty pracy (wynagrodzenie, obowiązki, rodzaj umowy, okres zatrudnienia).

  3. Udostępnienie oferty na portalach ogłoszeniowych – darmowych i płatnych.

  4. Przeglądanie ofert od kandydatów.

  5. Rozmowy rekrutacyjne.

  6. Zatrudnienie pracownika.

Oczywiście to tylko krótki opis tego, jak przebiegają procesy rekrutacyjne. W rzeczywistości jest to znacznie bardziej skomplikowane. Od pierwszego do ostatniego etapu często mija nawet kilka miesięcy, ale tylko wtedy, kiedy jako pracodawca nie stworzysz ogłoszenia przyciągającego uwagę potencjalnych pracowników.

Ogłoszenie o pracę – jak je dobrze napisać?

Pamiętaj, że procesy rekrutacyjne zawsze zaczynają się od napisania dobrego ogłoszenia. Praca, którą oferujesz powinna być atrakcyjna dla potencjalnych kandydatów nie tylko pod względem zakresu obowiązków, ale także wynagrodzenia oraz metody zatrudnienia na konkretnym stanowisku. Kiedy przystępujesz do pisania ogłoszenia o pracę, koniecznie uwzględnij w nim takie elementy, jak:

 

  • zakres obowiązków,

  • okres zatrudnienia,

  • proponowane wynagrodzenie podstawowe oraz premię,

  • benefity pozapłacowe np. Luxmed,

  • inne informacje np. miejsce pracy.

W ogłoszeniu o pracę umieść wszystko to, czym może być zainteresowany potencjalny kandydat na stworzone stanowisko w firmie. Dzięki temu przyciągniesz uwagę tylko najlepszych specjalistów i zawęzisz też zakres poszukiwań. W niektórych przypadkach dobrym pomysłem jest także poinformowanie potencjalnego pracownika o opcji pomocy
w poszukiwaniu mieszkania w razie konieczności przeprowadzki do miejsca działania firmy.

Na co zwrócić uwagę, szukając mieszkania na wynajem? Sprawdź!

Artykuł sponsorowany