Poradnik Pracownika

Rozwój osobisty

Metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy

Metody kreatywnego myślenia przydatne w pracy Pomysłowość niezbędna jest nie tylko w branży kreatywnej, dlatego też warto stale ćwiczyć swój mózg. Przedstawiamy metody kreatywnego myślenia, które przydadzą Ci się w pracy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Na czym polega hierarchia potrzeb Maslowa?

Hierarchia potrzeb Maslowa - teoria motywacji Hierarchia potrzeb Maslowa jest uznawana za uniwersalną prawdę. Czy teoria ta jest jeszcze aktualna? Czy może mieć zastosowanie w miejscu pracy? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedź na te i inne pytania o teorii motywacji! czytaj dalej

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe?

Czy brak motywacji do pracy oznacza wypalenie zawodowe? Zaczynasz pracować i nie możesz się skupić? Nie masz motywacji, trudno Ci się zabrać do nawet najłatwiejszych zadań? Nie wiesz co zrobić by zmienić ten stan? To mogą być pierwsze oznaki wypalenia zawodowego. Podpowiadamy, jak pokonać brak motywacji! czytaj dalej

Efektywność pracy - co na nią wpływa i jak ją badać?

Efektywność pracy - jakie czynniki mają na nią wpływ? Wielu pracowników marzy o tym, aby wykonywać swoje zadania służbowe zgodnie z planem, jednak nie każdy umie do takiego stanu doprowadzić. Jak zbadać swoją efektywność pracy? Co wpływa na nasze skuteczne działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się! czytaj dalej

Postawa proaktywna w pracy - czym się charakteryzuje?

Postawa proaktywna w pracy - czym jest? Czym charakteryzuje się postawa proaktywna i co odróżnia ją od reaktywnej? Jak rozpoznać osobę, którą cechuje postawa proaktywna? Czy proaktywność można nabyć? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Pożegnanie w pracy - jak powinno wyglądać?

Pożegnanie w pracy - można to zrobić z klasą Nierzadko pożegnanie w pracy bywa kłopotliwe. Nie wiemy, w jaki sposób pożegnać współpracowników, w jakiej formie i przede wszystkim - czy w ogóle to robić. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak powinno wyglądać pożegnanie w pracy! czytaj dalej

Przechodzenie na TY dobre czy niekoniecznie?

Przechodzenie na TY - dobre czy niekoniecznie? W jednym miejscu przechodzenie na TY w pracy przychodzi bardzo płynnie, w innym jest niekoniecznie mile widziane. Jak ocenić taką praktykę? Kto powinien zaproponować mówienie sobie po imieniu? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Zwalniam się – o czym muszę pamiętać?

Zwalniam się – o czym muszę pamiętać? Zwalniam się! – ale co dalej? Niestety sama decyzja nie wystarczy. Jak wygląda rozwiązanie i wypowiedzenie umowy? Jak z klasą pożegnać firmę i swoich współpracowników? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te i inne pytania! czytaj dalej

Stres przed wystąpieniem publicznym - jak go pokonać?

Stres przed wystąpieniem publicznym - jak go pokonać? Dla wielu z nas wystąpienia publiczne wiążą się z ogromnym stresem. Istnieją jednak sposoby, które potrafią go zmniejszyć. Jak pokonać stres? Jak zwalczyć towarzyszącą nam tremę? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na wszystkie te pytania. Sprawdź! czytaj dalej

Co to jest mobbing i jak można z nim walczyć?

Co to jest mobbing i jak można z nim walczyć? Stosowanie mobbingu jest prawnie zakazane i może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Co to jest mobbing, jak się objawia i jak można z nim walczyć? Czy możemy mu przeciwdziałać? Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat! czytaj dalej

Agencja hostess – jak funkcjonuje?

agencja hostess Agencja hostess jest pośrednikiem między hostessami a firmami uczestniczącymi w evencie, przyjmując zgłoszenia dotyczące potrzebnej kadry do obsługi wydarzenia. Jakie korzyści niesie współpraca z agencją hostess? czytaj dalej

Despotyczny szef - jak sobie radzić w takiej sytuacji?

Despotyczny szef - co go cechuje? Jak sobie radzić? Despotyczny szef sprawia, że nasze emocje są na skraju wybuchu. Co cechuje despotycznego szefa? Jednak zdarza się, że chcemy zostać w firmie mimo wszystko. Jak radzić sobie z szefem tyranem? Co możemy zrobić? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny?

Menedżer – co sprawia, że jest skuteczny? Pracownicy często chcą się szkolić i awansować. Czy jednak każdy nadaje się na bycie przełożonym? Co sprawia, że menedżer jest skuteczny? Jakie cechy powinien posiadać? Przeczytaj nasz artykuł, gdzie odpowiemy na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Efektywny kurs angielskiego - klucz do międzynarodowej kariery!

Efektywny kurs angielskiego - jaki wybrać? Znajomość języka angielskiego stała się niezbędnym narzędziem, które otwiera wiele ścieżek. Dlatego odpowiednio dobrany kurs angielskiego jest szczególnie ważny. Na co należy zwracać uwagę, aby zmaksymalizować korzyści płynące z nauki angielskiego? czytaj dalej

Networking – co oznacza i na czym polega?

Networking – co oznacza i na czym polega? W życiu prywatnym cenimy sobie znajomości z ludźmi podobnymi do nas, godnymi zaufania. Jednak warto przenieść wartość kontaktów także do biznesu. Czym jest i na czym polega networking? Przeczytaj w naszym artykule! czytaj dalej

Nocna zmiana – jakie kroki podjąć by odzyskać energię?

Nocna zmiana – jakie kroki podjąć by odzyskać energię? Praca w nocy, kiedy organizm domaga się snu i regeneracji, może całkowicie rozregulować nasz organizm. Dlatego też warto zadbać o to, by nocna zmiana nie wpłynęła negatywnie na cały nasz dzień. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Szef jest ode mnie młodszy - jak sobie z tym radzić?

Szef jest ode mnie młodszy - jak sobie z tym radzić? Szef jest ode mnie młodszy - jak powinno zachować się w takiej sytuacji? Czy traktować go z dystansem, a może zaufać jego kompetencjom? Jakich błędów nie popełniać? Przeczytaj nasz artykuł, poznaj odpowiedzi na te pytania i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Nadwrażliwość emocjonalna - pomaga czy przeszkadza w pracy?

Nadwrażliwość emocjonalna - jak sobie z nią poradzić w pracy? Nadwrażliwość emocjonalna może zarówno przeszkadzać, jak i pomagać w życiu i pracy. Emocje odczuwa silniej nawet 20% społeczeństwa! Jakie zawody mogą wykonywać osoby nadwrażliwe i jak radzą sobie w pracy? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Cechy dobrego kierownika, czyli kto nadaje się jako lider zespołu?

Cechy dobrego kierownika - jak zostać liderem zespołu? Czy znasz cechy dobrego kierownika? Co ułatwia zarządzanie grupą ludzi? Jak zarażać innych pasją i zaangażowaniem? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czym w szczególności powinna charakteryzować się każda osoba z kadry kierowniczej! czytaj dalej

Mentoring - czym jest i jak może pomóc?

Mentoring - czym jest i jak może pomóc? Rozwój w kwestiach zawodowych jest ważny dla każdego z nas. Pomocny w nim może być mentor. Na czym polega mentoring i czy może nam pomóc w rozwoju kariery? Dlaczego warto wprowadzić go w swojej firmie? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się! czytaj dalej

Kategorie artykułów

Zostań naszym
ekspertem
Współpraca

Chcesz pisać dla Poradnika i współtworzyć serwis z przydatną wiedzą dla wszystkich pracowników?

Skontaktuj się z nami