Personal branding - dlaczego jest tak ważny w tworzeniu CV?
Co możesz zrobić, by twoje CV wyróżniało się (oczywiście na plus) wśród sterty papierów, które przegląda na co dzień rekruter? Dobrym pomysłem może być skorzystanie z krążących w Internecie wzorów lub też stworzenie własnych kreatywnych dokumentów aplikacyjnych. Można również zabawić się w personal branding.
Personal branding - co to takiego?
Personal branding to nic innego, jak budowanie osobistej marki za pomocą różnorodnych środków związanych z kreowaniem wizerunku. Chodzi o to, by wysłać jasny i przemyślany komunikat na temat swojej osoby i wywołać w ten sposób pożądaną reakcję u jego odbiorcy. Personal branding w dalszym ciągu kojarzy się raczej z przywódcami, politykami czy celebrytami, jednak w praktyce może być wykorzystywany przez każdego, również w kontekście poszukiwania wymarzonej pracy.
Personal branding w CV
Wykorzystując zasady personal brandingu w praktyce, a dokładniej - przy tworzeniu CV - warto uwzględnić kilka wskazówek:
- Zatroszcz się o dobry tytuł
W swoim CV możesz uwzględnić tytuł lub cel zawodowy. Powinien być widoczny i przyciągać wzrok. Co ważne, powinien on zawierać krótkie podsumowanie dotychczasowych dokonań lub streszczenie najważniejszych dla ciebie celów. Pamiętaj również o tym, że personal branding to działania globalne i konsekwentne, dlatego jeżeli decydujesz się na zamieszczenie np. celu zawodowego w CV, reszta dokumentów aplikacyjnych powinna potwierdzać deklarację złożoną w tytule!
- Podkreśl szczególne chwile w swojej karierze
Jeżeli określisz już swój cel zawodowy, pokaż, że do niego dążysz. Przygotuj w swoim CV podsumowanie z najważniejszymi osiągnięciami w karierze - pochwal się wszystkimi wyróżnieniami i nagrodami, które dotychczas otrzymałeś. Takie krótkie streszczenie drogi do celu pokaże rekruterowi, że jesteś zdeterminowany, konsekwentny i zmotywowany.
- Pomysły zamiast obowiązków?
Dobrym pomysłem, który można wykorzystać w tworzeniu własnego wizerunku w dokumentach aplikacyjnych jest podanie własnych inicjatyw podejmowanych na danym stanowisku. Można nimi zastąpić tradycyjnie podawane obowiązki i zadania. W ten sposób pokażesz, że kreatywność, to twoje drugie imię - a warto pamiętać, że dla wielu pracodawców własna inicjatywa i zaangażowanie to najważniejszy kapitał, jaki może wnieść dobry pracownik.
- Podaj link do swojej strony
W większości przypadków wspomniana na początku “sterta papierów”, którą ma przed sobą rekruter, przybiera współcześnie formę elektroniczną. Przeglądanie CV na ekranie komputera to obecnie norma, dlatego warto to wykorzystać. W jaki sposób? Linkując do swoich portali na znanych portalach, jak np. LinkedIn, czy Goldenline lub do własnej strony internetowej czy bloga tematycznego. W ten sposób możesz w bardzo prosty sposób uzupełnić swój profil i zaakcentować własną markę.
- Siła referencji
Dobrym pomysłem może okazać się wkomponowanie w CV fragmentów referencji otrzymanych od dotychczasowych przełożonych. Można to zrobić w postaci np. ramki lub osobnego, wyróżnionego fragmentu. Dobrym pomysłem może okazać się dołączenie linków do referencji w wersji elektronicznej, zamieszczonych na jednym z ww. portali lub na własnej stronie.